Inlägg från: Fru Cinderella |Visa alla inlägg
  • Fru Cinderella

Hur gör man ett bröllop så anspråkslöst som möjligt?

Gå till stadshuset enbart ni två, utan ringar, utan gäster, med bara två vittnen.

Låter lite tråkigt i mina ögon...

Vad menar ni med anspråkslöst? Ta upp vad ni tycker är viktigt att ha med och skala bort resten..

• Fru Cinderella

Ni kan för övrigt ha på er vad som helst när ni gifter er, finns inga krav på någonting!

• Fru Cinderella

Nope inte under en borgerlig vigsel så finns det inget krav på ringväxling, det är valfritt. Däremot under kyrklig vigsel så ingår det i ceremonin.

• Fru Cinderella

Ja då klart man kan göra det. Mina föräldrar gjorde det till exempel. Mamma hade en blå kjol o kavaj i thaisiden, pappa kostym. Efteråt så fotades de o gick sen ut på middag med sina vänner. Morgonen därpå ringde mamma till sin svärmor och sa "Hej det var Rosamari.." och sitt nytagna efternamn. Farmor höll på att kolavippen

• Fru Cinderella

Ni kanske kan gifta er med väldigt få gäster på en klippa vid vattnet???

Eller vart ni nu önskar och tycker det är mysigt? Vissa kan tycka rådhuset är lite tråkigt.

Vi gifter oss borgerligt, fast vi ska ha en stor baladuns

• Fru Cinderella

*skrattar* Ang. annonsförsvinnandet..

Men självklart kan du bära vad du vill.. drog bara upp ett exempel på en sån vigsel (o det här var på 80-talet med axelvaddarna och håret ;) )... har dock inga tips på vart du kan hitta det som du är ute efter dock sorry

• Fru Cinderella

Kolla in på Glitter de har lite tiaror.. annars tippar jag om att besöka brudbutikerna, de har fina mindre pråliga och stora tiaror också..

• Fru Cinderella

Klart ni kan göra så om ni vill, låter hur mysigt som helst.

Svar på tråden Hur gör man ett bröllop så anspråkslöst som möjligt?