• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Ammo

Karin, min pappa köpte en ny snöslunga på Bauhaus i lördags, betalade bara 3500 kr och han brukar inte köpa "skitsaker".
    Men de finns ju för 10.000 kr också som Ylva sa men då är det ofta en "värsting" med växlar, drivning mm.

Martin skulle precis gå ut och skotta i söndags men pappa var så snäll att han plöjde allt hos oss också...eller så tyckte han det var väldigt skoj att köra den nya slungan bara..:)

Har precis kommit hem från barnmorskan. Var där och lyssna på bebbens hjärtljud. Hörde bara litegrann, den smet undan hela tiden:) tog även järn och socker värden och insåg till min fasa att jag måste börja äta blodpuddig...aaaahhhh, nej då, jag köper tabletter istället!
    Är hemma och vänder bara, ska vara hos Kvik igen och rita klart det vi inte hann i fredags nu kl 11, sen ska jag jobba.

tjingeling

• Izunia

hej tjejer!

Nu är det 30 min tills jag aker hem.... :( Fast det ska samtidigt bli skönt att vara hemma...i sin egen säng!

Jessica! Jag skickade till din hotmail... !!

Vad kul med bebyljud! men blodpudding...köp järntabletter istället! :)

Nu är här ingen snö alls nästan...:( Men det skulle snöa idag och jag har inte sett nat än!
    Men bara i byn bredvid som ligger aningen högre upp är gatorna fulla av snö...

Nä nu maste jag sticka! hejda!!

• Yllo

Karin - Nu har jag kollat med Bosse om hurdan snöslunga vi har..
    Vi har en på 8 hk, 4 takt, 2 steg (detta innebär att det finns två funktioner på skovlarna, en som matar in snön och en som "skjuter" ut snön) och med drivning.

Enligt Bosse bör man köpa en med drivning då den arbetar lättare i blöt snö. En utan drivning har tydligen svårare att orka sig igenom ett tjockt lager blöt snö.

Enligt min uppfattning (och då kollar jag på dom på gatan som har snöslunga) är en 4 taktare bättre än en 2 taktare. En på gatan har en 2 takt och det tar honom nästan 3 ggr så lång tid att köra av sin uppfart än vad det tar för dom andra som har 4 takt... Han har även en utan drivning och det märks... den vill stanna hela tiden så fort snön är lite blötare.

Lycka till i jakten efter snöslunga! Ni hittar säkert en riktigt bra slunga till ett bra pris.

• Ammo

Väkommen hem Iza-fylltratt
    Sorry, hade inte kollat hotmailen. Eftersom jag inte istallerat msn på denna tillfälliga dator så blir det inte av att man kollar den mailen så ofta heller.

Men du verkar haft skoj i alla fall. Synd att det regnade där...men här är det i alla fall snö så det räcker och blir över!

Karin, var på Coop igår och Martin började titta på snöslungor också. Där låg de flesta mellan 5-16.000. Håller med Yllo om drivningen, den bör man ha.
    Jag tror inte vi köper någon i år. Vi har ju egentligen inte mycket att skotta, men jag kan hålla med om att jag gärna skulle vilja ha en för det är otroligt smidigt!

Igår shoppade en ny duschvägg till badrummet där nere. Vi kan inte ha en som är 90x90 och det är standard mått. Och alltid de som har bra annonspris förståss.
    Så i ett havår har vi letat efter bra pri på en som är tex 80x90 eller 80x100, men istället för 2000 kr så kostar de då ca 5000 kr för de måtten.
    Men igår annonserade cooop en som var 83x83 i fästpunkerna men dörrarna gick sen ut 90x90 vilket var precis vad vi ville ha, nedast 1990 kr.

Men herre jösses vilken idiotiskt bruksanvisning och idiotiska skruvar och upphängningsannordning, vilket jobb. Är man inte händig så hade man aldrig fått upp den. Vi svor långa harranger hela tiden. Men nu sitter den på plats. Så nu är det utrymmet klart, check!

