Inlägg från: Pemmis |Visa alla inlägg
  • Pemmis

Augustibrudar i Göteborg 2007

Hej!

Här är en augustibrud från Gbg, skall inte gifta mig i Gbg dock.
    Den 25/8 smäller det i Lysekilstrakten.

Med planeringen går det lite sisådär.....känner mig mest förvirrad faktiskt, så himla mycket att tänka på.

På tal om inbjudningarna, hur tidigt "får" man skicka ut dem? Vi gifter oss ju inte på hemmaplan så folk bör ju ha god tid att planera eller vad tycker ni?

• Pemmis

Hej igen!

Tänker nog oxå skicka ut inbjudningarna ngn gång på tidiga våren.

Instämmer helt i det där med semestrar etc....jag tror att folk uppskattar att veta i så god tid som möjligt.

Hur går det med klänning etc? Bestämt dig? Hyra/köpa?

Jag har varit på ett par ställen i stan och tittat och det verkar ju som om man lika gärna kan köpa klänningen. Hyrpriserna var ju nästan lika höga......

• Pemmis

Var på stan och tittade lite förra helgen, provade inget dock. Känns som om jag knappt gör annat än spanar klänningar på nätet nu mer....

Jag tror hur eller hur att det lutar åt något axelbandslöst med lite vidd i kjolen.
    Men jag måste se till att ge mig ut och prova, vem vet, man kanske inte alls passar i det som ser så himla snyggt ut på alla andra. Vi skall ha festen i tält utomhus (på gräsmatta) så det blir inget släp i alla fall.

Hur funkar din övriga planering typ frisör, fotograf, mat etc?

Själv har jag kyrka (eller kyrkoruin faktiskt), festställe & frisör färdigt.

• Pemmis

Hej igen....efter smärre datakrash kommer här lite nattsudd från mig

Vad praktiskt att slå ihop fotograf och styling, måste ju underlätta en hel del på den stora dagen.

Själv försöker jag klura ut hur man skall lösa det där med fotografen. Har kollat lite på nätet ang lokala fotografer men inte hittat ngn som tilltalar mig riktigt.....

Funderar på att anlita någon härifrån Gbg och punga ut de där extra slantarna det blir i resersättning etc.
    Vi skall hur eller hur inte ha med fotografen hela dagen så det borde ju inte bli så många timmar?

Vi skall oxå ha catering, kompisars kompisar har sån firma. Hade tänkt ha buffe med typ sommartema.....
    Festen är nämligen på mitt sommarställe med minimalt kök så det blir nog svårt med typ trerätters.

Nej nu måste jag sätta mig och göra en riktig planeringslista och börja bocka av succesivt......gör jag inte det kommer jag nog att snurra till det här.

Är det bara jag som tänker på bröllopet i princip hela tiden?

Håller man på att förvandlas till en "bridezilla"???

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007