• seal

Augustibrudar i Göteborg 2007

Hej igen alla blivande augustibrudar!!

Den förra tråden stängdes nog ner under perioden då min "bröllopsplaneringshastighet" var låg, för att inte säga extremt låg...och jag hade fullt upp med andra projekt. Men nu är det dags att ta tag i det hela igen!

Hur går det för er? Har ni kommit långt i er planering nu? Snickrar ni på inbjudningar? Vet ni vad ni ska ha på er?

Ni kanske är aktiva i andra trådar och inte orkar skriva i en till, men det vore kul att höra och följa hur det går för er!

• Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007
  • seal

Hallåååå finns någon där?.... *spejar ut i tomma intet*

• Pemmis

Hej!

Här är en augustibrud från Gbg, skall inte gifta mig i Gbg dock.
    Den 25/8 smäller det i Lysekilstrakten.

Med planeringen går det lite sisådär.....känner mig mest förvirrad faktiskt, så himla mycket att tänka på.

På tal om inbjudningarna, hur tidigt "får" man skicka ut dem? Vi gifter oss ju inte på hemmaplan så folk bör ju ha god tid att planera eller vad tycker ni?

• seal

Hej!
    Välkommen!

Den stora förvirringen drabbar mig också titt som tätt!! Det bara kommer över mig att det är hur mycket som helst att tänka på! Men det går som sagt lite i perioder det där.

Jag har börjat putsa på inbjudningskorten och kommer att skicka ut dem till alla hjärtans dag. Folk börjar ju boka semestrar tidigt och det vore så tråkigt om inte några kan komma för att vi varit för sent ute. Enligt regelboken borde vi inte skicka korten förrän längre fram, men det struntar vi i! Huvudsaken att folk kommer!!!
    Ingen vet ngt ännu heller så det påverkar också det hela tror jag.

• Pemmis

Hej igen!

Tänker nog oxå skicka ut inbjudningarna ngn gång på tidiga våren.

Instämmer helt i det där med semestrar etc....jag tror att folk uppskattar att veta i så god tid som möjligt.

Hur går det med klänning etc? Bestämt dig? Hyra/köpa?

Jag har varit på ett par ställen i stan och tittat och det verkar ju som om man lika gärna kan köpa klänningen. Hyrpriserna var ju nästan lika höga......

• seal

Jag ska få min klänning uppsydd av en släkting som tjatat om att få göra det i flera år...Nu försöker jag skapa mig en uppfattning om hur jag vill ha den..Vad svårt det är!!

Har provat lite också för att se vad jag passar i men det är ju så svårt att veta vad man vill ha!!! Eller vad tycker du?? Vet du vilken modell och variant du vill ha?

Min ska vara i siden och i halterneckmodell, annars är jag mest förvirrad även när det gäller den biten...har hur många bilder som helst lagrade på datorn nu.

Jag har hört många rekommendera att man köper sin klänning eftersom det är så dyrt att hyra. Sen kan du ju sälja den vidare själv och inte behöva förlora så mycket på det.Har du tittat på reorna något?

• Pemmis

Var på stan och tittade lite förra helgen, provade inget dock. Känns som om jag knappt gör annat än spanar klänningar på nätet nu mer....

Jag tror hur eller hur att det lutar åt något axelbandslöst med lite vidd i kjolen.
    Men jag måste se till att ge mig ut och prova, vem vet, man kanske inte alls passar i det som ser så himla snyggt ut på alla andra. Vi skall ha festen i tält utomhus (på gräsmatta) så det blir inget släp i alla fall.

Hur funkar din övriga planering typ frisör, fotograf, mat etc?

Själv har jag kyrka (eller kyrkoruin faktiskt), festställe & frisör färdigt.

• seal

Visst blir man lite fixerad vid just klänningarna? Min m2b blir trött på mig...Jag har så svårt att få ihop den perfekta klänningen, för det finns en hel del jag detaljer som jag hittar som jag skulle vilja ha med på klänningen. Måste välja inriktning snart så jag inte slutar som en stor maräng med ett hopkok av allt!

