• Karis Annelie

katastrofbröllop

Hej där!
    Man hör så himla mycket om hur underbart och vackert och perfekt allt är.
    Nu känner jag bara så, att hallå?! Allt kan inte vara perfekt.

så kan inte ni väga upp lite och skriva om hur allt gick fel?

Hur klänningen fastnade i klacken och ni ramlade i kyrkan och fick åka till akuten med bruten näsa?
    Hur era dukade bord utomhus blåste bort av en orkan och slöjan fastnade i ett träd?
    Hur era fästmän blev kidnappade på svensexa dan innan och kom försent och bakfulla till kyrkan?
    Hur alla gäster åkte till fel kyrka och ni satte på er klänningen bak o fram? (eller ja, det e snarare mina mardrömmar men ändå ;) )

Man ska inte gotta sig åt andras olycka, men när det gått en tid kanske man iaf kan skratta lite åt sin egen på nåt sätt....

• Svar på tråden katastrofbröllop
  • Karis Annelie

haha vilka underbara svar :D riktigt myser åt alla katastrofer.
    fast missfallet var mest jobbit o läsa om... och när nån av självaq brudparet blir för fulla, fy fasiken. AA kanske? :P
    jag fröstår att man dricker lite champagne innan när man gör sej iordning, och skålar med gäster o så, men knökfull? hur fasiken går det till, e ju så att de nästan måste velat bli det....

• Lilla jag...

min blivande sa förut att han minsann skulle ta nåt med alkohol i att dricka innan vigseln..jag hoppas verkligen att han sa det för att skämta med mig...skulle han dyka upp full skulle jag bli jätte ledsen...

• Karis Annelie

ja men det tror jag de flesta gör, tar en whisky eller fin cognac för att lugna nerverna. det e skillnad på att ta ett glas och ta en flaska och häva :D

• Lilla jag...

Jo, det får han väl göra om han vill... frågan är bara hur många han tycker att han behöver för att lugna sina nerver. haha...
    fast det är nog det jag behöver vara minst orolig för tror jag.

• Pomodoro

Tankte bara saga att ingen behover vara orolig for att nagon skall ha nagot emot att ni gifter er. I Sverige har vi hindersprovning, allsa inget "Speak now or forever hold your peace".

Jag laste har pa BT om en tjej som jobbat pa ett katastrofbrollop, med hemmagjort vin som inte rackte och salladsblad till forratt. Jag kommer inte ihag hela historien men det var en san dar fest dar man undrar om de planerat alls.

Sen laste jag om en annan tjej vars kompis blivit sur pa henne och sagt till alla gasterna att ga hem, vilket de ocksa hade gjort!

• Minturnu

Måste bara skriva ett inlägg om det med en massa tyskar i kyrkan. Vi gift oss utomhus i somras på en lite turistig plats. När vi körde till vigselplatsen körde en stor turistbuss framför oss och stannade, vilket ledde till att när vi hoppade ur vår fina bil stod där en massa turister o filmade o fotade oss. Jag kände mig som en filmstjärna så det var ju jättehäftigt, speciellt eftersom inga vänner o släktingar var just där då utan på vigsel platsen. Turisterna stod sedan en bit bort under vigseln, de störde inte alls och jag tyckte bara det var kul att de kunde få se vår vigsel med tanke på all planering, pengar och utsmyckning som vi lagt tid på.

• Yllo

En underbar tråd det här

Nu till mina bidrag...

Mina föräldrar var en gång bjuda på ett bröllop där bruden söp sig så full att hon hamnade i slagsmål med sina tärnor Det slutade med att bruden fick så mycket spö att hon fick tillbringa bröllopsnatten ensam på sjukhuset (brudgummen var lika packad) med krossad näsa och spräckt läpp.. kan tillägga att brudklänningen var långt i från vit..

