Inlägg från: Labidochromis |Visa alla inlägg
  • Labidochromis

Hur fördelar ni eran budget?

Vi har en budget på 93 966kr, väldigt mycket pengar som vi är stolta över att ha sparat ihop under 2,5 år.

Så här ser vår budget ut

Bruden skönhet, bukett 5020kr
    Brudgummen kläder 3500

• Labidochromis

Fasiken den slank iväg...så här skulle det vara

Vi har en budget på 93 966kr, väldigt mycket pengar som vi är stolta över att ha sparat ihop under 2,5 år, speciellt med tanke på att min m2b studerar. Vi kommer att ha 60 gäster.

Så här ser vår budget ut

Bruden skönhet, bukett 5020kr
    Brudgummen kläder 3500kr
    Tärna kläder + bukett 1000kr
    Festen mat + dryck 44341kr
    Praktiska detaljer
    (vigselring, äktenskapförord,vaccin, inbjudan) 8410kr
    Efter bröllopet
    (bröllopsnatten,
    2 veckors resa) 31695kr

• Labidochromis

Jag är superimponerad Fröken Rosenknopp!

Men jag nog tycker att man skall räkna med kostnaden för maten, trots att ni fick den av svärföräldrarna . Mest för att det skall gå att jämföra med andra men ändå helt otroligt att få ihop allt på bara 11,000kr! Starkt jobbat!

• Labidochromis

Hur kommer det sig att det oftast är de med lägre budget som berättar om hur de har fördelat sina kostnader. Kan det vara så att de med högre budget skäms eller tycker att det är ofint på något sätt?
    Skulle gärna se hur ni andra med lite högre budget har gjort?

• Labidochromis

tici : visst är det svårt att säga vad som är en högre budget men jag tycker nog att du kan sälla dig till den skaran

Finns ringarna medräknade någonstans?

• Labidochromis

Gable....absolut! Det drar lätt iväg när man närmar sig slutet och man får massa ideer om fina och roliga saker som gärna vill ha !

När du säger det, visst har jag märkt av pajkastning ibland vilket är lite tråkigt med tanke på att vi alla hänger här av samma orsak, för att få inspiration till vårt drömbröllop.

Härligt att höra att ni var nöjda över er stora dag!! Själv blir det om två veckor och jag tror att möhippan blir imorgon...spännande. Att jag tror det är pga att jag har varit sjuk hela veckan och det har varit lite för många tjejvänner som har ringt och kollat läget !

• Labidochromis

Jepp det skall bli såå härligt! Jag är riktigt glad över att det äntligen är snö! För det är ju lite tanken med vinterbröllop . Enda personen som tycker att det kan sluta nu är min kära mor som skall skotta

Jag är riktigt nyfiken på vad dom har kokat ihop för något . Tärnan har varit tyst som en mus!

Svar på tråden Hur fördelar ni eran budget?