• Victory

Glitter tråden...2

Ojdå Jessica, du får ta det lite lugnt med magen och allt! Hoppas att det gick bra! Och att det blev snyggt när träden försvann.

Här lyser också solen och vårkänslorna börjar spira! Det kliar i fingrarna att få komma igång i trädgården men här ligger det mycket snö kvar. Dock är det plusgrader då det börjar väl smälta bort så småningom. Jag ska försöka ta några bilder och lägga upp, fast vi har ju inte börjat renover än och det är inte särskilt välstädat.

I övrigt har jag en härlig mysdag alldeles för mig själv! Mår toppen, nästan så jag inte fattar hur jag kunde må så dåligt igår! Nåja, livet går ju upp och ner och det gäller att ta vara på de fina stunderna! Så nu ska jag ut på en promenad!

• Victory

Det ska verkligen bli intressant att se hur vår tomt ser ut då snön tinar bort. Vi har ju inte sett hur den ser ut på sommaren! När vi tittade på huset första gången var det höst, visserligen ingen snö men det var mörkt. Jag fick en hel bunt med trädgårdsböcker av mamma i födelsedagspresent så jag har tittat i dom och börjat planera några olika projekt. Undrar om jag orkar/hinner med allt...?
    Men nu först ska vi koncentrera oss på att få till det invändigt.

Internet (eller datorn) har krånglat så jag har inte lyckats lägga upp några bilder än. Men jag hoppas det ska lösa sig (rättare sagt: Jag hoppas att D löser det! )

• Victory

Hej!

Har inte så mycket att säga egentligen men jag har läst ikapp i alla fall. Datorn har krånglat och det har varit mycket på jobbet så det har inte blivit så mycket BT på sistone. Tråkigt att du känner dig dålig, Karin.

Det börjar så sakta att kännas bättre här hemma, i livet och i relationen. Vi sa till oss själva att vi måste försöka hitta tillbaka till varann eftersom det krisat lite, och det känns redan bättre! (vi har faktiskt haft 6 flera gånger den här veckan, vilket är ovanligt mycket efter den senaste tidens "torka" (Var det too much information... )

Jag har också börjat med ett träningsprogram i Mindfulness (medveten närvaro). Har läst en hel del om det men inte riktigt kommit igång att praktisera det. Men nu ska det bli av!

Angående huset börjar vi bli rejält sugna på att sätta igång med tapetseringen! Det svåra är bara att välja tapet till fondväggen... Men idag lossnade det litegrann och jag har några förslag på G! D är ledig i helgen så vi kanske kan börja så smått. Eller så åker vi till IKEA på söndag. Hur som helst kommer helgen att gå sååå fort och vi kommer säkert inte hinna med hälften av allt vi tänkt.

Nu kom D och sa att han måste elda lite i kaminen, för att han hade "lite papper och jox" som måste eldas upp. Hmm... jag genomskådade honom ganska snabbt att han bara vill ha en ursäkt för att få elda! Han gillar verkligen det!

I övrigt är jag jätteförkyld men det börjar gå åt rätt håll. Nu ska jag verkligen njuta av helgen! Kram på er!

(Oj, jag hade visst lite att säga ändå! )

• Victory

Hmm... jag steg upp kl. 8 och det är på min lediga dag!! Jag tycker det är härligt att stiga upp tidigt och ha hela dagen framför sig (medan D fortfarade sover). Idag ska bli en hääärlig dag! Solen skiner så man får vårkänslor!

Yllo: Visst är det jobbigt att hålla ordning på all papper! Jag vill gärna ha kontroll över saker men just nu, när vi köpt huset och skaffat oss massor med extra utgifter, känner jag att jag har noll koll! Vet inte alls vad vi ska förvänta oss för kostnader de närmaste månaderna. Men vi försöker lägga av pengar så jag hoppas att det ska räcka. Sen shoppar man ju mer saker än vanligt dessutom! Ujuj, var ska detta sluta!? Köpte nya lampor till vardagsrumsfönstren igår, det blev bra. Jag ska prova igen om det går att lägga upp några bilder eller om datorn tänker fortsätta krångla.

• Victory

Åhh, nu är jag lugn i själen! Jag har varit på Retreat! Två hela dagar av tystnad, vila, reflektion, läsning, promenader i vårsolen och god mat! Helt kravlöst! Underbart! Bara att få all denna TID för sig själv! Så nu är jag redo att sätta igång med renoveringen i helgen, eller.. vi får se om vi hinner komma igång, det är så mycket annat vi också ska göra.

