• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Izunia

oj jess vilka bilder är det? Vad har dem för siffra framför?? :?
    jaha...du menar sida?

Karin hur gar det pa jobbet med Leo?! :)

• Yllo

Hej tjejer!!

Nu finns även jag på MS-hemsida
    www.maggiesottero.com/viewBride.aspx&Id=806

Iza, jag har mailat dig igen ang klänningen. Försök att inte glömma det den här gången

Ja, hur går det med Leo Karin? Håller han sig frisk nu... eller har han blivit sjuk igen? Jag förmodar att du har fullt upp på jobbet som många andra. Snart har även Iza fullt upp för jag är övertygad om att hon får jobbet *nickar och ser väldigt självsäker ut*

Vad skönt att det äntligen är FREDAG! Hade egentligen två visningar inbokade i helgen, men ena värdinnan ringde återbud i går men det är nog rätt så skönt ändå för jag är inte helt återställd från min förkylning än...

Nästa helg tror jag att jag ska fara hem till Åland och bara va... fast jag ska iväg till Cake & Design först på fredag (innan jag far till båten). Hon har 5 års jubileum och en massa specialerbjudanden på fredagen. Måste hamstra upp lite mer sugerpaste till tårtorna... + att jag ska provsmaka de nya fyllningarna hon har att erbjuda....

• Izunia

ylva..jag tror inte vi är med längre... vi har akt ut! :D

• Yllo

Va trist!! Det finns ju många flera brudpar som gift sig låååångt före er
    Synd att dom plockar bort efter hand.. skulle ju vara mycket roligare om alla fick vara med

• Victory

Hej glitterbrudar!!! Jag har tagit ledigt från datorn i veckan, därför har jag varit lite osynlig. Men jag hittade den nya tråden i alla fall!

Nu börjar flytten till huset närma sig! Känns både spännande och vemodigt. Men det känns bra med en förändring i livet, vi har stått och stampat på samma fläck länge nog nu! (giftermålet innebar ju inte sååå stor förändring rent praktiskt )

Imorgon ska vi åka till Luleå och shoppa lite, det känns ju roligt att köpa lite nya saker till huset men samtidigt vill jag vänta lite tills vi bestämt tapeter och "bott in oss" ett tag. Men något litet kan man ju alltid köpa!

Det är fullt upp och händer mycket roligt på jobbet, och det känns bra. Ibland har det varit så långtråkigt på mitt jobb och det är det värsta som finns, så jag är glad att det börjar bli mer att göra!

Tyvärr ingen bulle i ugnen än *gråter*. Magen jäser ändå... av alla onyttigheter jag tröstäter!

Nu ska jag njuta av att det är helg och kika på Let´s Dance! Ha det bra allihopa!

• Ammo

Åh vad roligt att kom med Yllo!
    Jag har svarat dig på mailen ang Vista.

Kul att höra från dig Victory! Jag lovar att får att göra snart...spännande med flytten! Kolla runt så mycket ni bara kan. Vi gjorde det i 3-4 månader innan vi köpte, var på varenda möbelaffär och vissa saker blev det vi tittade på dag 1 men många saker ändrade vi också.

Vi håller på med det sista nu på övervåningen -köket. Är inte ett dugg sugen på att börja om och få in slipdamm och skit på vår fina övervåning igen :(

Ja var har du tagit vägen Karin?!

• Izunia

jess nu när allt e klart här hemma känns det avlägset att börja om..men det var kul i början! Sa Vicky... Passa pa!! Kul med nytt hus!
    Nu far du massor att fokusera pa..typ kranar, väggfärg, lister, handtag till köksluckorna! :D
    Tänk om jag far detta jobbet da...da blir det definitivt ingen bulle pa länge..

Har precis varit ute och dansat salsa hela kvällen...sa nu är jag trött och ganska berusad! :D :D God natt!

Pa tisdag ska jag göra mitt engelska test by the way!

• Ammo

Åh vad roligt med salsa! Du är rolig du som ändå går in på BT mitt i natten

Själv har jag jobbat idag med så jag är helt död. Har stått på mässa tisd,torsd-lörd och när man inte är van att bara stå i timmar får man ju ont i benen och fötterna så man tror de ska trilla av.
    Martin är i väg och spelat poker med killarna ikväll och jag ligger nu på soffan och tänker inte röra mig en cm.

• Yllo

Kul att höra av dig Vicky! Visst är det spännande med att flytta in i ett hus Själv ser jag fram emot den dagen vi kan börja tapetsera här nere i källaren. Bosse ska spackla väggarna nästa helg och sedan är det bara att vänta på värmen. Hmmmm.. undrar om Bosse köpt ut kablarna som vår elektriker ville ha.. om han har det så har vi snart elen klar här nere också
    Själv sitter jag och planerar i huvudet hur jag ska möblera och vad jag ska köpa in... Måste ha några bra skåp och bänkar till tvättstugan, fast jag kan inte bestämma mig om jag ska köra på lådor eller vanliga skåp (under bänkarna alltså). En ny torktummlare måste jag också köpa.. Åh vad jag önskar att jag hade extra mycket pengar just nu för då skulle jag köpa ett jättefint sängskåp till tillbyggnaden (det som ska bli gäst- och tv-rum) Jag vill ha ett liggande för en 120 cm madrass, men dom är lite dyrare och svårare att få tag på via Blocket.

Jag såg mailet Jess.. Synd att du inte kunde hjälpa, men det löser sig nog ändå Ytterligare en dator har havererat hos oss. Processorfläkten har gett upp och vi har inte lyckats få tag i en ny. Tack och lov så släpade jag hem min gamla pc från jobbet så nu står den på plats i stället *flinar glatt*

Verkar vara jättekul med salsa Iza Skulle gärna gå någon danskurs jag med, men jag lyckas inte få med mig Bosse och vill inte direkt gå utan honom.
    Fast du skulle ju hänga dig på tork
    Ska hålla tummarna för dig nästa vecka med provet och allt. Fast egentligen är det onödigt för du kommer att klara det galant

Karin... var håller du hus?

• Izunia

haha ja jag smyger alltid in här mitt i natten da jag har datorn pa alltid... :)

Jag skulle hänga pa tork.. men... ;) Salsa är jättekul. Nästan alla mina vänner dansar salsa sa det var bara att lära sig men jag har aldrig gatt nagra kurser. Men jag vill ta kurser i samba men ingen vill hänga pa...

Igar var det uppvisning ocksa och det var en gryyyyymt snygg kille som dansade salsa...och vilken kropp!!! ( i bar överkropp!!) aghhhhh vilka moves!!!!!

Jag hoppas innerligt att allt gar bra.. men det trakiga nu är att jag far aka in själv till köpenhamn pa tisdag och ga omkring där själv...da ingen vill följa med.. :(

Svar på tråden Glitter tråden...2