• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Ammo

Det är svårt och se hur ljus den är?! Men den ser ju inte vit ut och har du brunt till så tänker man inte på att den är så ljus, det bryter ju av.
    Tycker den är superduper snygg!
    Skulle kunna tänka mig en sådan själv. Vad kostar den och hur ser den ut bak?

• Izunia

den kostar $130 och den har blixtlas där bak. Jag gillar ocksa suntan bäst!! Den färgen är sa fin.. Den är väl inte fööör ljus? Jag hade flera pa vart bröllop som hade ljusguld och ljusgula klänningar..
    Även med vita sjalar... Da borde den inte vara ett problem va?

Fragan nu är vilken storlek... Eftersom tärnklänningarna alla var mkt större än matten vi beställde enligt...tänkte jag köpa en mindre klänning. Min ena tärna beställde en st. 10 som var alldeles för stor och syddes in till en 8:a. Den var da för stor för mig. Ska jag beställa en 6:a?
    Enligt matten är den för liten i midjan.. men om dem alla är stora...

• Yllo

Urläcker klänning Iza!! Jag hade nog också valt suntan.. jättefin färg och kommer att ta sig fint ut med den bruna hatten. Håller med Jess om att det blir snyggt med bruna skor, brun handväska o.s.v.

Om nu måtten inte riktigt stämde på tärnklänningarna så varför inte köra en 6:a? Den kommer säkert att passa dig jättebra.

• *Lycka*

Izunia:

Halkade bara in här av en slump och såg länken med klänningarna! Vad mycket snyggt!!! Var kan man köpa de klänningarna?

• Yllo

Tjejer.... tror ni att den där klänningen blir "för mycket" på galan? Jag älskar den.. men nu i morse fick jag sådan beslutsångest om den kanske blir för mycket....

• Izunia

*Lycka* tidigare köpte jag mina Bari Jay tärnklänningar + manga andra klänningar pa Bridesave. men dem har ju gatt i konkurs... sa jag letade igar och hittade www.houseofbrides.com
    De har manga kända märken! Billigare än i affär.

• Izunia

Ylva, du tror inte heller suntan blir för ljus?
    Jag tycker att den klänningen som du vill beställa är jättefin! MEN.. den är väldigt pampig! Jag vet inte riktigt hur era tillställningar brukar se ut. Det är dock inte kul att komma för uppklädd... :?

• Yllo

Iza - Nej, jag tror absolut inte att Suntan blir för ljus.. snarare kommer det att bli jättesnyggt med den och bruna assocearer

Galan... alla (nåja nästan alla) är uppklädda till tänderna. I fjol hade några av killarna även smoking och några kostym. En tjej hade en klänning som såg mer ut som brudklänning då den hade ett lååångt släp (säkert 1,5 m). Flera tjejer hade lite vidare kjolar på sina klänningar och ganska många typ dina BJ-tärnklänningar. Flera hade tiaror och väldigt många även långa handskar..
    Gav detta dig en aning om hur tillställningarna brukar vara? Med den här beskrivingen... skulle du då kunna tänka dig "min" klänning?

• Izunia

Jag kan tänka mig "din" klänning till denna tillställning med kortare släp! ;)

Annars kan du ju bara ta din brudklänning s far du lite användning för den! :D :D

• Yllo

Då känns det tryggt att ha den Jag förälskade mig ju totalt i den där klänningen *fnittrar glatt*

Hmmmmm... ingen dum idé att ta brudklänningen.. men det blir nog kanske lite to mutch *grinar glatt och skrattar högt inombords, vågar inte skratta högt då jag har mina rumskompisar i rummet*
    Men det skulle vara helt underbart att ha den igen... brudklänningen alltså

På måndag ska jag börja med Camebrigd kuren och förhoppningsvis så kommer jag att bli lika smal som dig till sommaren och Thailandresan.

Svar på tråden Glitter tråden...2