• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Ammo

Iza, svårt att chansa med att ta en 6:a. Men jag är ju en typisk 8:a (ångrar ju att jag tog 10 i brudklänningen eftersom den fick snöras så hårt). Men du är ju smalare än mig så en 6:a kan nog passa dig.
    Eller så tar du det säkra före det osäkra och tar en 8:a och syr in om det behövs.
    Men kör på den beiga tycker jag!

Klänningen du hittade är ju supervacker Yllo! Men jag håller med Iza att den är väldigt pampig och kanske kan kännas att du är för överklädd? Om många andra hade klänningar som typ den Iza kollar på nu så skulle jag känna mig för uppklädd. Men eftersom du varit med några gånger så är det nog lättast för dig själv att avgöra.
    Du blir vacker ändå ;)

Har ingen lust att jobba idag:( men nu måste jag åka ändå,suck.

• Izunia

Fast storlekarna varierar mkt i MS och BJ. Jag hade 8 i brudklänningen och den var perfekt. Hade kunnat ha 6 ocksa.

Men BJ är ju större sa jag tar nog en 6:a... Fast 2 andra vänner beställde ocksa BJ, och dem passade perfekt enligt matten.. jag förstar inte varför tärnklänningarna vars a stora..

• Yllo

Nej nej nej Jess.. Ingen hade sådan som Iza tänkte köpa nu.. ALLA hade långklänningar. Det var många som hade klänningar i stil med Izas tärnklänningar (inkl jag själv)

• Izunia

jaha..da var den dyra klänningen jag provade igar sald...:o

Det svider lite eftersom den var PERFEKT! men priset var mindre bra, och jag skulle ju inte köpa den för den summan..

Jag far fundera mer pa om jag ska beställa Bari Jay..

• *Lycka*

Åh tack så mycket Izunia, ska genast kolla där efter fina klänningar till mina tärnor...

• BlueTopaz

Halloj!
    Är hemma med Leo idag igen.. (ögoninflammation denna gången)

Jag tycker att den gröna passar dig bäst Iza, du är "grön" på något sätt.. ;)
    Men ska du ha brun hatt så är den beiga klockren, och den är inte för ljus!

Jag har just fått reda på att det blir bröllop både den 4e och den 11e augusti för oss. Jag måste också köpa klänning! hihi =)

Ske genast kolla igenom resten av BJs klänningar!!
    Beställde en klänning från Lolita Lempicka genom La redoute i brunt och beiget som var såå fin, men inte gjord för min kropp =( Den skulle du vara fin i Iza!

• Yllo

Det fanns väldigt många fina klänningar på Bari Jays sida.. Synd att inte jag är bjuden på något bröllop i år *snyft* och dom klänningar jag föll för där var korta så dom kan jag inte ha på galan (klädkoden är "frack" enligt inbjudan som kom igår)

I morgon ska jag till Vallentuna och Cake & Design på 5-års kalas. ska passa på att köpa lite prylar också då hon har rabatter just nu i helgen. Efter det så far jag hem till Åland och hälsar på pappsen. Ska bli så skönt med en lugn helg och BASTU!!! Bosse stannar hemma och leker med en av sina bilar. Egentligen var planen att han skulle spackla i källare, men det har han glömt bort så därför har vi inget spackel hemma Suck, KARLAR!! Ibland blir jag helt tokig på honom... men han är ju så förbaskat söt när han står där som en skyldig skolpojke och se skamsen ut *hihihi*

Tråkigt att Leo är sjuk igen. Öroninflammation är inte kul! Det borde väl jag om någon veta. Om han börjar gråta väldigt mycket när han ligger så ta upp honom och låt honom sitta (även om det blir hela natten) för då är trummhinnan på väg att spricka och det gör skitont att ligga ner då.. Smärtan lättar lite om man sitter upp. Håller tummarna för att inflammationen går över fort för jag misstänker att du redan nu stoppar honom full med medicin.

• Izunia

Karin vad är det för kläninng?? Har du bild? Har du köpt en klänning som inte passar dig..?

Du har rätt att jag är GRÖN! Min favoritfärg!! ;)

Är ni helt säkra pa att den beiga inte är för ljus?

• Yllo

Håller med Karin om att du passar utmärkt i grönt.. men jag tycker inte att grönt och brunt passar så bra ihop..

Suntan är inte för ljus!! Du kan mycket väl ha den och den passar perfekt till din bruna hatt

Åhhhh... va spännande!! Hoppas så att jag vinner den *tuggar på naglarna av förväntan*

Svar på tråden Glitter tråden...2