• Ammo

Glitter tråden...2

Åh vad roligt att kom med Yllo!
    Jag har svarat dig på mailen ang Vista.

Kul att höra från dig Victory! Jag lovar att får att göra snart...spännande med flytten! Kolla runt så mycket ni bara kan. Vi gjorde det i 3-4 månader innan vi köpte, var på varenda möbelaffär och vissa saker blev det vi tittade på dag 1 men många saker ändrade vi också.

Vi håller på med det sista nu på övervåningen -köket. Är inte ett dugg sugen på att börja om och få in slipdamm och skit på vår fina övervåning igen :(

Ja var har du tagit vägen Karin?!

• Ammo

Åh vad roligt med salsa! Du är rolig du som ändå går in på BT mitt i natten

Själv har jag jobbat idag med så jag är helt död. Har stått på mässa tisd,torsd-lörd och när man inte är van att bara stå i timmar får man ju ont i benen och fötterna så man tror de ska trilla av.
    Martin är i väg och spelat poker med killarna ikväll och jag ligger nu på soffan och tänker inte röra mig en cm.

• Ammo

Du måste nog registrera dig om du ska handla via ebay. Det behövde i alla fall jag. För man måste lägga in leveransadress mm för att det ska vara säkert både för köpare och säljare. Men framför allt för betalningen så ingen kan bli blåst. Det finns något som heter paypal som man registrerar sig på. Då kan inte du få klänningen utan att säljaren får pengarna samt tvärtom. Detta system är ibland det enda som betalningssätt som säljarna accepterar, men det kan vara olika förståss.
    Vad fin klänningen är!

Har varit och kikat på barnvagn för första gången -vilken djungel!
    Fast vi var överens om vilken vagn vi skulle välja om vi nu köper på babyland. Vi måste ju kolla runt mer så man ser fler alternativ.
    Är i v22 nu och vissa vagnar är 8-12 v lev tid på. Så vi måste beställa snart om den inte finns i lager.

• Ammo

Håller tummarna för dig Iza!!!

Vi föll för en vagn som heter Treutonia (orkar inte hämta broschyren för att se hur det stavas?!). Det är en fyrhjuling men med ledade hjul fram (ett måste tycker jag). Gillar också 3-hjulingar, men är man shoppingfantast som jag är så ska man inte åka med 3-hjulingar i rulltrappor. Då måste man ha vagnen nedanför sig då finns ju risken att tappa den, istället för att ha den framför sig. Hon sa igår när vi testade en att man "får inte" köra dem i rulltrappor helst. Min syster har en sån (Quinny tror jag)och hon åker bara hiss. Så de går tyvärr bort då. Men denna var lätt att köra, lätt att fälla ihop. Man kan vända på handtaget till andra sidan, ha som sittvagn,bra lastutrymme under och massa andra smarta finesser. Sen sa hon att dessa vagnar var det minst reklamationer på av alla märken.
    Men vi ska kolla på fler ställen också, detta var ju första gången vi någonsin tittade på egen vagn. Men nu har vi ju kött på benen av hennes info samt det vi läst så nu vet man vad man ska titta på.

Yllo,Du måste skriva in ditt kontonr för att kunna betala. Men detta är den absolut säkraste vägen att betala med via nätet, därför är det oftast den enda vägen som säljarna accepterar också. Så det spelar ingen roll om du mailat med dem eller ej.

• Ammo

Just denna modell hade lite större hjul än de andra (vill inte heller ha små hjul pga snö mm) Men man kunde alltså vända sistsen på denna och även handtaget samt att de ledade hjulen kunde man låsa. Så man kunde anpassa den helt som man ville.

Varför har man längre användning av en 3-hjuling?
    Vi gillar ju som sagt dem med men ser fler nackdelar med en sådan än med en 4-hjuling...Den stora fördelen är ju att den är mycket lättare och med min trasiga rygg så borde jag välja en sån...

• Ammo

Ja det var Mistral S vi tittade på.
    Men det kan ju finns en hel del andra som är bättre som vi inte sett än.

Grattis Iza! Visste att du skulle klara testet galant!

Har precis varit och hälsat på min fd jobbarkollega som fick barn för 3 v sedan. Så liten och söt, lilla Viktor:)
    Förstår inte hur jag sk klara av en sån liten?!

• Ammo

gud vilken snygg klänning!!
    Ännu svårare att säga vilken färg som är snyggast, tycker alla var supersnygga!
    Men om man tänker på dina färger så tror jag du skulle passa i den röda.

Jag måste också ha en ny klänning, ska på bröllop i aug men jag får vänta i sista sekund och se vad jag kommer i då. Håller tummarna på att kilona hinner rasa av till dess.
    Fan det är första gången i mitt liv som jag inte tycker det är kul att shoppa kläder. Kommer ju inte i något och det jag får på mig, ja då ser jag ut som en flodhäst :(
    Köpte en ny ljusblå, lång v-ringad tröja på gina t idag, men det kändes inte ens bra att hitta något som passar.

• Ammo

Aaajjj! Har faktiskt aldrig testat att vaxa mig, det låter som om det gör så ont.

Ska du ha brun hatt så tycker jag du ska ta den beiga färgen tycker det är den snyggaste kombinattionen. Så kan du ha brunt halsband och skor.
    Älskar dessa 2 färger, hela vårt hem ser ju ut så ;)

• Ammo

Det är svårt och se hur ljus den är?! Men den ser ju inte vit ut och har du brunt till så tänker man inte på att den är så ljus, det bryter ju av.
    Tycker den är superduper snygg!
    Skulle kunna tänka mig en sådan själv. Vad kostar den och hur ser den ut bak?

• Ammo

Iza, svårt att chansa med att ta en 6:a. Men jag är ju en typisk 8:a (ångrar ju att jag tog 10 i brudklänningen eftersom den fick snöras så hårt). Men du är ju smalare än mig så en 6:a kan nog passa dig.
    Eller så tar du det säkra före det osäkra och tar en 8:a och syr in om det behövs.
    Men kör på den beiga tycker jag!

Klänningen du hittade är ju supervacker Yllo! Men jag håller med Iza att den är väldigt pampig och kanske kan kännas att du är för överklädd? Om många andra hade klänningar som typ den Iza kollar på nu så skulle jag känna mig för uppklädd. Men eftersom du varit med några gånger så är det nog lättast för dig själv att avgöra.
    Du blir vacker ändå ;)

Har ingen lust att jobba idag:( men nu måste jag åka ändå,suck.

Svar på tråden Glitter tråden...2