Varför gifta sig?
Vi gifter oss inte för att vi ska veta att vi älskar varann. Det vet vi redan. vi gifter oss för att alla andra ska se att vi älskar varann och för att vi menar allvar. Att vi ska leva ihop resten av våra liv, det vet vi redan. Vi vill att hela världen ska veta det också!
Jag vill att hans familj ska veta att jag har för avsikt att bli deras "dotter" och att jag känner mig välkommen att vara det. Han vill att min familj ska veta att han har för avsikt att bli deras "son" och att han känner sig välkommen att vara det.
jag har alltid velat leva i "rätt ordning" flytta ihop, förlova oss, gifta oss, skaffa barn.
Givetvis kan man skaffa barn utan att vara gift, men jag tror att om man är gift så är omvärlden beredda på att vi ska skaffa familj tillsammans och man undviker risken med att få reaktionen: "VA? Oj! Jaha... vad kul! *lång betänketid* Ni ska behålla det eller?" När man berättar att man är Gravid.
Har man vart tillsammans i typ 15 år så är det ju ingen risk att nån blir förvånad och då tycker jag inte att det är så stor indé att gifta sig heller, inte av den anledningen iallafall för då borde ju budskapet gått fram ändå.