• Ammo

Glitter tråden...2

SUUUUperfina klänningar Ylva!!!

• Ammo

Sorry Ylva, det drog ut på tiden idag. Var klara vid 11.30, sen åkte vi vidare till Kvik. Det lutar åt att vi väljer Kvik tror jag, de har allt vi vill ha till bra pris.
    De andra är 10-15000 billigare men då har de ingen diskho, bänkskiva och handtag som vi vill ha så då måste vi i alla fall köpa till det (trots att bänkskivan ingår) och då hamnar vi på samma pris som Kvick. Och det är ju smidigare att handla allt hos samma leverantör...

Packa, packa, packa Victoria!!! Jag tror jag började 2-3 veckor innan och stod och slet som ett djur med alla småsaker kvällen innan ändå. Allt som man tror går fort tar evigheter tex skruva ner lampor, gardinstänger, rensa föråd, städskåp, skuva isär sängar mm.
    Men vad spännande att flytta! :) Ta det lugnt med rygg och så bara, låt grabbarna ta den biten så sköter du deligeringen ;)

Antar att ni snart ska sticka in till Malmö Iza, hoppas ni får skoj!

Måste bara tillägga att dena melodifestivalomgången var ju lika usel som första. Allvarligt, de får in tusen tals och åter tusentals bidrag, är dessa de bästa de kunde välja ut???!!!
    F*n jag sjunger ju bättre än de!
    Nej, nu låter jag som en kärring, men tacka vet jag SCHLAGERfestivalen som var på den gamla goda tiden ;)

• Ammo

Shit hur orkar du till 07 på morgonen Iza?!
    Fasiken, jag är ju död vid 2-3 tiden när jag går ut. Blir iof alltid så dålig dagen efter att jag tycker aldrig det är värt att vara uppe till morgonen då är verkligen min dag förstörd sen.

Skönt att ni har lägenheten så länge Vicky, då är det ju ingen panik direkt.
    Men samtidigt är det ju skönt att börja få i ordning i nya huset utan att veta att man har halva foten kvar i lägenheten.

Synd att jag inte visste att du var kavar hemma Ylva, då hade vi ju kunnat komma senare och fikat.

Idag beställde vi barnvagn! Det blev en Emmaljunga city cerox 360, svart och grå.
    Så här ser min mage ut nu:
    www.familjeliv.se/krypin/ammo/galleri.php

• Ammo

Håller tummarna för dig Iza!!! Har Andi fått bra med dricks sista tiden ;) med tanke på tv´n :) Skoja bara, jag kan ångra att vi inte tog en 50" istället för 42", det hade funkat på vår vägg också.

Vicky, snart är det bara någon dag kvar....spännande...!

Yllo, jag kåller också med de andra.Jag är mäkigt imponerad av att du gått ner så mycket hittils, men det är inte bra för kroppen, organen mm att rasa 10 kg på 2 veckor, det är farligt och tar mycket stryk. Tycker också du ska börja blanda redan nu.
    Att sluta runt 60 vore normalt för dig, men 55 är väl lite väl lite?!
    GI metoden, där man ändå äter normal mat ska man inte köra för länge heller, då utesluter man ju bara kolhydrater ett kort tag men kroppen/hjärnan mår inte bra om den inte får alla ämnen och vitaminer.
    Sånna vätskebantningar kan vara bra genom att rensa kroppen men det brukar vara bra typ max några dagar.
    Man går uppenbarligen ner i vikt men på ett väldigt ohälsosamt sätt.
    Vill inte absolut inte klanka ner på dig Ylva, men jag blir oroligt för dig eftersom jag vet hur dåligt sådant är för kroppen, sorry...

Jag blir också sugen på att åka till Princessa nu....men jag lär ju inte komma i någon klänning....Få se vad det blir för klädkod på bröllopet i sommar om jag får ha en fin då eller om det blir enklare.

