• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Ammo

Jag märkte det idag, så den måste ha stängts igår?!
    Tur att du hittade hit då:)

Jobbar hemifrån idag så nu måste jag ut och få en nypa luft, ska ta en promis med syrran.

• Ammo

Du är ingen dålig mamma Karin! Ibland måste frustrationen ut och det kan man ju inte hjälpa. Vet ju inte själv hur man kommer bli men jag har tur som har martin som har en otroligt tålamod.

Jag mår bara bra annars, men trots att jag fattar att man ska gå upp i vikt när man väntar barn så är det ändå jobbigt att ställa sig på vågen och se hur man bara blir tyngre och tjockare för varje vecka..vill inte bli större nu...
    Men jag har nu hälfen av tiden kvar så jag lär väl se ut som en flodhäst snart:(
    Men jag lär inte knäcka dina boobisar Karin...vilken Dolly ;)

Idag har vi varit på Kvik och ritat kök. Ska tillbaka på måndag igen och räkna på priser mm. Men det kändes riktigt bra idag.

• Ammo

Jag har inte fått något mail Iza?!:(
    jessica.elmgren@cpm.se

Håller med Yllo, får nog hänga dig på tork när du kommer hem;) Fast passa på nu innan du får något i magen. Jag hade mer än gärna tagit ett glas nu bara för att jag inte får..

Karin, alla magbilder försvann i förra datorn :( Ska ta nya nu.

Vi var och kika på Noblessa i går, de är jättesnygga men prislappen är för tok för hög för oss. Alla andra leverantörer tar en tredjedel av deras pris.
    Visst det är säkert mycket bättre kvalité men vi vill bara ha vita enkla luckor och jag kan leva med att det är lite sämre kvalié om priset är 50-100.000 billigare.

Vi vet inte än vilka vi kommer beställa av menav Kvik tar vi hjälp av att rita upp allt sen är det bara att kolla runt med alla och säga, så här ska det se ut..vad kostar det osv..

Men jag känner 4 st som har köpt kvikkök senaste 1,5 året och alla är jättenöjda.
    Men det beror ju på vilka luckor och vilket kök man väljer. IKEAS billigaste kök är ju ren skit men sen har de dyrare som är precis samma som många andra har osv.
    Men vi får se vem som har bäst kvalite till bäst pris, den blir det..

Har varit på kalas hela eftermiddagen så nu vill jag bara ha riktig mat och inget mer sött..

• Ammo

Karin, min pappa köpte en ny snöslunga på Bauhaus i lördags, betalade bara 3500 kr och han brukar inte köpa "skitsaker".
    Men de finns ju för 10.000 kr också som Ylva sa men då är det ofta en "värsting" med växlar, drivning mm.

Martin skulle precis gå ut och skotta i söndags men pappa var så snäll att han plöjde allt hos oss också...eller så tyckte han det var väldigt skoj att köra den nya slungan bara..:)

Har precis kommit hem från barnmorskan. Var där och lyssna på bebbens hjärtljud. Hörde bara litegrann, den smet undan hela tiden:) tog även järn och socker värden och insåg till min fasa att jag måste börja äta blodpuddig...aaaahhhh, nej då, jag köper tabletter istället!
    Är hemma och vänder bara, ska vara hos Kvik igen och rita klart det vi inte hann i fredags nu kl 11, sen ska jag jobba.

tjingeling

• Ammo

Väkommen hem Iza-fylltratt
    Sorry, hade inte kollat hotmailen. Eftersom jag inte istallerat msn på denna tillfälliga dator så blir det inte av att man kollar den mailen så ofta heller.

Men du verkar haft skoj i alla fall. Synd att det regnade där...men här är det i alla fall snö så det räcker och blir över!

Karin, var på Coop igår och Martin började titta på snöslungor också. Där låg de flesta mellan 5-16.000. Håller med Yllo om drivningen, den bör man ha.
    Jag tror inte vi köper någon i år. Vi har ju egentligen inte mycket att skotta, men jag kan hålla med om att jag gärna skulle vilja ha en för det är otroligt smidigt!

