• Karis Annelie

katastrofbröllop

Hej där!
    Man hör så himla mycket om hur underbart och vackert och perfekt allt är.
    Nu känner jag bara så, att hallå?! Allt kan inte vara perfekt.

så kan inte ni väga upp lite och skriva om hur allt gick fel?

Hur klänningen fastnade i klacken och ni ramlade i kyrkan och fick åka till akuten med bruten näsa?
    Hur era dukade bord utomhus blåste bort av en orkan och slöjan fastnade i ett träd?
    Hur era fästmän blev kidnappade på svensexa dan innan och kom försent och bakfulla till kyrkan?
    Hur alla gäster åkte till fel kyrka och ni satte på er klänningen bak o fram? (eller ja, det e snarare mina mardrömmar men ändå ;) )

Man ska inte gotta sig åt andras olycka, men när det gått en tid kanske man iaf kan skratta lite åt sin egen på nåt sätt....

• Svar på tråden katastrofbröllop
  • helenekl

Vår dotter har övat på det här prästen säger när man ska gifta sig, inför vårt bröllop 26/8-06 "tager du denna XXX och älskar henne i nöd och lust, tills döden skiljer henne åt"?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Nickans

Jag har valt att inte bjuda två väninnor som skulle göra bort sig. Jag VET att den ena inte kan dricka, och tar mycket plats, och att den andra skulle hålla tal om intima hemligheter som hon lovat att inte berätta.
    VI HAR BESTÄMT ATT OM NÅGON FÖRSTÖR VÅR DAG, SÅ KOMMER VI ATT SKICKA EN FAKTURA MED HELA BRÖLLOPSKOSTNADEN TILL DEN PERSONEN. Om man vet att man inte kan bete sig, borde man stanna hemma.
    Jag bävar för att någon kommer att göra bort sig och förstöra allt!

• Forsfors

FRUhelenekl vad bar, ifall prästen säger fel och säger till döden skiljer dem åt så kan din dotter rätta honom

• joda

fy vad skönt att ingen av våra släkter dricker.. låter ju helt hemskt, vissa saker..

• Gemma

Kul tråd! Här i Kina är det tradition att gästerna skålar med brudparet. Det låter kanske trevligt, men det finns en baksida också. Ofta dricker man ren starksprit. Och när man skålar är det botten upp som gäller. Att neka någon en skål är grymt ohyfsat, följaktligen blir brudparet ofta rejält berusade. För någon vecka sedan läste jag i lokaltidningen att ett ungt brudpar hade tillbringat bröllopsnatten på akuten eftersom de båda varit så fulla att de blivit medvetslösa. Smarta brudpar har en speciell spritflaska som är fyllda med vatten vid sin plats, avslöjade en kinesisk väninna (som f ö gifter sig nu i vår).

• Marskatt

Å andra sidan har de flesta kineser ett otroligt dåligt "ölsinne" (läs sinne för spritdrycker) över huvud taget, så det behövs väldigt lite för att de ska bli på kanelen... Min sambo upphörde aldrig att förvånas över det när han var i Kina. Och killarna på hans jobb tyckte han var fantastisk som kunde dricka mer än 2 öl utan att trilla under bordet!

• Gemma

Desto större gåta med denna eviga bai jiu (vit sprit) ;)

• Pomodoro

Kineser och japaner har fel pa en gen som gor att de inte kan bryta ned alkohol sa bra, vilket gor att de blir aspackade jattefort och extremt daliga dagen efter. Det kan forklara att de blev impade av Marskatts kille!

Svar på tråden katastrofbröllop