Inlägg från: föralltidhans |Visa alla inlägg
  • föralltidhans

Gemensam ekonomi, hur gör ni?

Vi har inga gemensamma konton utan när pengarna kommer så räknar vi samman räkningarna plus lägger en summa till mat sedan delar vi rakt av förutom hyran där han lägger lite mer. Detta tycker vi funkar jättebra, jag är student så det är anledningen att han lägger lite mer på hyran men annars så betalar vi lika.

Kan tänka mig att det blir lite gemensamma konton när vi börjar bröllopsspara :)

• föralltidhans

Susanne, Lund
    Än så länge så har vi beställt det mesta från Ikea och då är det bara att splitta den räkningen med annars så har vi ett kuvert med pengar som man tar ur när man handlat något till hemmet. Har än så länge aldrig bråkat om pengar, väldigt skönt. Jag försöker dessutom jobba så mycket som möjligt för att vi ska kunna göra saker trots att jag studerar, ex utlandsresor varje år mm.

• föralltidhans

Det låter spännande :) vad innebär det?

• föralltidhans

kentfantast:
    Det låter kanon. Började på ett nytt eget kuvert igår där jag ska lägga alla pengar som hamnar i plånboken och bara handla med kort. Kan nog bli en del dessutom minskar risken att man köper onödiga saker *hoppas jag*

Svar på tråden Gemensam ekonomi, hur gör ni?