Samma bröllop.. Brudens far blev lite väl på snusen och istället för att dansa med damerna gick han hem och hämtade deras HUND som han dansade med resten av natten *fnittar vid minnet av mammas berättelse*

Min väninnas bröllop... Jag var bjuden men kunde tyvärr inte gå.. Har efteråt fått berättat för mig att bruden drack sig asberusad redan under påklädningen att hon inte visste om att dom gift sig. Jag har även sett videofilmen från bröllopet (som bruden var tvungen att se för att få bekräftat att dom verkligen sagt JA till varandra) och där ser man hur hon ragglar fram uppför altargången i kyrkan och bara står och svajar framför prästen... Pinsamt!!

Mitt eget bröllop... Flera saker som gick helt fel.
    - Min väninna (ovanstående story) lurade mig att dricka starksprit hos frissan. Jag hade gjort klart för henne att jag inte skulle ha någon alkohol då jag inte får dricka p g a mediciner Jag kan tillägga att jag inte minns så mycket av själva fotograferingen eller vigsel då jag mådde skit och helst av allt ville till sjukhuset för kontroll
    - Min väninna slet sönder min brudklänning när hon skulle klä mig. Fick stå i kyrkan och sy ihop den så att jag inte tappade den. Fast tyvärr så var det en av stödskenorna som trängde igenom tyget och stack hål på huden på min rygg så att jag var tvungen att ha stora plåster där
    - Min frisyr blev absolut inte vad jag tänkt mig och liknade inte det minsta det som gjorts på provkamningen.. Jag bad dom göra om håret 3 ggr och det blev samma resultat varje gång. Super missnöjd!
    - Min väninna slet ut mig ur pappas bil när vi kom till kyrkan så att jag stod på näbben på kyrktrappen!!
    - Min väninna "glömde" informera gästerna om vart dom skulle gå för brudskålen.. Eller rättare sagt hon informerade några, men inte alla så flera av våra gäster missade brudskålen.
    - Min väninna (som var vår toastmadame också) la ner allt jobb redan under varmrätten så att festen dog ut totalt.
    - Min väninna (samma väninna hela tiden) informerade alla gäster högt och ljudligt efter förrätten... "Nu ska jag minsann gå och hjälpa bruden att pissa" *ryser fortfarande vid minnet*
    - En av de manliga gästerna skojade om att min man skulle bära mig från festlokalen till bröllopssviten.. Lyfte upp mig och tappade balansen.. Resultat. Han tappade mig på ett mycket vasst dörrhandtag så att jag fick världens blåmärke över hela armen och ryggen.. Ska erkänna att jag faktiskt trodde att jag bröt armen för det gjorde något så fruktansvärt ont!!

Kanske ska tillägga att min "väninna" inte längre är min väninna

Ja, det här var mina bidrag... I övrigt var vårt bröllop precis så som jag planerade.

• Karis Annelie

shit! vilka historier!
    hemsk väninna det där. hon verkade grymt stressad först eller? slita ut dej ur bil, dra sönder klänning... men sen ba, skiter i allt. hm inte trevligt. förstår att du bröt med henne.

• Gotland -08

Min mamma jobbar som akutsköterska. Detta hände för ganska många år sen och är väl preskriberat vid det här laget.

Mamma åkte på ett akutlarm till ett bröllop. När hon kom fram hade det varit ett stort slagsmål och mamma (och alla andra som åkt på larmet) fick sy ett flertal människor. När mamma frågat vad som hänt berättade en kvinna att det var bröllop mellan två släkter i socknen som inte var så bra vänner, men nu skulle det slutas "fred" genom bröllopet. "Vi lever ju ändå i ett civiliserat samhälle"

Allt gick bra tills slutet på middagen när bruden och brudgummen började gräla och slängde ringarna... Då utbröt totalt slagsmål. Till historien hör att dagen efter var bruden och brudgummen där och letade rätt på ringarna...

Undrar om släkterna är sams idag!

• Pickles

Katastrof vill jag inte kalla det snarare roligt; Min morbror sa - Jag tager dig till min EXTRA hustru... (istället för ÄKTA). Det är något som vi alltid skojar om i släkten.

Svar på tråden katastrofbröllop