katastrofbröllop
En underbar tråd det här
Nu till mina bidrag...
Mina föräldrar var en gång bjuda på ett bröllop där bruden söp sig så full att hon hamnade i slagsmål med sina tärnor Det slutade med att bruden fick så mycket spö att hon fick tillbringa bröllopsnatten ensam på sjukhuset (brudgummen var lika packad) med krossad näsa och spräckt läpp.. kan tillägga att brudklänningen var långt i från vit..
Samma bröllop.. Brudens far blev lite väl på snusen och istället för att dansa med damerna gick han hem och hämtade deras HUND som han dansade med resten av natten *fnittar vid minnet av mammas berättelse*
Min väninnas bröllop... Jag var bjuden men kunde tyvärr inte gå.. Har efteråt fått berättat för mig att bruden drack sig asberusad redan under påklädningen att hon inte visste om att dom gift sig. Jag har även sett videofilmen från bröllopet (som bruden var tvungen att se för att få bekräftat att dom verkligen sagt JA till varandra) och där ser man hur hon ragglar fram uppför altargången i kyrkan och bara står och svajar framför prästen... Pinsamt!!
Mitt eget bröllop... Flera saker som gick helt fel.
- Min väninna (ovanstående story) lurade mig att dricka starksprit hos frissan. Jag hade gjort klart för henne att jag inte skulle ha någon alkohol då jag inte får dricka p g a mediciner Jag kan tillägga att jag inte minns så mycket av själva fotograferingen eller vigsel då jag mådde skit och helst av allt ville till sjukhuset för kontroll
- Min väninna slet sönder min brudklänning när hon skulle klä mig. Fick stå i kyrkan och sy ihop den så att jag inte tappade den. Fast tyvärr så var det en av stödskenorna som trängde igenom tyget och stack hål på huden på min rygg så att jag var tvungen att ha stora plåster där
- Min frisyr blev absolut inte vad jag tänkt mig och liknade inte det minsta det som gjorts på provkamningen.. Jag bad dom göra om håret 3 ggr och det blev samma resultat varje gång. Super missnöjd!
- Min väninna slet ut mig ur pappas bil när vi kom till kyrkan så att jag stod på näbben på kyrktrappen!!
- Min väninna "glömde" informera gästerna om vart dom skulle gå för brudskålen.. Eller rättare sagt hon informerade några, men inte alla så flera av våra gäster missade brudskålen.
- Min väninna (som var vår toastmadame också) la ner allt jobb redan under varmrätten så att festen dog ut totalt.
- Min väninna (samma väninna hela tiden) informerade alla gäster högt och ljudligt efter förrätten... "Nu ska jag minsann gå och hjälpa bruden att pissa" *ryser fortfarande vid minnet*
- En av de manliga gästerna skojade om att min man skulle bära mig från festlokalen till bröllopssviten.. Lyfte upp mig och tappade balansen.. Resultat. Han tappade mig på ett mycket vasst dörrhandtag så att jag fick världens blåmärke över hela armen och ryggen.. Ska erkänna att jag faktiskt trodde att jag bröt armen för det gjorde något så fruktansvärt ont!!
Kanske ska tillägga att min "väninna" inte längre är min väninna
Ja, det här var mina bidrag... I övrigt var vårt bröllop precis så som jag planerade.