• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Yllo

Åhhh va kul att era kompisar ska gifta sig Hoppas verkligen att ni får vara med och hjälpa till lite

Skönt att höra att Leo mår bättre.. men lite trist att han eventuellt kan vara glutenintollerant
    Kul dock att ni uppskattar ljuset.. Säg till om du känner för fler

Oj oj oj, Iza... låter som om du har massor att fixa inför intervjun. Jag fick mailet och den här gången kunde jag läsa utan problem. Har nu maila till säljarna med frågorna som jag hade. Hittade en annan säljare som hade MIN klänning till ett mycket bättre pris.. + att jag hittade några klänningar till som jag vill ha *fnittar*

Vad tror ni tjejer... Tror ni att man kan beställa så här via mail till säljare på ebay, eller måste ja registrera mig som köpare? Är inte så hemma på ebay, däremot på Tradera.. men där har dom inte lika fina saker längre.

Nej, nu ska jag gå och laga lite middag.. Kikar in senare igen

• Yllo

Har redan fått svar från säljarna på ebay, men förstår inte riktigt vad dom skriver Inte heller har dom svarat på alla frågor som jag hade *snyft*

Har även beslutsångest... kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska ha på klänningen/arna. Har hittat tre jättefina bal/gala klänningar. Den ena har jag bestämt mig för att ha vinröd.. MEN enligt färgproven som finns på hemsidan finns det två färger som jag tycker ser vinröda ut.. en som heter Wine och en som heter Burgundy.. hur 17 ska jag kunna veta vilken som är finast??

• Yllo

Då blir det burgundy på den!

• Ammo

Du måste nog registrera dig om du ska handla via ebay. Det behövde i alla fall jag. För man måste lägga in leveransadress mm för att det ska vara säkert både för köpare och säljare. Men framför allt för betalningen så ingen kan bli blåst. Det finns något som heter paypal som man registrerar sig på. Då kan inte du få klänningen utan att säljaren får pengarna samt tvärtom. Detta system är ibland det enda som betalningssätt som säljarna accepterar, men det kan vara olika förståss.
    Vad fin klänningen är!

Har varit och kikat på barnvagn för första gången -vilken djungel!
    Fast vi var överens om vilken vagn vi skulle välja om vi nu köper på babyland. Vi måste ju kolla runt mer så man ser fler alternativ.
    Är i v22 nu och vissa vagnar är 8-12 v lev tid på. Så vi måste beställa snart om den inte finns i lager.

• Izunia

vilken modell har ni tittat pa Jessie? Själv gillar jag quinny vagnarna om det skulle vara dags. Absolut 3-hjuling iaf. :)

• Yllo

Jess... Säljaren på ebay har ju redan mailat mig och skrev att jag kunde maila tillbaka med måtten... måste jag ändå registrera mig på ebay?? Iza har lovat hjälpa mig med att betala då jag inte har paypal och inte vågar mig på att registrera mig där med mitt vanliga kontonummer.

Nåja, jag kan ju se hur det ser ut på ebays hemsida med registreringen.... Om det är något att uppge kontonummer så hoppar jag nog över den biten.

När ni köper barnvagn så provgå båda två med den i affären. Det var ett tips som min arbetskamrat och hennes kille fick när dom skulle köpa för lite drygt 1 år sedan. Vagnen ska kännas skön att gå med fick jag lära mig då.. inte bara snygg

• Yllo

Nu tror jag att jag har registrerat mig som köpar på ebay Måste vänta tills jag kommer hem och fullfölja....

• Izunia

ylva, du maste registera kontonummer pa ebay (paypal) det är ju deras säkerhet. Det är inte riskfyllt. :)

Nu ska jag sticka till köpenhamn för min andra intervju (test). Det är i engelska muntligt, sa jag är inte sa nervös... men hall tummarna!!

Svar på tråden Glitter tråden...2