• Karis Annelie

katastrofbröllop

Hej där!
    Man hör så himla mycket om hur underbart och vackert och perfekt allt är.
    Nu känner jag bara så, att hallå?! Allt kan inte vara perfekt.

så kan inte ni väga upp lite och skriva om hur allt gick fel?

Hur klänningen fastnade i klacken och ni ramlade i kyrkan och fick åka till akuten med bruten näsa?
    Hur era dukade bord utomhus blåste bort av en orkan och slöjan fastnade i ett träd?
    Hur era fästmän blev kidnappade på svensexa dan innan och kom försent och bakfulla till kyrkan?
    Hur alla gäster åkte till fel kyrka och ni satte på er klänningen bak o fram? (eller ja, det e snarare mina mardrömmar men ändå ;) )

Man ska inte gotta sig åt andras olycka, men när det gått en tid kanske man iaf kan skratta lite åt sin egen på nåt sätt....

• Svar på tråden katastrofbröllop
  • Medeltidsbrud

What a biatch.
    Så kan hon fan inte göra.
    har hon lovat dig ledigt så har hon.
    Det är ju ditt bröllop kan hon inte fatta det.
    Hoppas det fixxar sig.

• September mys

har för mig att när jag jobbade som anställd så kunde man kräva ledigt på begravning, bröllop och 50 års fest. dagen efter beror nog bara på chefen, men jag tycker att du kan fråga varför och ha en disskussion men denna.. förstår väl att inte flera kan vara lediga samtidigt men vad hade den andra för skäl? säg att du kan jobba in tiden innan..
    måste gå att lösa eftersom de lovat innan! man vill väl inte ställa klockan på sin bröllopsdags-mogon och kila iväg till jobbet *näää*
    kämpa på!!!

• Miss Sophie!

Om (det står ingenstans) är en kvinnlig chef kanske hon är svartsjuk/avundsjuk för att hon inte är gift alt har ett dåligt äktenskap. Om chefen är en man kanske han inte riktigt fattar vikten av att vara ledig.

• Marskatt

Vi gifter oss dessutom på annan ort. 50 mil hemifrån. Och mitt jobb kräver närvaro på just de tiderna i så fall, det går inte att jobba in i förväg - ungdomarna i lägenheten behöver ju hjälp just de tiderna. Ska kolla om någon kan tänka sig att byta torsdagen med mig (jag tar vilken annan dag som helst åt den som erbjuder sig!) o söndagen måste jag ta en rejäl funderare på hur jag ska lösa. Min syster erbjöd sig precis att "gå intro" nästa helg o så ta mitt helgpass! Fast det blir dyrt för kommunen det... Anställa nån bara för de timmarna. Blir väl billigare att ge en arbetskamrat kval övertid i så fall.

• Gemma

yoni: Stackars mamman... och stackars alla andra som bantar sig fördärvade inför en dag som ska vara GLAD!

• Ansu

Marskatt: är det verkligen möjligt, har hon avslagit din semesteransökan för ditt eget bröllop !!! Det är knappt man tror vad man läser... hur långt innan ansökte du om semester? Det finns regler som reglerar sådant och har du varit ute i god tid så finns kan hon inte neka dig semester. Hon är skyldig att ordna en ersättare, såvida du inte varit ute bara ett par veckor innan med din ansökan.. Men oavsett om du har det så är det ju fruktanssvärt "snålt" av henne att inte bevilja dig semester.

Hoppas verkligen att det ordnar sig. Skriv gärna och berätta.
    Håller tummarna !!

• mazarinen

Brudparet samtalar med prästen om bröllopsmarschen in i kyrkan. De vill inte ha den "vanliga" utan bestämmer sig för Robin Hood låten. Inga problem.
    Dagen B kommer och de står i väntan på att marschen skall börja.
    "Odlady odelady hoppsan vilken dag" från den tecknade versionen spelas.... Helt fel då paret tänkt sig Everything I do - Bryan Adams.

Om det var någon katastrof vet jag inte inte heller hur sann den är, bara hört den berättas. Men minnes värt var det nog iallafall :)

• Jozzylecter

Ansu, hon hade ju semester på sin bröllopsdag? Dagen efter finns det väl ingen lag på. Men hon kan ju diskutera det hela med Marskatt iaf, och se om det finns någon ersättare eller går att lösa på något vis.

Maziren: :D Hihihi. Kan tänka mig deras miner. Fast om man bara säger "den låten från den filmen" och förutsätter att präst och kantor ska fatta så får man skylla sig själv.

• zoom

Haha! Den var underbar, mazarinen!!!

• Ansu

Är man bara ute i tillräckligt god tid, tror det är 2-3 månader, så kan inte arbetgivaren neka dig semester, oavsett om det bröllopsdag eller vanlig semesterdag.

Svar på tråden katastrofbröllop