Glitter tråden...2
Oj, jag hade inte märkt att vår gamla tråd blivit avstängd
Oj, jag hade inte märkt att vår gamla tråd blivit avstängd
Själv är jag precis på väg hem från jobbet. Ska lägga mig i sängen och ha min älskling och passa upp på mig. Är kanonförkyld och hostar som jag vet inte vad.. känns som om det är på väg ner i lungorna *bläää*
Karin du är inte en dålig mamma... Man kan inte ha en ängels tålamod hela tiden. Du hinner få många utbrott på Leo i framtiden också.. och jag kan trösta dig med att även när han är 14-15 så kommer han ändå att låtsas som om han inte förstår varför du är arg.
Vi får hänga dig på tork när du kommer hem Iza Låter i alla fall som om du har väldigt roligt
Usch vad det har snöat i natt. Bosse måste nog ut med snöslungan idag misstänker jag... om inte annat än för att få bort den där j*vla plogvallen Fattar inte hur det kan bli en 1,5 m plogvall framför vår infart varje gång dom plogar!
Massor att göra på jobbet idag, men kunde ändå inte hålla mig härifrån
Karin - en snöslunga kostar runt 10.000 kr, fast ni kan säkert hitta en billigare på Blocket.. det ni ska tänka på är att ta en lite större, inte den där lilla dinkitoy grejen som oftast är väldigt billig. Ska kolla med Bosse ikväll hurdan vi har och meddela dig det. Vi har ju ca 35 m från vägen upp till huset och det är ingen höjdare att skotta det för hand. Tar ändå Bosse drygt 1,5 timme att köra av med snöslungan...
Karin - Nu har jag kollat med Bosse om hurdan snöslunga vi har..
Vi har en på 8 hk, 4 takt, 2 steg (detta innebär att det finns två funktioner på skovlarna, en som matar in snön och en som "skjuter" ut snön) och med drivning.
Enligt Bosse bör man köpa en med drivning då den arbetar lättare i blöt snö. En utan drivning har tydligen svårare att orka sig igenom ett tjockt lager blöt snö.
Enligt min uppfattning (och då kollar jag på dom på gatan som har snöslunga) är en 4 taktare bättre än en 2 taktare. En på gatan har en 2 takt och det tar honom nästan 3 ggr så lång tid att köra av sin uppfart än vad det tar för dom andra som har 4 takt... Han har även en utan drivning och det märks... den vill stanna hela tiden så fort snön är lite blötare.
Lycka till i jakten efter snöslunga! Ni hittar säkert en riktigt bra slunga till ett bra pris.
Välkommen hem Iza! Har du hängt dig på tork än Förstår att Gucci är glad över att ha matte hemma igen.
Vilken tur att du inte tappat diamanten Gissar att det hade känts surt om den åkt ner i avloppet. Självklart ska Lennart fixa ringen åt dig! Utan extra kostnad också. Vill minnas att jag läst någonstans att man har en rätt så lång garanti hos honom och 6 månader är ju ingen lång tid.
Hur lång uppfart har ni Jess? Vi har ju en bra bit måste jag erkänna. Redan första vintern vi bodde här så tröttnade vi på att skotta. Det var väldigt mycket snö den vintern och jag ruttnade rejält när jag skottat bort plogvallen vid vägen 5 ggr på en och samma dag och bara hann in innan den där j*vla plogbilen kom och körde upp en ny 1 m vall Slutligen hade det snöat så mycket en natt att vi knappt kom ut på morgonen (till vägen alltså) och ingen av oss ville ställa sig och skotta när man är sen till jobbet.. Den kvällen var vi iväg och köpte snöslungan. Vi köpte den privat av en snubbe som köpt den året innan och använt den i ca 30 min. Fick den för 6000 kr
Igår hade vi tur. Bosse kom hem och sa att hans en jobbarkompis hade ett frysskåp som han ville bli av med. Vi for dit och kikade då vi pratat länge om att byta ut vår frysbox till ett skåp. När vi kom dit så var det ett nästan helt nytt skåp med digitalpaneler och allt. Fräscht och fint, såg faktiskt helt oanvänt ut. Vi bestämde oss för att ta det och priset.... Ja, ni... det var hela 0 kr
Så bra att du börjar torka ut Iza! Inte heller jag har några egentliga tips inför intervjun... Kanske det som Jess sa.. Nämn inte att du festat rejält hela förra veckan. Sedan.. Sitt rak i ryggen, se dom i ögonen och svara klart och tydligt på frågor. Var dig själv och se glad ut.
Ska hålla tummarna så att det värker för dig i morgon
Föresten Iza.. har du hunnit kika på klänningen och MS-storyn? *nyfiken tjej här*
Iza - Den här tycker jag är fin (era bilder alltså)
www.robluca.com/website/thewedding/images/AF_jpg.jpg
Tycker det är lite synd att på nästan alla kort så är det någon som håller upp släpet på din klänning jättehögt
Åhhhh.. GRATTIS Iza!! Va kul att du gick vidare. Hoppas så att du får jobbet
Nu har jag skickat in min MS-story så vi får väl se om den dyker upp på MS brides sidan (vore onekligen lite roligt). Har du hunnit maila ang balklänningen än? Jag har nog nästan helt bestämt mig för att ta en vinröd... funderar på att sy upp en smaragdgrön i Thailand (fast en annan modell som jag hittade).
Idag har jag haft fullt upp på jobbet. Hade knappt tid att äta lunch.
Jag har funderat lite på om jag skulle ta och prova Camebridgekuren... Skulle inte alls må dåligt av att gå ner 15 kg Har hört flera som provat just den där kuren och dom har gått ner massor och även hållit vikten efteråt när dom böjrat äta normalt igen...
Hur är det med magen Jess? Har den blivit större?
Gissa vad tjejer.. Idag kom äntligen min sjal från Ehrlings Tog lite tid att få en i rätt färg.. men nästan 4 månader, vad är det?! Och inte ens ett "Förlåt att det dragit ut så på tiden" fick jag.. det tycker jag är lite dåligt. Kommer nog inte att handla från henne fler gånger.
Ikväll blir det nog en tidig kväll för mig.. är helt slut efter allt strul på jobbet. Tror att jag gått flera mil idag så som jag har sprungit omkring...
Hej tjejer!!
Nu finns även jag på MS-hemsida
www.maggiesottero.com/viewBride.aspx&Id=806
Iza, jag har mailat dig igen ang klänningen. Försök att inte glömma det den här gången
Ja, hur går det med Leo Karin? Håller han sig frisk nu... eller har han blivit sjuk igen? Jag förmodar att du har fullt upp på jobbet som många andra. Snart har även Iza fullt upp för jag är övertygad om att hon får jobbet *nickar och ser väldigt självsäker ut*
Vad skönt att det äntligen är FREDAG! Hade egentligen två visningar inbokade i helgen, men ena värdinnan ringde återbud i går men det är nog rätt så skönt ändå för jag är inte helt återställd från min förkylning än...
Nästa helg tror jag att jag ska fara hem till Åland och bara va... fast jag ska iväg till Cake & Design först på fredag (innan jag far till båten). Hon har 5 års jubileum och en massa specialerbjudanden på fredagen. Måste hamstra upp lite mer sugerpaste till tårtorna... + att jag ska provsmaka de nya fyllningarna hon har att erbjuda....