• SagaTova

Nya Pitetråden

MiaVinterbrud
    Men va! Är Staffan din bror. Tänk vad världen är liten. Ja de gråhuset med allt skräp på gården, det är vårt.

Jag har kikat på Din sko, på kapahl, HM, wedins, indiska samt alla "katalogbutiker" på nätet, men icke! *morr* Det finns inte i 29 och 30. alt 30 och 31 kan gå om deras fotar växer lite mer.

Nu har maken en marsalk, vi har en värdinna, och jag har frågat och fått ja av en av mina tilltänkta tärnor. Nu återstår bara nummero två samt att tillfråga toastmadamme om de vill ställa upp. Banden till inbjudan har kommit, vi har pappret, nu är det stämper och lack som återstår.

Phidie
    Ja det kan vara skönt att inte behöva laga maten, särskilt när man har småttingar att hålla koll på också.

Ja vi måste träffas ingen, och uppdatera, kanske vi kan bli fler? Och lite mer tid, det var för lite. Vi hann ju knappt börja prata. Tre brudar inför bröllop, vad tänkte vi med! Klart vi måste ha längre tid.

• SagaTova

Jo vi har rätt mycke saker drällandes på gården. Fast det är ju vad jag tycker, men jag lever med det.

Jag förstår att det känns mycke med 5000 för ett liveband. Men i sig är det kanske inte mycke pengar (beror väl på hur många de är i bandet) Men i den egna plånboken är det ju mycke. Ni känner ingen mer som spelar?

Ja nästa vecka är kört för mig! Är borta nästan hela veckan.

• SagaTova

Ja Mia, lycka till jag missade ju det i förra inlägget!

Veckan därpå passar torsdag mellan halv tio och 13.00 bra för mig. Ni andra? Ngn som inte varit med tidigare är så klart välkommen. Det är tiden som passar dag tid ialla fall.

• SagaTova

Nu är vi klara med hela brudföljet. samt vigselförättare. Frissan är ev bokad, nu är det den attans fotografen vi hoppas få svar från.

Jag är hemma i dag, men åker till Stockholm i morgon bitti. Åter söndag kväll. Ska vi träffas nästa vecka, är vi klara över det?

• SagaTova

ja då bokar jag in torsdag kl 10.

Perfekt att träffa fotografen före, så man får ge bild av hur man tänker.

Jag kommer nog tyvärr inte hinna med att shoppa en endaste sak. Men jag tror det blir kul ialla fall.

• SagaTova

ja, vi tar gärna emot fler surr sugna i sällskapet! Nu är jag tillbaka från Stockholms visiten, och jag är helt slut. Min hjärna känns som bedövad....

• SagaTova

¨MiaVinterbrud
    Du gissade rätt. Brukar du göra liknande resor?

Och massor grattis till jobbet!! Kul att höra, vi får höra mer på torsdag och då är jag nog på benen i alla fall.

Och som Phideli påpekar
    Vi vill gärna bli fler!
    Vart har ni andra Pitebrudar tagit vägen.
    Eller tycker ni vi blivit klubben för inbördes beundran? *S*

• SagaTova

MiaVinterbrud
    Hoppas det går bra med raggningarna!

Så du har varit ordförande? Det har jag aldrig varit, inte i ungdomsorganisationen i alla fall.

Ja politiken är kul, slitsamt ibland men man vässar sin kunskap och får möte många fantastiska människor. Du får väl ta upp engagemanget? den hemsaka rörelsen lokalt kunde behöva en skärpt tjej.

• SagaTova

Ärch så skjuter vi väl bara på det till nästa vecka, eller? Nu är ju klockan rätt mycke jag kikar in i morgonbitti och ser om det kommit in ngt annat inlägg.
    Om inte tycker jag vi försöker hitta en annan tid nästa, eller veckan därpå. Vi ska ju inte gifta oss ännu

• SagaTova

MiaVinterbrud

Ang prästen och kyrkan kan jag inte svara på bemötnde, då vår vigselförättare icke är präst. Däremot delar vi en annan "trosuppfattning" med honnom. Men nog lät det ju konstigt, otrevligt bemötande är aldrig kul. Ta det inte personligt bara. Antingen råkade du på henne fel dag, eller så kanske hon inte gillar kvinnor.

Ang värvningen, så är det ju så tragiskt att det inte verkar som de gör ngn ny rekrytering själva och du vet, det är i sin kontrast till ett alternativ som politiken blir tydlig. Och dessutom är det ett demokrati underskott tycker jag. Det bör ju finnas mer än ett alternativ att välja på. Eller hur?

Hoppas ni får en bra präst ialla fall, och att det inte blir surtanten.....

• SagaTova

Vi har fått våra ringar!! De blev så fina, funderar bara på om jag ska lägga in en rubin i min. har inte bestämt hur jag ska göra...Om det ens går. Vi är supernöjda. Och så ska vi bestäma inskriptionen...

• SagaTova

Men oj MiaVinterbrud, med jobbet alltså. Vad var problemet? Fast det är viktigt att ha ett pris på sin värdighet, och över hur man accepterar att bli behandlad, gjorde själv ett sådant beslut och de ledde till att jag läste på högskolan istället. Så det kan leda till nått bra, om inte ialla fall att man har gett sig själv lite cred.

När ska vi träffas? Föreslå en dag och tid, ska jag försöka anpassa mig.

• SagaTova

Vem är din kusin MzMolly? Nu blev jag nyfiken....

• SagaTova

yngre? är jag inte det fortfarande

• SagaTova

Jo, jag håller besstämt fast vid att jag är ung. Att vi är lika gammla stämmer utmärkt och jag umgås fortfarande med din kusin, vi bor ju nästan grannar

Är du fortfarande hemlig med ditt bröllop Klara? Tänker bara så jag vet, Ida och Micke kommer hit på Långfredag

Ha en bra påsk allihop!

• SagaTova

Vet du Klara, jag visste faktiskt att du skulle gifta dig. Det hade min mor berättat.

Jag ska hälsa henne, har henne online på msn i skrivandets stund. Så när jag vet att du inte är hemlig längre så berättar jag och hälsar gärna. Vart ska ni gifta er? vart bor du nu?

• SagaTova

MiaVinterbrud
    Ingen orsak, behöver du en egen händigt skriven och resiterad dikt ngn fler natt så ställer jag så klart upp

Ja det blåser som fn, inte kul. Jag har en mensvärk som heter duga, ligger däckad i soffan just nu. Huga vad livet känns orättvist ibland....

• SagaTova

Phideli
    Tack så mycke, ja vi får se nu vilka gästerna blir. inbjudan är skickad och osa tiden sattes tll en månad så till maj borde vi veta.

Mz Molly
    Påskhelgen har varit datorfri för oss båda då Ja jag tror din mor sökte kläder till ert bröllop på min mors arbet...

Svar på tråden Nya Pitetråden