• Få det gjort

Hur gör man ett bröllop så anspråkslöst som möjligt?

Alltså vi vill bara ha det gjort i princip. Väljer nog borgerligt giftermål. (?)
    Alltså om man vill göra det så anspråkslöst och billigt som möjligt, Hur gör man?
    Vad kan man ha på sig för kläder?

Tips?

-på anspråkslösa bröllop.

• Svar på tråden Hur gör man ett bröllop så anspråkslöst som möjligt?
  • Fru Cinderella

Gå till stadshuset enbart ni två, utan ringar, utan gäster, med bara två vittnen.

Låter lite tråkigt i mina ögon...

Vad menar ni med anspråkslöst? Ta upp vad ni tycker är viktigt att ha med och skala bort resten..

• Fru Cinderella

Ni kan för övrigt ha på er vad som helst när ni gifter er, finns inga krav på någonting!

• Få det gjort

Ringar måste man väl ha?

• Få det gjort

Tänkte bara om det var någon som gjort det?
    -även om det låter tråkigt.
    Tips på hur man "kan göra det lilla". (?)

• Fru Cinderella

Nope inte under en borgerlig vigsel så finns det inget krav på ringväxling, det är valfritt. Däremot under kyrklig vigsel så ingår det i ceremonin.

• Fru Cinderella

Ja då klart man kan göra det. Mina föräldrar gjorde det till exempel. Mamma hade en blå kjol o kavaj i thaisiden, pappa kostym. Efteråt så fotades de o gick sen ut på middag med sina vänner. Morgonen därpå ringde mamma till sin svärmor och sa "Hej det var Rosamari.." och sitt nytagna efternamn. Farmor höll på att kolavippen

• Få det gjort

Ja, utan gäster.
    Bara vår familj med barnet.

• Fru Cinderella

Ni kanske kan gifta er med väldigt få gäster på en klippa vid vattnet???

Eller vart ni nu önskar och tycker det är mysigt? Vissa kan tycka rådhuset är lite tråkigt.

Vi gifter oss borgerligt, fast vi ska ha en stor baladuns

• Få det gjort

Jag tänkte nästan på något "mer" anspråkslöst än en thaisidenklädnad (låter exklusivt?)
    Undrar om det finns någon shop där man kan hyra billigt en lite snygg klänning.
    Skulle nästan vilja ha något folkloreaktigt, om det skulle finnas?

(Jag har inte ens så mycket fina klänningar själv! )

• Få det gjort

Vad hängiga de där brösten ser ut på reklamannonser här vid sidan av, i den där "Unique Bra" !

Svar på tråden Hur gör man ett bröllop så anspråkslöst som möjligt?