• Få det gjort

Hur gör man ett bröllop så anspråkslöst som möjligt?

Alltså vi vill bara ha det gjort i princip. Väljer nog borgerligt giftermål. (?)
    Alltså om man vill göra det så anspråkslöst och billigt som möjligt, Hur gör man?
    Vad kan man ha på sig för kläder?

Tips?

-på anspråkslösa bröllop.

• Svar på tråden Hur gör man ett bröllop så anspråkslöst som möjligt?
  • Få det gjort

Nu försvann annonsen bara för att jag sa det.

• Fru Cinderella

*skrattar* Ang. annonsförsvinnandet..

Men självklart kan du bära vad du vill.. drog bara upp ett exempel på en sån vigsel (o det här var på 80-talet med axelvaddarna och håret ;) )... har dock inga tips på vart du kan hitta det som du är ute efter dock sorry

• Coccodrillo

Känner ett par som helt enkelt gifte sig i största hemlighet i kyrkan, med endast sina barn som vittnen. Båda bar svart kostym och jag har för mig att de "återvann" förlovningsringarna som vigselringar. De berättade inget för vänner och familj, utan det uppdagades först efter ett tag då de fått sina ringar putsade så de glänste lite extra. Väldigt anspråkslöst i mina ögon, men ändå intimt.

• Snart_FruL

Få det gjort

Kan bara berätta hur mina föräldrar gjorde, de gifte sig när jag var ett halvår gammal.

Dagen de gifte sig så gick de ner till pastorexpeditionen och lämnade in mig där och tog samtidigt med sig två av dem som jobbade där till kyrkan. Prästen vigde dem och efteråt hämtade de mig och gick hem och åt kålpudding. Den hade stått i ugnen medan de vigdes.

Min mamma hade köpt en cerise kjol och kavaj.

Bröllopsresan var en minikryss mellan Göteborg och Fredrikshamn. Vi bodde i Göteborg då.

Jag tror nog man kan kalla det en anspråkslös vigsel även om den skedde i kyrkan.

• Få det gjort

Det var sambon som sa att det "blir bäst" borgerligt, om man vill göra det anspråkslöst.
    Men jag skulle nog helst vilja ha det i kyrkan.

• Få det gjort

Kålpudding Nä, DET ska vi i så fall, inte äta!

• Få det gjort

(Vad sjutton försvann den där "hängbröst-bildannonsen" ? ? )

• Få det gjort

Oj, nu kanske man får annonsörerna efter sig när man säger att deras BH är hängig?

Svar på tråden Hur gör man ett bröllop så anspråkslöst som möjligt?