• Få det gjort

Hur gör man ett bröllop så anspråkslöst som möjligt?

Alltså vi vill bara ha det gjort i princip. Väljer nog borgerligt giftermål. (?)
    Alltså om man vill göra det så anspråkslöst och billigt som möjligt, Hur gör man?
    Vad kan man ha på sig för kläder?

Tips?

-på anspråkslösa bröllop.

• Svar på tråden Hur gör man ett bröllop så anspråkslöst som möjligt?
  • Få det gjort

Jo, min sambo skulle faktiskt vara snygg i någon snygg kostym!

• Få det gjort

Jag såg faktiskt en butik med "Högtidskläder" i Stockholm. Man kanske skulle gå dit och kolla??

• Få det gjort

Tja, så kan man gå ut på någon flott restaurang sen då?

• Få det gjort

Jag tror inte jag är på rätt sida för att dryfta om ett SÅ ANSPRÅKSLÖST bröllop som möjligt ?

•  Miss Cee

Ett bröllop i kyrkan eller borgerlig i stadshuset kan vaar exakt lika billigt, med samma kläder och lika "anspråkslöst".

Man kan gifta sig ensamma i kyrkan, i vanliga kläder eller något sådant du beskriver. det krävs absolut inte någon speciell brudklänning eller liknande. Det går utmärkt med sina vanliga finkläder eller något annat.
    I den kyrkliga vigselakten ingår en ring, men den behöver inte vara ny. Som du kanske sett på filmen "4 bröllop och en begravning" så är det ringen i sig som är viktig att man har med. Sen om det är en ring man redan har i byrålådan, eller en förlovningsring som man återanvänder eller en ny ring det spelar ingen roll. (Fantomenringen och plastringar etc kan man ju lämna hemma..)

Men ni behöver inte välja borgerligt för att få det enkelt. det valet ska ni göra beroende på om ni vill ha det religiöst eller inte, inget annat.

• dreaming_princess

jo, visst är du väl det. ett bröllop är ju ett bröllop??
    själv så gifte jag mig i rådhuset en gång och jag trodde nog att det skulle kännas lite som en mardröm- men det var högtidligt och jättefint. hade köpt några vackra liljor som jag band ihop lite försiktigt och sen blev det en sväng till gbg med hotell o lite god mat. absolut inget konstigt alls. :)

• dreaming_princess

glömde ju... kläder. jag hade köpt en jättesnygg lila klänning från lindex och han en snygg kavaj. jag fixade make-up och håret själv. dock lade vi lite pengar på just vigselringen och fotoalbumet.

• Karis Annelie

man kan göra det ensamma i kyrkan med bara präst och två vittnen. vittnena kan ju vara någon från kyrkan om ni inte vill ha med några andra alls.
    Vad gäller klänningar så finns det ju vackra sommarklänningar för 200 på HM, eller om du ska ta det längre fram så kommer ju alla fina studentklänningar. de e ju vita så du iaf får in färgen :)

• Gemma

Lite tips för ett anspråkslöst bröllop:

- Gör entré i en Skoda Felicia.
    - Ha på dig en grå dräkt som slutar under knät och lågklackade skor (han i matchande kostym, utan slips). - Inget smink, möjligtvis bara lite lypsyl.
    - Tygblomma i handen.
    - Låt musiken strömma ut ur ett litet kassettdäck när ni gör entré.
    - Tala på förhand om att ni vill slippa alla tal.
    - Undanbe er också alla former av presenter eller telegram.
    - Middagen, smörgåstårta, serveras självklart på papperstallrikar.
    - Drick bara billig bag in box, skåla i cider.
    - Istället för bröllopstårta: Marängsviss.
    - Skippa dansen efteråt.

Svar på tråden Hur gör man ett bröllop så anspråkslöst som möjligt?