Igår shoppade en ny duschvägg till badrummet där nere. Vi kan inte ha en som är 90x90 och det är standard mått. Och alltid de som har bra annonspris förståss.
    Så i ett havår har vi letat efter bra pri på en som är tex 80x90 eller 80x100, men istället för 2000 kr så kostar de då ca 5000 kr för de måtten.
    Men igår annonserade cooop en som var 83x83 i fästpunkerna men dörrarna gick sen ut 90x90 vilket var precis vad vi ville ha, nedast 1990 kr.

Men herre jösses vilken idiotiskt bruksanvisning och idiotiska skruvar och upphängningsannordning, vilket jobb. Är man inte händig så hade man aldrig fått upp den. Vi svor långa harranger hela tiden. Men nu sitter den på plats. Så nu är det utrymmet klart, check!

Jobbar from kl 14 idag till 21. Ska vara hos Microsoft hela dagen. Nu släpps ju nya operativsystemet Windows Vista. Och vi är en av deras huvudpartner.

• Ammo

Oj,tänk om du tappat den!
    Ring honom direkt! Det måste ju gå på någon form av garanti?!

• Ammo

Äh,vi har inte så mycket som behövs skottas upp till dörren, men det är där bilarna står (man får plats men ca 3 bilar) framför garaget som är mer kämpigt.
    Man ser inte det på bilden rikigt
    groups.msn.com/jessicamartin2006/vrthem.msnw&PhotoID=69

Men med tanke på att jag inte kan skotta och Martin tycker det är rätt kul så klarar vi oss utan slungan. Sen är ju pappa snäll och kör om vi behöver:)

Men jag har ju sett er uppfart till huset och den skulle jag inte skotta för hand och hos er behöver man ju en bra slunga då. Vi skulle ju klara oss på en snikvariant.

Det var riktigt trist att jobba i går kväll, det var väldigt lugnt så man stod mest och snackade skit med killarna från Microsoft. Ska iväg snart och rigga inför Dustins stora mässa som börjar i morgon.

Åh, vad spännande med intrevjun Iza!
    Har inga direkta tips att ge utan var dig själv. Kanske inte nämna hur mycket du festade denna veckan bara ;)

• Ammo

Iza, antingen är det er sida som krånglar eller så är min dator knäpp?! Har till och från inte kommit in alls på sidan och ladda fotona gick inte alls. Först fick jag fram ca 6 foton direkt sen hängde det sig, testade sen flera ggr utan att få fram något alls. Vet att det är en tung fil att ladda men det gick inte.
    Men jag ska göra ett nytt försök i morgon kväll.

Däremot gick jag in på Andis hemsida och lyssnade på hans musik/sång. Jösses vad bra han var, inte för att jag trodde han var dålig men det var över förväntan!
    Skulle inte banga att sjunga ihop med honom, hade jag bara vågat hade jag satsat på musiken jag med, älskar ju att sjunga och sjöng ju alltid solo på skolans stora konserter. Nu blir det bara i bilen :)

Nej nu måste jag sova, ska upp och jobba på Dustin mässan i morgon. Varje år har de tema och eftersom de sponsrade idol sist (nu let´s dans) så är det musiktema. Så i vår monter kör vi på hiphopp tema tack vare vår data-reklam med jay-z. Så vi ska ha baggyjeans, jumpadojjor, vit XXXL t-shirt med svart XXXL basket-linne över. vit keps på sniskan samt stora halsband.
    Hahaha, testade min outfit nyss och tröjorna går till knäväcken och så har jag lånat Martins jeans som är som tält, sååå snygg ;)

• Ammo

Iza, har suttit och kollat, men hann bara till sid 170 någonting, nu går ögonen i kors..
    Men bilderna runt 154,55 är fina och de runt 163,64 är också fina. Den bilden Yllo sa är jättefin.
    Vad spännande att du gått vidare i intevjun!! Håller tummarna så de glöder!

Magen bara växer haha man blir ju inte smidigare direkt.Men det tar på krafterna, har ju stått på mässan hela dagen och jag är helt slut nu, satt väl 10 min på hela dagen. Fattar inte hur jag ska orka 2 dar till?!

zzzzzzzzzzzzz

Svar på tråden Glitter tråden...2