• seal

Augustibrudar i Göteborg 2007

Hej igen alla blivande augustibrudar!!

Den förra tråden stängdes nog ner under perioden då min "bröllopsplaneringshastighet" var låg, för att inte säga extremt låg...och jag hade fullt upp med andra projekt. Men nu är det dags att ta tag i det hela igen!

Hur går det för er? Har ni kommit långt i er planering nu? Snickrar ni på inbjudningar? Vet ni vad ni ska ha på er?

Ni kanske är aktiva i andra trådar och inte orkar skriva i en till, men det vore kul att höra och följa hur det går för er!

• Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007
  • seal

Hallåååå finns någon där?.... *spejar ut i tomma intet*

• seal

Hej!
    Välkommen!

Den stora förvirringen drabbar mig också titt som tätt!! Det bara kommer över mig att det är hur mycket som helst att tänka på! Men det går som sagt lite i perioder det där.

Jag har börjat putsa på inbjudningskorten och kommer att skicka ut dem till alla hjärtans dag. Folk börjar ju boka semestrar tidigt och det vore så tråkigt om inte några kan komma för att vi varit för sent ute. Enligt regelboken borde vi inte skicka korten förrän längre fram, men det struntar vi i! Huvudsaken att folk kommer!!!
    Ingen vet ngt ännu heller så det påverkar också det hela tror jag.

• seal

Jag ska få min klänning uppsydd av en släkting som tjatat om att få göra det i flera år...Nu försöker jag skapa mig en uppfattning om hur jag vill ha den..Vad svårt det är!!

Har provat lite också för att se vad jag passar i men det är ju så svårt att veta vad man vill ha!!! Eller vad tycker du?? Vet du vilken modell och variant du vill ha?

Min ska vara i siden och i halterneckmodell, annars är jag mest förvirrad även när det gäller den biten...har hur många bilder som helst lagrade på datorn nu.

Jag har hört många rekommendera att man köper sin klänning eftersom det är så dyrt att hyra. Sen kan du ju sälja den vidare själv och inte behöva förlora så mycket på det.Har du tittat på reorna något?

• seal

Visst blir man lite fixerad vid just klänningarna? Min m2b blir trött på mig...Jag har så svårt att få ihop den perfekta klänningen, för det finns en hel del jag detaljer som jag hittar som jag skulle vilja ha med på klänningen. Måste välja inriktning snart så jag inte slutar som en stor maräng med ett hopkok av allt!

Vad häftigt det låter med kombinationen ruin och partytält!! Vi var på ett bröllop i somras där de hade satt upp ett stort partytält i trädgården och trots ösregn ute var det jättemysigt och kul inne. De hade iofs golv också vilket underlättade det hela.

Vår fotograf kommer även att fixa håret och smink på mig och min tärna. Känns praktiskt och mindre stressigt med allt-i-ett-lösning

Catering håller vi på och bokar nu. Blir förmodligen 2-rätters med tårtan som efterrätt. Hur gör ni?

Jag fick en chock när jag först kom till BT och insåg att man var tvungen att vara så tidig med att boka allt. Hade inte fattat det...Det är väl samma sak i Lysekil antar jag?!

• seal

Mrs Flash och tinlan:
    Välkomna tjejer!
    Kul att fler hittar hit!

Visst är det skönt när lokal är bokad och klar? Var ska ni vara? Lokalfrågan förorskade den största paniken hos mig innan det var klart. Fick panik när jag såg att många här inne var ute i otroligt god tid och att det t o m fanns trådar för 2008.

Jag terroriserade den stackars damen som har hand om lokalen den första dagen hon var tillbaks från sin semester. Ringde som en besatt för att ingen skulle hinna före... Hon måste ha trott att jag var galen och vågade inget annat än låta oss hyra den!

Klänningen verkar vara ett frågetecken för oss alla. Visst är det svårt att veta vad man passar och trivs bäst i och som dessutom är snyggast? Usch, har som sagt hur många bilder som helst att titta på nu och försöka komma på ngn variant...Hoppas fortfarande att jag rätt som det är bara ska VETA att en sådan ska jag ha!

Ska ni göra era inbjudningskort själva förresten?

• seal

Nu har jag köpt allt material för att göra egna inbjudningskort. Till slut bestämde jag mig för vilken prototyp som var bäst...bara det var hur svårt som helst, vänta tills det gäller att bestämma hur klänningen ska se ut...

Jag har även köpt ett diadem/tiara nu och känner mig helt plötsligt väldigt organiserad och "på gång!!

Hur går det för er andra?
    Vad blir nästa grej i planeringen som ska prickas av?

• seal

MrsFlash:
    Äh, Du har gott om tid!

Min sambos moster ska sy min klänning också! Men det är så svåååårt att veta vilken modell det ska vara! jag har provat litegrand men känner mig som en skurk som inte köper en sedan. För att öka på ångesten sitter jag ibland och bläddrar igenom alla bilder jag lagt in på datorn. Panik!

Ringen har jag bra koll på, om jag nu inte ändrar mig. Tror inte det. Jag kände att "den ska jag ha!" så fort jag såg den och den kändes helt rätt på. Min sambo som också tyckte att den var "outstanding" tycker att det är lika bra att beställa och betala så vet man att det är gjort, men det känns lite läskigt eftersom det är så mycket pengar...

Vad gäller hår och smink har jag bokat en fotograf som även är superduktig på sånt. Praktiskt att slippa stressa runt.

Vilken lokal har ni bokat förresten? Och var ska ni vigas?

• seal

Mrs Flash:
    Vi ska vigas i Angereds gamla kyrka i Gunnilse och ha festen i Göta Bio, Jonsereds ordenshus. Vi var också och tittade lite i Floda innan vi bestämde oss för Jonsered. Tittade b la på Floda loge (heter så?) men vi föll för närhetsprincipen till slut. La Cuvee verkar vara en mysig lokal! Tittade på foton därifrån. Känns som att vi funderade på varje lokal i GBG med omnejd innan vi bestämde oss...

Det här med tiden är lite relativt också...Nästa helg ska jag göra alla inbjudningskort och helt plötsligt slår det lilla stresstrollet mig i huvudet och säger "Är du helt knäpp!? Tror du verkligen att du kommer hinna med det???". Andra dagar håller sig den lille rackaren helt lugn och jag tror att jag har hur mycket tid som helst...man kommer inte att ha sysselsättningsproblem den här sommaren i alla fall...

Välkommen bröllopsfnatt! ja det är tur att BT finns då paniken sätter in! Vi får stötta varandra!

• seal

Bröllopsfnatt:
    Vad duktiga ni är som lär er riktig vals! Det får nog bli ngn variant på vårt bröllop... Min sambo kan dansa så jag får väl försöka låta mig föras bara...Brukar ha mkt svårt för den till synes enkla biten...

Mrs Flash:
    ja, Floda lada hette det.
    Vi väntar på besked från en cateringfirma, får väl se när de hör av sig. Jag håller med om att det inte är ngn idé att stressa ihjäl sig. Man hinner nog med det också...

När jag pratade med blomsteraffären som jag ska anlita sa de att det räcker att boka bukett ett par veckor innan. Jag kommer att ha en del rosenblad på borden, eller avklippta röda rosor i "grunda" glasskålar med stenar och värmeljus. Har inte bestämt mig ännu.

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007