Dock är det något som ligger och gnager, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. När jag kom hem och träffade D kände jag mig direkt irriterad och vi började bråka över någon småsak. Det är någonting som är fel i förhållandet just nu men jag vet inte riktigt vad. Jag känner mig så lättirriterad över allt han gör och säger. Kan det hänga kvar sedan den senaste tidens bakslag eller är det PMS eller vad?!

• Victory

Nja, det är nog bara jag som är lättirriterad i den här familjen, Daniel är tålamodet själv och retar sig sällan på mig. Som tur är pratar vi om det mesta, men det är förstås lite svårt att säga: "Du, jag irriterar mig så mycket på dig, vad ska vi göra åt det?" Just nu läser jag Mia Törnbloms bok Självkänsla nu! och där står det lite om irritation och vad som kan vara orsaken bakom det. Jag får fördjupa mig lite i det. Hur som helst känns det bättre nu!

Nu har jag lite bilder på huset att visa! De finns förstås under rubriken Huset, det gick inte att länka direkt dit. Ha nu överseende med att vi inte har tapetserat och målat ännu!

pg.photos.yahoo.com/ph/victorybrud/my_photos

• Victory

Hello girls!

Ja, ni och era klänningsbekymmer! Nu har jag inte hängt med riktigt, vad ska ni ha klänningarna till? Ska någon på bal eller vara tärna?

Grattis till jobbet Iza!

Här i huset står det absolut stilla! Det enda vi har gjort är att köpa takfärg men vi får ju aldrig någon tid att börja måla! Nu jobbar Daniel hela helgen och sen även hela påsken. Hoppas att det blir någon ledig helg därefter för nu längtar vi så enormt att få det fint! Idag ska jag titta på tapeter en sista (?) gång och hoppas att jag kan bestämma mig!

• Victory

Iza, tack för förklaringen! Jag vill också köpa klänning! Jag älskar vackra klänningar, men tyvärr har jag inget tillfälle att ha dom! När jag var liten var det bästa jag visste att klä ut mig!

Åh, fika i Malmö-solen! Det påminner mig om när min syster bodde i Kristianstad och vi åkte till Malmö en vårdag för shopping och fika! Det var sååå mysigt!

• Victory

Vilka roliga bilder, Iza! Ni verkar ju ha hur kul som helst! Och tänk att få åka nästan vart som helst bara över dagen, det låter jättespännande!

Idag ska vi bjuda min familj på påskmiddag. Det ska bli jätteroligt, jag älskar att ha bjudning! Även min syster med familj kommer och det blir roligt att träffa dom. Det blir ju inte så ofta eftersom de bor i Härnösand (45 mil bort!). Men nu ska de flytta "hem" igen! De började längta hem så mycket så de har sagt upp sig från sina jobb, sålt huset och köpt ett hus här i Piteå! Ska bli så roligt att få träffa dom lite oftare!

Nä, nu är det bäst att jag börjar jobba i köket om jag ska få klart påskbuffén!

Glad påsk på er!!!

• Victory

Vad du verkar händig, Jess! Jag trodde att jag var händig men sätta kakel och byta persiennsnören har jag aldrig gett mig på. Men nu när vi har hus blir det nog fler saker som man får prova på! Våra persiennsnören behöver verkligen också bytas så det blir nog till att testa det någon dag.

Nu har vi haft familjen här på middag. Det var jättetrevligt och maten blev bra. Men det är verkligen full rulle med två vilda småttingar, det är nästan så vi börjar fundera på om vi verkligen vill skaffa några egna...

• Victory

Men, Ylva, är inte pannacotta hårt liksom? Ja, inte HÅRT alltså men fast, som gelé? Det borde inte ha sugits upp av tårtbottnen. Den kanske blev för lös. Annars var det ju ett bra tips, pannacotta är sååå gott! Själv gjorde jag citronmarängpaj till efterrätt igår, men marängen stelnade inte som jag ville och citronkrämen blev lös och flöt ut. Men gott var det i alla fall! Dock har jag lagt på mig några kilon sedan bröllopet (magen putar oroväckande ) så jag försöker så gott det går att hålla igen på godsakerna. Men är det påsk så är det! Jag får ta nya tag nästa vecka!

