• SagaTova

Nya Pitetråden

Ja finns linnedukar att låna är det ju helt perfekt förståss. Men det finns ju tyger som inte behöver fållas (om nu inte gästerna ska stå och syna kanterna på duken annars.

Innan påsk, ja jo det är nog sant. vi får nog rappa på lite med inbjudningarna

• SagaTova

tveksam att någon har provsmakning här *L*
    Men man kan ju fråga. Jag vet inget om kvartersbagarens tårtor. jag är ingen tårtfantast över huvudtaget. Jag försöker få igenom att skippa det helt och köra med ngn god efterätt istället....

har handlat dekorationer idag trala la la.
    så roligt! men nu börjar det vara dags för oss att få iväg inbjudningar å de
    Shit vad tiden börjar gå fort nu. grunnar på vad som måste vara klart till när inbjudningarna går ut....

• SagaTova

nej men herregud, varför skulle det vara snikigt?

Vad skulle du tycka själv? Gillar du att äta två efterätter?

Jag fattar inte varför man ska ha både efterätt och tårta. Yauk! Man blir ju proppmätt ändå ju. En chokladbit till kaffet, och efterätt senare eller tårta skulle jag rösta på.

Men jag är stort fan av choklad. Tårta är överskattat tycker jag. I så fall ska det vara en med maräng/sockerkaksbotten och rivna äpplen. Det är smask.

Gjorde en så god efterätt i helgen, och lätt var den också. Panacotta med kaffe och chokladsmak. Mums mums! Går bra att förbereda också.

• SagaTova

Vilka tar ni in offerter från? (om ni gör det alltså)

Hur gör ni med alkohol? Bjuder ni på allt? Köper ni från utlandet, eller på systembolaget?

• SagaTova

Ja det hade ju inte varit illa och kunna beställa från Tyskland, det är ju smart.

Är skillnaden mot Sverige/Finland så stor, tyckte inte det verkade det när jag var på Alco men å andra sidan är jag sämst på att räkna om mellan euro och kronor. Bedrövligt men sant.
    Ölet och vinet är ju billigare i Sverige ialla fall, eftersom finländarna åker över till Happis för att shoppa på apoteket och handla öl/vin.

Vi vet inte hur vi ska göra med alkoholen ännu. Vi får se. Bjuda till maten är då säkert i alla fall så får vi se sedan.

• SagaTova

Välkommen till tråden.
    Nu vill vi givetvis veta:
    När ska du gifta dig?
    Var?
    Kyrkligt/Borgerligt?

*nyfiken*

Jag har ingen aning om att bygga naglar, har aldrig gjort det så jag lämnar över ordet till ngn annan vis.

• SagaTova

jag är hyffsat lättanpassad. Men onsd/torsd är bästa dagarna. Mitt på dagen. hämtar på skolan kl 1 och 2....
    men nog kan det gå att lösa ändå.

Föreslå ett datum och tid.

Ja Floora, välkommen och det står mer om oss i början av tråden.

men 24 augusti, borgerligt, svensbyliden kortfattat.

Rosfors är jättevacker! Ett fint ställe.

• SagaTova

Vi bor här, i Svensbyn närmare bestämt...

Vi har inte skickat ännu, vi måste ta oss i kragen och sätta sista datum för detta.
    Läste ngn stans att 3 mån i förväg, men folk ska ju hinna planera in ev semester....

• SagaTova

Måndagar har jag yngsta dottern hemma, så det är i fall det är ok att ta med barn.

Och ställe spelar inte så stor roll...Rosters eller?

• SagaTova

ärsch nu skickade jag iväg innan jag var klar...

Libby Loo och Millibopp vilka kuliga nicks!

Libby Loo
    Ja för mig är även utflyttade Pitebor välkommna.Vart och när gifter ni er?

Millibopp
    Välkommen, samma fråga till dig då vart gifter ni er?

För oss blir nog bröllopsnatten hemma...är inte så mycke för hotell.
    Eller så någon mysig stuga eller så. Har ni alternativa tips så kom gärna med förslag.

Även stadshotellet har bastu i sin svit (har då haft) och bubbelpol. Mer vet jag inte. (har jobbat i städet för 100 år sedan )

Svar på tråden Nya Pitetråden