• Ammo

GRATTIS ISABELL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ÅH VAD ROLIGT!!!!!!!!VAD GLAD JAG BLEV NÄR JAG LÄSTE DET, WOW, GRATTIS, DU ÄR SÅÅÅ VÄRD DET!!!!!!!!!!!!!!!!! :):):)

Berätta allt nu om det !!!!!

Tråkigt att höra om Pärlan :( Hon var rätt gammal va, eller?

Är motivationen på topp Yllo så kör på!:)
    Tror inte den är farlig så, men just att tappa så extremt många kg på en gång är farligt. Och just det också att kroppen/skinnet hinner med. Man har ju sett många som gått ner 20 kg men få istället ful kropp och överflödigt skinn för att det gick för fort.

Men jag håller tummarna för er båda!
    Själv har jag passerat 70 kg, jiiihaa, helt normalt men man hoppar ju inte jämfota när man tittar på vågen direkt ;)
    Hoppas jag brås på min syster som rasade i vikt sen vid amningen....
    Men bebben mår bra, det är full rulle där inne i magen, ibland tror man att det är en alien som ska ploppa ut när den håller på som mest :)

Vad är empiskuren? Är det typ drapering i midjan, som du hade i din brudklänning Yllo?

Måste äta lite nu..

• Ammo

Glömde svara dig Karin, bf är planerad till den 7 juni...16 veckor kvar...

• Ammo

Aha, då är jag med vad det är. Risken är att jag får leta efter en sån klänning. Men på 2 månader så hoppas jag att den värsta magen är borta. Min bästis var platt 2 veckor senare...det vore ju en dröm...

• Ammo

Åh, jag borde också gå och lämna in alla mina smycken för värdering så jag få det skriftligt. Har ett väldigt dyrt armband som jag bara har en muntlig värdering på men måste få på papper, men även vigselringen är ju värd det dubbla.

Ja vart ska ni resa, Iza?

Sitter och väntar på Martin nu, jag har köpt blommor och godis till honom och kl 19 ska vi på restaurang Lasse Maja och äta gott. Är så jäkla hungrig nu bara så jag vet inte hur jag ska stå ut tills maten står på bordet. Får klämma i mig lite frukt eller nåt så länge.

Var i Norrtälje idag och gcik av en slump in i en minibutik som sålde kök. Och de sa sig vara den billigaste leverantören i hela Sverige, dessutom hade de allt vi ville ha och supersnygga luckor som vi inte sett tidigare. Så de ska rita upp allt tills i morgon. Vi ska annars till Kvik på tisdag och beställa.....

Nu kom Martin hem med värden längsta rosbukett :)

Måste åka nu...

• Ammo

Yllo, jag var inne i den tråden igår och såg att han äntligen skulle skriva del 3.
    Tråkigt att den kom så långt efter, det blev inte samma inlevelse att läsa den nu tyckte jag. Otroligt vackert berättat, tänk om man hade fått ett sådant frieri, jag hade gråtit som en stucken gris då!

Hade en jättemysig kväll igår. KOm till restaurangen vid 19 och fann ett annat par som vi känner väl där. Jag hade mailat med henne under dagen så vi visste att båda skulle dit. De flyttade över till vårt bord sen så vi satt och snackade länge. Ibland vill man ju ha en sådan middag på tu man hand, men vi träffar dem så sällan och gillar dem skarpt så det var bara trevligt.

Fy vad jobbigt med Pärlan, lider med dig vännen. Men ni borde gå till vetrinären nu, inte bra att hon går omkring så. Har ni tur får hon medicin i tid och blir bra, annars kanske det blir värre skada om hon går och drar på det.

Måste åka nu hörs senare.

• Ammo

Är super-nyfiken på hur ni kommer få de i nya huset! Tror att tillsammans med bröllopsplanering så ligger nog att inreda ett hus på topp på en tjejs lista.
    Akta ryggen bara!

Svar på tråden Glitter tråden...2