• Victory

Iza, jag måste få fråga en sak som jag länge undrat vad gäller flygvärdinnejobbet. Har man "vanliga" arbetstider, d.v.s. jobbar man 8 timmar dagtid med två lediga dagar per vecka eller varierar det mycket? Kan man jobba natt och är det vanligt med tidiga morgnar/sena kvällar? Kan det hända att ni måste sova borta vissa nätter? Personalvetare som man är så undrar man ju om arbetstidslagen följs... Arbetsskadad!!

• Victory

Jag tror jag förstår hur du menar med persiennsnörena men jag kanske ändå rådfrågar igen när det väl är dags. Annars så kan jag be min pappa visa mig, han är duktig på det mesta!

Vad jobbigt att inte veta vilket BB ni får komma till. Man har ju hört att det ibland kan vara svårt att få plats och att man måste åka runt. Inte så kul när man är på väg att föda! Vi har inte så många att välja på, det blir väl Sunderbyn (7 mil bort) sedan de stängde BB här i Piteå. Alternativet är Skellefteå (8 mil bort).

Jag trodde att jag och D skulle få en dag tillsammans men han fick jobb idag också! Ja, det är ju bra för han tjänar ju bra då det är storhelg, men vi tycks aldrig komma igång med renoveringen. Jag tror jag ska börja lite smått att spackla igen ojämnheter i taket.

• Victory

Oj, har det snöat hos er?!! Här har det varit strålande sol hela dagen! Men imorgon ska det visst bli sämre, kanske erat oväder som blåser hit då?

Nu hör jag att min älskling kommer hem från jobbet! Jag ska gå och ge honom en riktig dunderkram!

• Victory

Det var lite tugnt att stiga upp och åka till jobbet imorse, efter vila och god mat hela helgen, men jag har börjat träna på positivt tänkande så det gick ganska bra ändå! (Sen satte jag mig på internet det första jag gjorde *fniss* )

Iza, jag tror säkert att dom följer alla bestämmelser, jag var mest fundersam kring hur dina arbetsdagar ser ut. Kommer du hem varje kväll och åker varje morgon igen? Som en "vanlig" arbetsdag alltså?
    Trots att vi inte kommit igång med renoveringen än så känns det faktiskt riktigt bra i huset, bättre än jag trodde. Jag är inte helt nöjd med allt, t.ex. tycker jag att köket är dåligt planerat, och källaren känns lite ofräsch, men i det stora hela känns det bra.

Blir kul att se dina kreationer, Ylvis! Jag har ingen aning om vad du håller på med!

• Victory

Tack för förklaringen Iza! Då är det som jag trodde, lite oregelbundna arbetstider. Jag förstår att pendlingen är jobbig. Men tänk så långt du hinner på en enda arbetsdag, till Ryssland och tillbaka! Själv sitter jag väldigt stilla på mitt kontor hela dagarna...

Hoppas att du mår bättre ylva. Ta och vila upp dig nu (det skulle du ju göra i påsk!!) så att du inte blir sjuk!

Själv tränar jag mig i positivt tänkande: "Det här blir en BRA dag!"

• Victory

Jag - positiv...? Inte direkt så jag ser mig själv just nu... Deppar över att vi aldrig lyckas bli gravid. Men jag _försöker_ verkligen tänka positivt, annars skulle jag nog bli galen!

Vi ska börja måla taken i helgen!!! Äntligen! D är ledig för första gången på hur länge som helst, så jag ska sluta efter lunch idag och sen sätter vi igång!

Ha en bra helg om jag inte hinner kika in här nåt i helgen.

• Victory

Nu har vi kommit igång med renoveringen!! Har målat tak hela helgen så jag har fruktansvärt ont i nacken! Dessutom har vi rivit ner väv och tapeter. Suck, det kommer att ta en evighet. Men nu är det ingen återvändo och det känns skönt att vi kommit igång!

• Victory

Haha, Ylva, det hade varit roligt att se!

Nu har vi målat taket klart och det blev jättefint! Men fortfarande är ju tapeten halvt nerriven och golvet täckt med papp så man ser ju inte riktigt än hur fint det kommer att bli. Nu återstår bara att välja tapet. *svårt*!!!

Kul att höra av dig också Karin!

Svar på tråden Glitter tråden...2