Jag tror det kommer ordna sig. Det var mest den första besvikelsen när den gick sönder.
Jag vill ju inte åka förrän jag fått mitt nya pass.
Det är egentligen inget problem att spara en tusenlapp mer i månaden till bröllopet. Vi får ta det från det vi sparar till buffertkontot, vilket ju ändå skulle få betala datorn i slutändan.
Det är bara jag som är känslig, jag vill så gärna att buffertkontot ska växa så fort som möjligt eftersom det känns som det är mitt fel att det vi hade som buffert när vi flyttade ihop har försvunnit.
När min m2b och jag träffades hade han över 100 000 kr på sitt lönekonto. Han tjänade såpass bra och hade inte speciellt höga utgifter, så lönen tog aldrig slut under en månad. Det bara växte på hög.
Så träffade han mig, vi flyttade ihop och han betalade bort min kreditskuld på 15000. Sen köpte vi en hel del möbler. Han hade mest gamla möbler som hans syster köpt och sen bytt ut. Vi förälskade oss i en underbar hörnskinnsoffa som kostade över 20000kr.
Men det värsta av allt efter vi varit sambo i 3 månader trillade jag igenom varenda litet hål i det sociala skyddsnätet och det slutade med att min sambo fick försörja mig under mer än ett års tid. Och då krympte hans buffert sakta men säkert. Jag erbjöd mig att flytta ut, hade jag gjort det hade jag haft rätt till socialbidrag. Men min m2b vägrade och sa att vi ordnar det här, klart att du inte ska flytta.
Under det året han försörjde mig mådde jag så svindåligt att jag blev superdeprimerad. Jag kände mig totalt värdelös, och det blev ju inte bättre av att jag på grund av depressionen inte orkade göra ett handtag här hemma. Min älskade jobbade fullt tid, tvåskift och skötte om hemmet så mycket han pallade med. Ändå stannade han, jag förstår nog fortfarande inte hur han orkade.
Jag sökte för min depression och träffade en läkare, som såg hur dåligt jag mådde. Han sa till mig att det kommer ta tid innan jag kommer tillbaka, speciellt som jag varit sjuk tidigare och är mer känslig för stress än de flesta. Så han långtidssjukskrev mig. Så nu när jag har någon form av inkomst så känns det så himla viktigt att vi sparar ihop den buffert min m2b hade innan jag kollapsade och han började försörja mig. Därför känns det väl extra, när det kommer oförutsedda utgifter.