Inlägg från: InaHjärtarAdam |Visa alla inlägg
  • InaHjärtarAdam

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

hallå alla brudar!
    nån som ska på bröllopsmässan i sthlm i helgen? för det var väl i helgen va?

• InaHjärtarAdam

gomorron tjejer!!

har fått mail från ebridalstore angående min klänning, men behöver hjälp och smakråd från er tjejer senare. det är om färger och tygval och såntdär. har fått pengar av mamma till alltihop jag ska köpa, 1700kr. men nu fick jag svar från ebridalstore att det bara kommer kosta 1277kr! weeeii!! hehe, det är ju födelsedagspengar så jag tänker inte säga ett knyst om att det blev billigare, och sen ska jag shoppa upp resten i helgen!!;)

norrsken, vad ska du göra i sthlm nästa helg? jag är nyyyfiken!! :D

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    åhh, vill också ha ett gäng bröllopstidningar att drömma mig bort i!!

just nu är jag skitarg!!
    jag åkte till skolan imorse, eller sprang till tåget med andan i halsen och hann med. kom till skolan och där fanns ingen i min klass. fick tag på en lärare som sa att jag hade åkt fel, vi skulle inte ha lektion på den skolan utan på den andra. snurrigt värre. sen fick jag också reda på att den lektionen vi skulle ha hade ställts in på grund av sjuk lärare, men då hade vår andra lärare tänkt att hon kunde ta sin lektion på morgonen istället så att klassen kunde gå hem tidigare.
    kul för mej som satt på fel skola och skulle ta mig till den andra inom fem minuter för att inte missa något. tåget var försenat vilket gjorde att jag också skulle missa bussen. sen kom jag på att eftersom vi hade kastat om lektionerna skulle jag också hålla i en redovisning om vaskulär demens. insåg att jag skulle hinna ha lektion i en kvart innan vi slutade. så jag sket i det och åkte hem istället.

men vad är det för fel eftersom jag inte visste om det här? jag som är värsta pluggisen, skriver upp allting och lämnar aldrig in saker sent!
    jag satt hela kvällen igår och gjorde två arbeten tills idag och skulle ju hålla redovisning. baaajs! det är verkligen världens kassaste kommunikation i vår klass...

• InaHjärtarAdam

sååå, nu ska jag lugna ner mej.
    jag har laddat upp färgprovsbilder på svartbrud, kan fortfarande inte länka därifrån för jag vet inte hur man gör...
    det jag vill ha hjälp med är att välja färg på min klänning. jag vill ha klänningen i typ light gold/champagne, som den här från maggie sottero: www.maggiesottero.com/dress.aspx&pageSize=8&style=A578GB

den färg jag hade valt kunde jag inte välja, alltså m27. jag är också lite osäker på hur det kommer se ut i verkligheten, för den dom har föreslagit är typ persikofärgad på min dator...
    senm hade dom inte slöjtyg i champagne/ljusguld heller och föreslog att jag skulle få en i tyll, tror ni det blir bra? och vilken färg isåfall? eftersom dom är så billiga så kan jag köpa en vanlig slöja i ivory och en i tyll och se vad som blir bäst, mendå måste jag ha en bra nyans...

såhär har dom skrivit till mej från ebridalstore iallafall:
    But the dress is made of matte satin, the color M27 you choose is soft satin. The soft satin can not be uesd to make this dress. We can make the dress with the matte satin in the similarest color as M27, is it OK? If you think it is not very good, then you can choose the color again in the attachment named satin.jpg. The S43 is champagne.

We can make the veil in champagne, but we will use tulle to make it. Because the ones made with netting are only available in white and ivory. Please confirm this. You can see the tulle color in the attached picture named tulle.jpg.

eller ska jag ge upp den här färggrejen och helt enkelt bara ta en klänning i ivory? dom sa till mej att jag passade bättre i en mörkare nyans, men vafan, brudar har ju gift sig i vitt i evigheter!

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    jag visste inte heller att slöjor inte alltid var gjorda i tyll... men var betyder "netting"? det kanske är nått slags speciellt nät-tyg liksom...?

och tror du jag verkligen passar i ivory? vill ju att det ska bli så bra som möjligt! hon i affären sa att ljusa tjejer ofta passar bättre i lite mer mörkare nyanser av vit och typ ljus guld och sånt.. men jag är så gott som alltid solbränd och ser aldrig blek ut. är nästan lika brun nu som på kortet som ligger på svartbrud och det togs i somras

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    jag får inte välja från den färgkartan. måste ta från den där alla färger börjar på S

• InaHjärtarAdam

Anja74 :
    jaa, jag funderar mer och mer på att välja en i mörk ivoryfärg.. innan hon i affären sa åt mig att jag passade bättre i champagne hade jag inte en tanke på att välja nått annat än just ivory faktiskt!

• InaHjärtarAdam

Anja74 :
    okej, tack för informationen:)

det är svårt det här.. visst, allt kommer ordna sig men just nu är det världdens största I-landsproblem!

• InaHjärtarAdam

norrsken: på min dator är S53 typ gul...
    detta kommer sluta som att jag antingen ser ut som en rosa gris eller som en gul kyckling!!! :(

jag tror jag tar ivory!

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :

japp, då gör jag bannemej det!! nu tar jag och beställer!

men förresten... vilken färg ska jag ha bandet i då??? champagne?! hehe

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare