• Karis Annelie

katastrofbröllop

Hej där!
    Man hör så himla mycket om hur underbart och vackert och perfekt allt är.
    Nu känner jag bara så, att hallå?! Allt kan inte vara perfekt.

så kan inte ni väga upp lite och skriva om hur allt gick fel?

Hur klänningen fastnade i klacken och ni ramlade i kyrkan och fick åka till akuten med bruten näsa?
    Hur era dukade bord utomhus blåste bort av en orkan och slöjan fastnade i ett träd?
    Hur era fästmän blev kidnappade på svensexa dan innan och kom försent och bakfulla till kyrkan?
    Hur alla gäster åkte till fel kyrka och ni satte på er klänningen bak o fram? (eller ja, det e snarare mina mardrömmar men ändå ;) )

Man ska inte gotta sig åt andras olycka, men när det gått en tid kanske man iaf kan skratta lite åt sin egen på nåt sätt....

• Svar på tråden katastrofbröllop
  • nu är jag Madame!

håller med dig!
    men tyvär allt gick som planerat på mitt bröllop, hade til och med tur med november vädret! , så har inget smaskit att berätta! men det är sällan man kan säga att allt är perfekt!!
    det ända som hände på mitt det var en gäst som spårade ut!

• nu är jag Madame!

han hade druckit för mycket, redan inan att komma...
    och gick rakt till mina kusiner och bölade att alla svenska tjer är likadana och bara vill ha sex, det var lite såder!!
    men allt gick bra nästan igen hörde nåt alla var upptagna men deras egna samtal!

• FruÖlandstok

Faktiskt så har Aftonbladet skrivit en del om det.. dom har nån bilaga på lördagen där dom tar upp folk med annorlunda bröllop. Ganska roligt å läsa ibland.. men det som är roligast är att alla ändå är så nöjda med sina bröllop.

Ett par hade råkat ut för att en hel busslast med tyska turister kom in i kyrkan lagom till vigseln å fyllde hela kyrkan.. haha en riktig mardröm för mig..

• Karis Annelie

haha va galet med en massa tyskar i kyrkan :D det var det knäppaste på länge :)

• MrsD2B

Jag har varit på ett bröllop en gång där brudgummen vänner stod utanför kyrkan och drack öl(!)

Inne i kyrkan, när löften var lämnade och de kyssten ropade en av grabbarna: "Öh, vad söta ni är!" Passade verkliiigen inte tycker jag!

Att jag förövrigt brukar benämna bröllopet som ett katastrofbröllop är en låååång historia.

• Forsfors

oj, jag har inte ens tänkt på att det kan komma in andra än de inbjudna gästerna i kyrkan och titta på....shit jag som var nervös förut och helst skulel vilja stå bakom en skärm... tur att turistsäsongen mer elelr mindre är över framåt hösten. fast jag jobbar åpå camping på sommaren och alla tyskar brukar börja komma framåt slutet av säsongen

• FruÖlandstok

haha.. det där med skärmen var en bra idé.. undra om jag kan få sambon å gå med på det..

• SillyLilly

Jag var på ett katastrofbröllop - i alla fall för bruden... Brudgummen kom lite småfull till kyrkan, lite senare (det var i alla fall innan maten hade börjat) var han smockfull och skrek att hennes familj är idioter (inte helt fel faktiskt) och att han ville skilja sig igen.

Vi var några som klarade att lugna ner honom (och ta ifrån honom vodkaflaskan han klängde i) och sedan blev allt "bra". Men usch, vad jag tycke synd om henne och för oss andra var det jättepinsamt, man visste liksom inte om man skulle skratta eller gråta...

• FruÖlandstok

Å det gör ont i själen när man läser det där SillyLilly..

Hur har dom det idag?

• Fröken Malm

Silly Lilly,
    Guuuud vad pinsamt!!!

Det mesta katastrofala jag varit med om på ett bröllop var när brudgummens släktingar tackade för sig och åkte hem innan desserten hade serverats...... Herregud!!! Jag miste min bordskavaljer, men det gjorde inget, han var så torr så han nästan "självantände".

Svar på tråden katastrofbröllop