• seal

Augustibrudar i Göteborg 2007

ja, visst är jag hemsk som skriver på arbetstid... Jag försöker låta bli men det går bara inte...
    Viktigt att du tar hand om magkatarren! Jag har såna perioder också då den atackerar mig. Omeoprazol är räddningen!

Beslutsångest ja...är det något jag känner igen så är det just det...Skönt att höra att vi är fler i den här tråden. Jag har haft såååå svårt för att bestämma hur korten ska se ut, och har förmodligen lagt ner en förmögenhet på att köpa och tillverka olika prototyper... Vi får helt enkelt hjälpa varann att fatta beslut!!

Nu blir det mörkrött, silver och vitt som blir tema-färger. Ska sätta igång fabriken idag. Jag tycker att rosa är jättefint, bara det att jag själv inte är rosa, om du förstår vad jag menar. OM jag hade varit det hade jag nog gått lös på rosa som tema!

Jag skulle inte våga beställa från Kina, men det är nog bara mitt fega jag som talar...Det verkar ju funka för många andra! Det här med klänning ja...Jag kan bara inte bestämma mig för modell! Hoppar mellan alla möjliga varianter. Vet bara att jag inte vill se ut som en jättebakelse...

Jag är också ganska tunn och känner igen kommentarer man får. Jag äter dessutom väldigt mycket för att vara tjej och får ofta höra att den ekvationen inte går ihop. Häromveckan sa en kollega att att jag var så smal nu att det nästan var hemskt...ÖÖhhhh...Människor är bra konstiga! Det var som att hon förväntade sig att jag skulle säga "nej, men säger du det? Det har jag aldrig sett eller märkt själv när jag försöker hitta saker i min storlek utan att det bara ser ut som jag lånat det av någon annan. Vad bra att du poängterade det för mig!" Hmmm...

Vilken klänningsmodell är du inne på? Har du börjat fundera?

• seal

Välkommen centifolia!

Var gifter ni er?

Eftersom jag har svårt för att bestämma mig för klänningsmodell är det kul att höra om andra som faktiskt KAN bestämma sig (eller vad säger du bröllopsfnatt? ). Vad har du köpt för modell på din klänning?

• seal

Centifolia:
    Hällsnäs låter mysigt! Vi har bekanta som gift sig där och de har varit helnöjda!

Bröllopsfnatt:
    jag provade lite på Rehmanns och såg att de hade liknande spetsklänningar, som jag tror att du menar, hängande där. Har du kollat där?

jag tycker att det är så jobbigt att gå in och prova i butikerna och sen inte tycka att ngt av det de tar fram är bra...Känner mig som en riktigt kräsen surkärring. Känns som att de tycker att jag är såååå besvärlig som inte bara kan tycka att den första klänning de tar fram är det mest fantastiska jag har sett och bestämma mig för att ta den rakt av...

Det låter spännande om du köpte en födelsedagspresent till din tillkommande i en brudklänningsaffär...En liten tiara kanske?

Har du varit på Svahns förresten? Där tror jag att de har en del lite enklare varianter. Jag håller med dig om att det känns som om man skulle vara i polyester och glitterparadiset när man provar.
    Jag ska sy upp i siden så jag försöker tänka bort materialet i många av klänningarna.

Visst är det jobbigt när folk inte hör av sig? Vi väntar också på återkoppling från cateringfirman. Hatar att bara vänta! Vilka ska ni anlita?

Nej, nu måste jag ta itu med korten...

• seal

wifetobe07:
    Det var ett tips värt att prova! Ska komma ihåg att köpa det nästa gång jag går till systemet! Log för mig själv när jag såg framför mig de miner man skulle kunna få på jobbet om man halade upp en flaska ur väskan, tog lite och sa; "Det är för magkatarren!"...Yeah, right...hade nog de flesta tänkt...

• seal

Hallå tjejer!
    Hur går det för er? Nu har ni allt varit för tysta i tråden igen!

Jag är snart klar med inbjudningskorten nu och ska få iväg de nästa vecka. För en gångs skull i min blivandes och min gemensamma historia kommer vi att vara ute i mycket god tid...Känns himla kul att chocka alla med dels det och så inbjudan i sig

Korten blev ganska bra. Himla svårt att formulera att vi inte vill ha med barn på festen, eftersom vi vet att det kommer att bli reaktioner på det...Nåväl, det är väl dags att ta fram skölden.

