• Izunia

Glitter tråden...2

jo utbildningen är jobbig!! Vi är bara 11 pers i gruppen och det är mkt att lära sig. Men allt är komprimerat. Det kan tyckas lite men efter 1 manad har vi varit där väldigt manga timmar och bara tränat säkerhetsatgärder. enbart 3 dagar gar at service da det egentligen inte är var primära uppgift.

Jag kan nämna att vi har mkt att plugga.. 2 tjocka böcker som ska sitta i bakhuvet med detsamma. Första flygningarna är bara som trainee. Alltsa vi är inte ordinare crew.

• Izunia

dessutom lär vi oss bara 1 plan nu. :)

• Izunia

du behöver verkligen into oroa dig för evakueringskunskaper! Det är tränat varje dag.
    Alltsa.. vi ska ju inte flyga planet. Därför har vi inte lang uutbildning. Men vi ska kunna allt om flyget, säkerheten, procedurer etc etc. samt allt om vilka regler gäller vilka passagerare, gods osv. Och det är manga regler.

• Izunia

det är kul att se bakom kulisserna da det inte är alls som jag föreställt mig tidigare. :)

• Izunia

oj jessica, du maste vara mer försiktig..!!

jag är helt slut nu... men min helg börjar idag! "Ledig" imorgon och pa tisdag men det blir mkt pluggande.
    Imorgon ska jag dessutom hämta Pärlans stof... :( fan nu börjar jag grata....

• Izunia

hej tjejer.. Jag kom pa att jag inte visat nagra bilder fran bröllopsresan! :o Tyvärr kan jag inte heller lägga upp dem nu da andi har dem pa sin dator. Men ska ta tag i det sa fort jag hinner när han är hemma.

• Izunia

wow vilket inlägg karin! (imponerad!)

Idag är lika vackert som igar och jag har varit en runda i stan med Gucci och fikat med min kusin. Snart har jag ett par kunder och maste sedan plugga inför imorgon. Vi ska ha medicalutbildning.

Ylva, jag har mailat ang klänningen men än inte fatt nat svar?

Igar hämtade jag ju Pärlan.. Hon fick aka längst fram pa instrumentbrädan i bilen...för hon älskade aka bil! Ursäkta att det later äckligt, men är det nan som vet varför det skramlar konstigt i burken? Askan är det ju inte.. är det tänderna?

Jag är bara glad att hon är hemma och har frid...

Karin, har du kontaktat läkare för ev pco?

• Izunia

det är alltsa sa hemskt när unga människor insjuknar i "vuxna" sjukdomar... :( Hoppas hon snart bli bättre. Min vänninas systerdotter är 2,5 ar och inlagd sedan veckor för nat virus läkarna inte har nagon aning om... Hon pratar inte, varker äter eller dricker och situationen blir inte bättre. Nu har dem gett henne en cortisonkur men den verkar inte heller ta. De har radfragat läkare i USA men ingen vet...

Sorry Karin!!! Jag hade inte heller större koll! Var det 2 avsnitt?? Jag sag bara den kl 22. Jag missade ju LOST... det gör jag alltid nu när jag är i danmark.. :(

annars är det lungt här i nedre delen av landet

• Izunia

jess...det är faktiskt mkt skit pa Ullared (bara varit 1 gang) men som du säger finns manga praktiska ting.

Idag har jag hämtat min uniform!! :) Den sitter som den ska fast byxan maste jag ta tillbaka...längden är lite för lang samt att ena byxbenet är längre!! :o inte sa snyggt kanske!
    Imorgon (eller midnatt) kan jag kolla upp mitt schema för manaden och se vart min första flygning gar! :) hur spännande som helst!! Kanske London, Madrid, Rom, Athen... eller Billund! hahah!! jaja.. om jag flyger till Arlanda far ni komma dit och ta en kopp kaffe!

Nu ska jag plugga lite till (har prov imorgon) och sen soooova!

• Izunia

ylva jag har inte fatt nat svar än...

Jag hoppas ocksa pa lite längre stop, kanske över natten, sa man far njuta lite av resandet och se landet.

Jag kollade mitt schema idag och det har fortfarande inte kommit.. kanske kommer under dan.

Är ditt EX hos er och fixar datorn??? :? Han som stack innan bröllopet...?

Svar på tråden Glitter tråden...2