• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Victory

åhh, salsa är ju jättekul! Jag gick en kurs för några år sedan och jag älskar stegen och rytmen. Men det var en kort kurs och jag lärde mig aldrig riktigt att dansa med en partner (det var nästan bara tjejer på kursen ) Och Daniel är ingen dansare så det hela rann ut i sanden. Men ibland tar jag några steg i smyg och det är så härligt!

• Izunia

oh vad synd vicky. Kan du inte ta en kurs till?

Jag sitter och tänker pa hur jag ska göra min vänninas brudbukett. Den ska se exakt ut som min fast mörkröd och lite rosa.
    Det borde inte vara sa svart??

• Victory

Iza: Är du duktig på att göra brudbuketter, det visste jag inte! Men du gjorde inte din egen, eller? Ja, det är klart, du är ju konstnärlig så du är säkert duktig på allt sånt där!

Nä, jag tror inte det blir någon fler salsa-kurs, jag har ju ingen att dansa med! Det finns en "salsa-klubb" här i Piteå som träffas ibland och dansar de är så duktiga och jag är för feg! Nä, jag fortsätter nog dansa lite i smyg i vardagsrummet när ingen ser!

• Anna Sommar

Hej tjejer
    Jag har varit osynlig ett tag då det blev alldeles för mycket både med skola, jobb och nya kurser.

Men nu är jag med på banan igen.

Tack för era länkar Yllo, Ammo och Victory ni var alla så vackra och jag fick lite inspiration att sätta igång på allvar.

Nästa anhalt i allt planerande blir en visit till bröllopsmässan på Grand hotel här i Stockholm nästa helg. Min fästman skall även han med då jag tror det kan vara bra för då kanske han också får lite känsla över vad han vill ha på sig. De skall ju köra ngn modevisning tror jag.

Såg att du Izunia danars salsa. Vad roligt!
    Min fästman och jag var iväg på en prova-på-kurs i salsa förra tisdagen och så anmälde vi oss på plats. Nu på tisdag blir vår första riktiga kursdag av de nio veckor som väntar. Hahahha

Det var verkligen så roligt att han var så positiv. Vi får väl se om vi gör ngn show på bröllopet.. vore lite roligt om inte annat.

Annars då hur är läget med er? ROligt att ni startade upp en ny tråd så att vi kan snacka vidare.

Förresten har en fråga.. har ni något bra skidställe att rekommendera utanför Sverige? Vi funderar på att dra iväg med våra vänner men vet inte riktigt var. Kriterierna är att bo rätt nära backarna, restaurangerna.

Kram på er alla!

• Izunia

Hej Anna! Välkommen tillbaka!
    Den absolut bästa skidort jag känner till (och jag aker mkt skidor) är St Anton i Österrike. Min man jobbar även där sa det är perfekt! Dit kan du boka med VingAlpin, Lion Alpin, Sportresor eller själv boka hotell pa www.stantonamarlberg.com och flyg till Zürich billigast genom swiss air eller sas.

Vicky jag gjorde inte min själv, men jag tror att jag kan göra hennes. Dessutom har jag ju tid nu när det inte är mitt eget bröllop! ;)

Jag tycker difinitivt du ska skriva in dig!! Andi dansar inte heller... jag lovar jag har förökt! :D

• Izunia

ylva! Jag visste att jag skickat det!! :) Jag har mailat dig igen, med texten jag översatte!! :)

• Yllo

Välkommen tillbaks Anna Hoppas så att du kommer att ha trevligt på bröllopsmässan. Jag var där i fjol, men vart grymt besviken. För mycket folk och jättesvårt att se något över huvudtaget

Skulle vara kul att gå en danskurs, men jag tror inte att jag har tid alls.. har ju en hel del för mig annars också och tycker det är rätt så skönt att sjunka ner i soffan efter en tröttsam helg.

Idag har jag haft en ljusvisning. Gick jättebra med en stor försäljning. Är riktigt kul när det går bra och så gillar jag att prata om ljusen

Iza... jag fick det mailet tidigare, men kunde inte läsa det alls.. bara en massa konstiga krummelurer

Nu har jag hittat en massa fina klänningar på ebay... flera stycken till priset av £0,99. Känner mig sugen på att handla många fler klänningar *ivrig med glittrande ögon* Så fort jag får en översättning av dig Iza som jag kan läsa ska jag maila till företagen och ställa mina frågor.

Hur är det.. någon som vet.. Om jag vill köpa något från en säljare på ebay och mailat till dom innan.. måste jag då vara reggad där?

• Izunia

ok ylva jag provar maila igen...

• BlueTopaz

Hej Tjejjer!!

Jag har haft lite mkt att göra bara.. Kul att ni saknar mig!! =) =)

Jag fick preciiis reda på att en av mina bästa tjejkompisar ska gifta sig den 11/8! KUL! De var i Thailand förra veckan och plötsligt ställde han sig på knä på stranden en kväll.. ;)
    Förhoppningsvis får jag lov att hjälpa til lite =)

Leo mår bättre nu och idag längtar jag faktiskt efter honom! (hade glömt att man kan göra det faktiskt..)
    De kan tydligen inte testa intollerans mot gluten med hjälp av blodprover så jag missförstod när de sa att proverna inte visade någon allergi, de hade bara testat honom för mjölkproteinallergi..
    Så vi provade att ta bort allt gluten och vips så mår han mkt bättre.. skönt att vi har hittat en anledning till varför han varit grinig iaf, men inte så kul att han inte klarar av gluten!
    Lite grinig är han dock fortfarande och ibland grönjävlig. Men det är iaf mkt bättre!!
    Det gick tom bra att ha honom 5h på jobbet!

I vilken vecka är du nu Jess??

Kul med huset Victoria!!! Ni kommer att ha jättekul (men oxå jobbigt såklart)!
    Vet du, förra månaden slarvade vi med skyddet och jag kom fram till att det var preciiis när jag hade äl först efteråt... jag blev skitnervös!! Men inte blidde det någonting...
    En kompis till mig blev precis gravid efter att ha försökt väääldigt länge.
    Försök att låta det ta tid, det är ändå INTE kul att renovera hus när man är gravid eller har småbarn..!! Det sliter något helt otroligt på en.... Ni har så lång tid på er och det finns sååå mkt hjälp att få senare!

Tack för ljuset Ylva! Det luktar jättegott hos oss på helgerna nu =)

• Izunia

karin jag sa ju att det var gluten!! ;) Tur att ni fatt reda pa vad det är iaf!!

Vad roligt med fler bröllop! Min vännina gifter sig 12 maj och jag ska göra hennes bukett... :o ha ha det kommer säkert att bli bra. Hon ska dessutom fa lana vara stolsöverdrag och lite musik. Andis bäst kompis (och best man!;)) ska spela pa bröllopet. En sak som jag är nervös över (och jag har inte fragat än) är om mitt ex kommer....:? har inte sett honom pa nagra ar nu och vi skildes inte som vänner direkt!

Vicky,Karin har helt rätt! Skönt att ha ett färdigrenoverat hus när familjen kommer till!

Idag har jag även hunnit skriva blanketter för brottsregisterutdrag (behövs för nya jobbet) samt att jag hade glömt lösen och användarnamn till universitets ladokutdrag.. pust..sa jag fick ringa och skaffa det med!Vad mycket att fixa för en intervju...

Sedan har jag även skickat alla inbjudningar till min tärnas babyshower. Det ska bli roligt!

Svar på tråden Glitter tråden...2