Vad har ni andra för pågående projekt nu?

• seal

Mrs Flash:
    vad blev det för tyg då? Vad blir det för modell på klänningen?

Vi har skickat iväg inbjudningarna nu och de blev faktiskt väldigt bra...*klappar mig själv på axeln*...
    Mörkt rött vikt kort med embossade hjärtan och embossad silvertext och ett vackert rivet silverpapper som inlaga med röd text. Allt ihopsatt med en silversnodd i vikningen. Har fått många positiva kommentarer efteråt, vilket är kul!

Angående barn skrev vi en formulering som vi hittat här på BT: " Vi tycker att barn är en gåva, men den här gången får de vara hemma och sova".

Vi trodde att vi skulle få negativa reaktioner men jag tror att den formuleringen mildrat det hela. Vi har hela tiden varit övertygade om att barn inte ska vara med. Av olika anledningar.

• seal

Det låter jättefint!
    Måste kännas skönt att ha det gjort! Ska ta med mig min blivandes moster/min sömmerska ut på lördag och titta lite tror jag...

Ha det så bra du också!

• seal

Hej igen!
    Ja det är väldigt dött här i perioder...Vi augustibrudar kanske är så avslappnade och lugna så vi inte känner av paniken än...eller inte....

Mrs Flash: kul att det löst sig med frisör (så gott som i alla fall) och sminkös! Jag läste också om henne i tidningen och tänkte att henne skulle man ha, hon är nog duktig! Kul!

Vi har fått mycket respons på inbjudningskorten och många har sagt redan nu att de kommer. Kul!

Hur går det för er andra?
    Vad har ni kunnat pricka av på listan?

• seal

ElenaMaria
    Ja vi skickade ut våra till alla hjärtans dag. Jättekul eftersom det kom som en stor överraskning och lite av en chock för de allra flesta!

20.000!! waow, det var inte lite heller! Vilken cateringfirma blev det då? vad ska ni ha för mat?

• seal

Nu var det ett tag sen igen...
    Hur går det för er blivande brudar?
    Har ni bockat av mycket på "att-göra-listan"?

• seal

ja du, kläderna funkar väl så där...Har inte bestämt mig för klänningsmodell ännu och har lite panik över det...Letar efter den perfekta...
    men, catering är bokad och ringar beställda, så det känns ändå bra. vad blev det för klänning?

• seal

Hej igen bröllopsfnatt!

ja, visst är det jobbigt med alla duktiga blivande brudar som berättar om allt de får gjort...

Jag känner mig i alla fall inte ett dugg duktig just nu, men det går lite upp och ner det där. Kopmmer att lugna mig lite när klänningen är på gång tror jag.
    Jag ska också få min klänning uppsydd, men hon behöver inget mönster. Jag ska visa henne bilder över hur jag vill ha det. Har du kollat med din sömmerska om hon verkligen behöver mönster? Så att du inte jagar efter ngt i onödan menar jag.

Jag tror att trådar hålls öppna i tre månader så vi får se till att starta en ny innan 18:e april. Det kanske t o m blir lite aktivitet här nu framöver

Vilken cateringfirma blev det för er nu? Vilken hade ni innan? Vi har också nämligen bytt och blev lite nyfiken på hur det såg ut för er. Vi gick också och malde det tills vi plötsligt tog tag i det och vips mår man bättre!

Musik ja...Har börjat ordna till vigseln och funderar på en sån där DJ in a box till festen. Vi är allihop ganska dansgalna så det blir inga problem att få igång folk på dansgolvet tror jag

Vi hörs igen!

• seal

Petra74:
    Den är jättefin! Visst är det skumt det där att man tror att man ställt in sig på ngt och så blir det ngt helt annat. Så var det när jag valde ring. Jag funderar också på att sy upp med korsettsnörning, lättar att få den att sitta perfekt då.

Vad blir nästa punkt för dig att fixa?

• seal

Hej alla augustibrudar!

Nu kommer snart den här tråden stängas ner och därför öppnar jag en ny i morgon kväll, även om det är ett par dagar kvar då. Hoppas alla hittar dit! Tråden kommer att heta "Augustibrudar i Göteborg...del 2", för enkelhetens skull...

Vi hörs i den nya tråden!

• seal

Hej igen!
    Nu är den nya tråden öppen!
    Välkomna dit!

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007