Vad häftigt det låter med kombinationen ruin och partytält!! Vi var på ett bröllop i somras där de hade satt upp ett stort partytält i trädgården och trots ösregn ute var det jättemysigt och kul inne. De hade iofs golv också vilket underlättade det hela.

Vår fotograf kommer även att fixa håret och smink på mig och min tärna. Känns praktiskt och mindre stressigt med allt-i-ett-lösning

Catering håller vi på och bokar nu. Blir förmodligen 2-rätters med tårtan som efterrätt. Hur gör ni?

Jag fick en chock när jag först kom till BT och insåg att man var tvungen att vara så tidig med att boka allt. Hade inte fattat det...Det är väl samma sak i Lysekil antar jag?!

• Pemmis

Hej igen....efter smärre datakrash kommer här lite nattsudd från mig

Vad praktiskt att slå ihop fotograf och styling, måste ju underlätta en hel del på den stora dagen.

Själv försöker jag klura ut hur man skall lösa det där med fotografen. Har kollat lite på nätet ang lokala fotografer men inte hittat ngn som tilltalar mig riktigt.....

Funderar på att anlita någon härifrån Gbg och punga ut de där extra slantarna det blir i resersättning etc.
    Vi skall hur eller hur inte ha med fotografen hela dagen så det borde ju inte bli så många timmar?

Vi skall oxå ha catering, kompisars kompisar har sån firma. Hade tänkt ha buffe med typ sommartema.....
    Festen är nämligen på mitt sommarställe med minimalt kök så det blir nog svårt med typ trerätters.

Nej nu måste jag sätta mig och göra en riktig planeringslista och börja bocka av succesivt......gör jag inte det kommer jag nog att snurra till det här.

Är det bara jag som tänker på bröllopet i princip hela tiden?

Håller man på att förvandlas till en "bridezilla"???

• Bröllopstokiig

I dessa bröllopstider märker man vad beroendeframkallande BT är...och vad beroende man är av att få tillgång till en dator! Kul att du är tillbaks!

Ja, vad i hela friden tänkte man på innan man bara fick bröllop i tankarna???

Min m2b tyckte häromdagen att jag var lik en blivande brud på TV som gick på om än det ena och än det andra...Han sa det mest på skämt (hoppas jag ) , men bridezillan i mig också kanske håller på att vakna till liv, som en galen törnrosa med jagad blick...

Apropå fotograf tror jag inte att det behöver bli så många timmar. Vi ska fotas ensamma innan vigseln, lite vigselmingel och lite efter ihop med tärna och best man. Nu när jag räknar ihop det landar vi kanske på fyra-fem timmar ändå....Men tar man bara tex innan blir det ju bara ett par timmar.

Det kanske finns ngn bra fotograf i tex Uddevalla som inte behöver resa så långt? Det är svårt det där med fotograf för det är ju samtidigt skönt att ha träffat personen innan för att se om kemin stämmer och det är ju lättare om det är ngn från Göteborg. När det gäller bröllop kanske man får tänka att det man förlorar på karusellen tar man igen på gungorna...

• MrsFlash

Hej!

Jag ska också gifta mig i augusti - den 18 augusti närmare bestämt.

På tal om planering så fick jag också en smärre chock när jag kom in på BT och såg allt som behövdes göra.

Jag har bestämt och bokat festlokal, bestämt och bokat var jag ska gifta mig (borgerligt). Jag håller på och tittar på inbjudningskort och tema, jag ska sy min klänning (en släkting) så det borde vi väl snart börja titta på. Vi ska ha catering och vi har börjat höra oss för, men inget bestämt.

Ska försöka fixa inbjudningskorten snart så att vi kan skicka ut dem i tid. Egentligen hade jag tänkt skicka dem senare, men som ni säger om semestrar och grejer så kan man ju vara ute i god tid.

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007