Jobbar from kl 14 idag till 21. Ska vara hos Microsoft hela dagen. Nu släpps ju nya operativsystemet Windows Vista. Och vi är en av deras huvudpartner.

• Izunia

snacka om att vara trött idag!!!! :o
    Jag har inte packat upp väskan helt än, var tvungen att boka tvättid, handla mat och nu fattas bara städning....pust! Tur att man är ledig idag!

Min vovve var ju allra gladast av att se mig! :D jag saknar honom alltid sa när jag är borta..

Vet ni vad som hände med min förlovningsring!? Stenen är lös!!! :o Jag märkte det i duschen dessutom! Tänk om diamanten ramlat ner i avloppet...hejda...
    Jag borde väl kunna skicka tillbaka den till Lennart som gjort den väl?

• Ammo

Oj,tänk om du tappat den!
    Ring honom direkt! Det måste ju gå på någon form av garanti?!

• Izunia

jag har mailat honom nu..han borde ju göra det pa garanti... jag har ju bara haft den 6 manader!

• Yllo

Välkommen hem Iza! Har du hängt dig på tork än Förstår att Gucci är glad över att ha matte hemma igen.

Vilken tur att du inte tappat diamanten Gissar att det hade känts surt om den åkt ner i avloppet. Självklart ska Lennart fixa ringen åt dig! Utan extra kostnad också. Vill minnas att jag läst någonstans att man har en rätt så lång garanti hos honom och 6 månader är ju ingen lång tid.

Hur lång uppfart har ni Jess? Vi har ju en bra bit måste jag erkänna. Redan första vintern vi bodde här så tröttnade vi på att skotta. Det var väldigt mycket snö den vintern och jag ruttnade rejält när jag skottat bort plogvallen vid vägen 5 ggr på en och samma dag och bara hann in innan den där j*vla plogbilen kom och körde upp en ny 1 m vall Slutligen hade det snöat så mycket en natt att vi knappt kom ut på morgonen (till vägen alltså) och ingen av oss ville ställa sig och skotta när man är sen till jobbet.. Den kvällen var vi iväg och köpte snöslungan. Vi köpte den privat av en snubbe som köpt den året innan och använt den i ca 30 min. Fick den för 6000 kr

Igår hade vi tur. Bosse kom hem och sa att hans en jobbarkompis hade ett frysskåp som han ville bli av med. Vi for dit och kikade då vi pratat länge om att byta ut vår frysbox till ett skåp. När vi kom dit så var det ett nästan helt nytt skåp med digitalpaneler och allt. Fräscht och fint, såg faktiskt helt oanvänt ut. Vi bestämde oss för att ta det och priset.... Ja, ni... det var hela 0 kr

• Izunia

jag torkar hela tiden!! :D

Jag ska skicka ringen till Lennart idag. Det verkar som om han kommer att fixa den. Jag vagar ju inte använda den.

Jag börjar bli riktigt nervös inför intervjun imorgon...är det nagon som har nagra tips!??

oj..maste ringa kiropraktorn!!

• Ammo

Äh,vi har inte så mycket som behövs skottas upp till dörren, men det är där bilarna står (man får plats men ca 3 bilar) framför garaget som är mer kämpigt.
    Man ser inte det på bilden rikigt
    groups.msn.com/jessicamartin2006/vrthem.msnw&PhotoID=69

Men med tanke på att jag inte kan skotta och Martin tycker det är rätt kul så klarar vi oss utan slungan. Sen är ju pappa snäll och kör om vi behöver:)

Men jag har ju sett er uppfart till huset och den skulle jag inte skotta för hand och hos er behöver man ju en bra slunga då. Vi skulle ju klara oss på en snikvariant.

Det var riktigt trist att jobba i går kväll, det var väldigt lugnt så man stod mest och snackade skit med killarna från Microsoft. Ska iväg snart och rigga inför Dustins stora mässa som börjar i morgon.

Åh, vad spännande med intrevjun Iza!
    Har inga direkta tips att ge utan var dig själv. Kanske inte nämna hur mycket du festade denna veckan bara ;)

Svar på tråden Glitter tråden...2