• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Yllo

Oj, jag hade inte märkt att vår gamla tråd blivit avstängd

• Ammo

Jag märkte det idag, så den måste ha stängts igår?!
    Tur att du hittade hit då:)

Jobbar hemifrån idag så nu måste jag ut och få en nypa luft, ska ta en promis med syrran.

• Yllo

Själv är jag precis på väg hem från jobbet. Ska lägga mig i sängen och ha min älskling och passa upp på mig. Är kanonförkyld och hostar som jag vet inte vad.. känns som om det är på väg ner i lungorna *bläää*

• BlueTopaz

Hej tjejjer!
    Tyckte att det var lite konstigt att ingen skrivit på ett tag! ;) Där ser man hur dålig jag själv är på att skriva! =(

Hur mår ni?

Jag känner mig som jordens värsta mamma idag.. jag lackade ur totalt på Leo idag och skrek och slog i bordet och tillslut bar jag bort honom till hans rum och slängde igen dörren... Han fullkomligt vägrar äta och ska bara vara PÅ en hela tiden... Usch vad jag skäms! Det har hänt förr också, undrar vad som gör att man bara tappar kontrollen sådär när man VET att han ändå inte fattar utan bara blir rädd och ledsen??! Och han lär ju inte vilja äta mer pga det liksom..

Annars är allt bra iaf, har tagit tag i bantningen igen efter julgrisandet, vägde strax över 64kg igen mot 61,7kg på bröllopet.
    Nu är jag nere på 62,7kg igen och målet är åter på 55-57kg. Får se hur bra det går nu när jag inte har ett fast mål som bröllopet?

Nä, nu ska jag äntligen äta middag, kan inte göra det med beb fastklistrad runt benen.
    Kramen!

• Ammo

Du är ingen dålig mamma Karin! Ibland måste frustrationen ut och det kan man ju inte hjälpa. Vet ju inte själv hur man kommer bli men jag har tur som har martin som har en otroligt tålamod.

Jag mår bara bra annars, men trots att jag fattar att man ska gå upp i vikt när man väntar barn så är det ändå jobbigt att ställa sig på vågen och se hur man bara blir tyngre och tjockare för varje vecka..vill inte bli större nu...
    Men jag har nu hälfen av tiden kvar så jag lär väl se ut som en flodhäst snart:(
    Men jag lär inte knäcka dina boobisar Karin...vilken Dolly ;)

Idag har vi varit på Kvik och ritat kök. Ska tillbaka på måndag igen och räkna på priser mm. Men det kändes riktigt bra idag.

• Izunia

hej tjejer!!!

Jag hittade er!Har sökt på allt!!! Tur att trådnamnet var detsamma! ;)

Här är det hårt festande..jag har mailat er..haha!

Karin, ta det lungt. Du är knappast den enda och inte den sista. Som Jess sa måstefrustrationen vädras. punkt slut.

Jag vet själv att jag säkert kommer att bli tokig.. mitt tålamod är liksom...ganska kort! :)

Jag står i baren nu och skriver och börjar få ont i ryggen. Måste snart återgå till mitt supande ikväll...det är sjukt! Trodde jag var för gammal fr sånt här, men jag är typ yngst i baren! haha

Puss & Kram!!!

Intervjun är den 25:e förresten! Håll tummarna riktigt hårt!

• Yllo

Karin du är inte en dålig mamma... Man kan inte ha en ängels tålamod hela tiden. Du hinner få många utbrott på Leo i framtiden också.. och jag kan trösta dig med att även när han är 14-15 så kommer han ändå att låtsas som om han inte förstår varför du är arg.

Vi får hänga dig på tork när du kommer hem Iza Låter i alla fall som om du har väldigt roligt

Usch vad det har snöat i natt. Bosse måste nog ut med snöslungan idag misstänker jag... om inte annat än för att få bort den där j*vla plogvallen Fattar inte hur det kan bli en 1,5 m plogvall framför vår infart varje gång dom plogar!

• BlueTopaz

Tack för stödet tjejjer!!! Det behövs verkligen, håller på att bli HELT galen här hemma! Stundtals känns det som att jag har gjort ett sjukt stort misstag när jag valde att fortsätta graviditeten. Jag pallar verkligen inte just nu!!
    Ja Ylva, du hörde ju hur Leo allt som oftast är...
    Någon som vill adoptera??? ;)

Ja, läste ditt mail Iza, haha. Huvudsaken är att du har kul!!

Ylva, vad kostar en snöslunga? Det tog oss två drygt en timme att skotta bort 3dm snö från vår långa uppfart... Kul om det skulle hända en vardag, stå där i högklackat och kostymen och skotta själv!

Jess, jag måste kraftigt avråda från Kvik! De är skitgulliga med helt ok service och priserna är ju kanon, men kvaliteten är fasiken värre än IKEA! Vi köpte ju vårt badrum därifrån och skåpet är både snett och felskuret. Det syns även om man tittar noga i butiken. Det var jättesvårt att montera och lär nog inte hålla så länge...
    Vilket av deras kök hade ni tänkt er?
    Nobelssa som vi beställde har riktigt bra kvalitet, men servicen var ju värsta tänkbara..
    Vilket av Noblessas kök hade ni tänkt er?

Jag tror inte att du kommer bli så stor Jess!
    Kan du inte sätta ut magbilder lite då och då?

• Ammo

Jag har inte fått något mail Iza?!:(
    jessica.elmgren@cpm.se

Håller med Yllo, får nog hänga dig på tork när du kommer hem;) Fast passa på nu innan du får något i magen. Jag hade mer än gärna tagit ett glas nu bara för att jag inte får..

Karin, alla magbilder försvann i förra datorn :( Ska ta nya nu.

Vi var och kika på Noblessa i går, de är jättesnygga men prislappen är för tok för hög för oss. Alla andra leverantörer tar en tredjedel av deras pris.
    Visst det är säkert mycket bättre kvalité men vi vill bara ha vita enkla luckor och jag kan leva med att det är lite sämre kvalié om priset är 50-100.000 billigare.

Vi vet inte än vilka vi kommer beställa av menav Kvik tar vi hjälp av att rita upp allt sen är det bara att kolla runt med alla och säga, så här ska det se ut..vad kostar det osv..

Men jag känner 4 st som har köpt kvikkök senaste 1,5 året och alla är jättenöjda.
    Men det beror ju på vilka luckor och vilket kök man väljer. IKEAS billigaste kök är ju ren skit men sen har de dyrare som är precis samma som många andra har osv.
    Men vi får se vem som har bäst kvalite till bäst pris, den blir det..

Har varit på kalas hela eftermiddagen så nu vill jag bara ha riktig mat och inget mer sött..

• Yllo

Massor att göra på jobbet idag, men kunde ändå inte hålla mig härifrån

Karin - en snöslunga kostar runt 10.000 kr, fast ni kan säkert hitta en billigare på Blocket.. det ni ska tänka på är att ta en lite större, inte den där lilla dinkitoy grejen som oftast är väldigt billig. Ska kolla med Bosse ikväll hurdan vi har och meddela dig det. Vi har ju ca 35 m från vägen upp till huset och det är ingen höjdare att skotta det för hand. Tar ändå Bosse drygt 1,5 timme att köra av med snöslungan...

Svar på tråden Glitter tråden...2