• Karis Annelie

katastrofbröllop

Hej där!
    Man hör så himla mycket om hur underbart och vackert och perfekt allt är.
    Nu känner jag bara så, att hallå?! Allt kan inte vara perfekt.

så kan inte ni väga upp lite och skriva om hur allt gick fel?

Hur klänningen fastnade i klacken och ni ramlade i kyrkan och fick åka till akuten med bruten näsa?
    Hur era dukade bord utomhus blåste bort av en orkan och slöjan fastnade i ett träd?
    Hur era fästmän blev kidnappade på svensexa dan innan och kom försent och bakfulla till kyrkan?
    Hur alla gäster åkte till fel kyrka och ni satte på er klänningen bak o fram? (eller ja, det e snarare mina mardrömmar men ändå ;) )

Man ska inte gotta sig åt andras olycka, men när det gått en tid kanske man iaf kan skratta lite åt sin egen på nåt sätt....

• Svar på tråden katastrofbröllop
  • Fru Cinderella

Kahlo

"En liten klåfingrig gästdeltagare byter platser på placeringskorten för att det ska passa hans önskemål bättre"

Jesus Christ!

• jvk

En inte fullt så allvarlig miss; prästen sa till bruden "tager du denna Staffan L... till din äkta hustru?" Skratt från gästerna, och stämningen lättade lite. Det var faktiskt bara kul!

• Fru Cinderella

jvk

*asg* o herregud jag hade legat dubbelvikt om det var min vigsel, speciellt med tanke på att min fästman ofta kallas för Emma (Han heter Emmet o har långt hår o har ofta på krogen misstagits för tjej bakifrån av någon full kille)

• pantob

Har hört om folk som skurit upp och börjat äta bröllopstårtan innan brudparet ens fått chansen.

Efter att ha läst era inlägg undrar man en sak... Är folk DJUR???

Usch, har precis fått iväg inbjudningarna, undrar vilket helvete som väntar oss...

• Lilla jag...

jag va på bröllop i somras och där aksulle bruden och brudgummen ha speciella glas vid champagnedrickandet. när dom sen skulle ta sina glas hade redan brudens far och han vän hunnit före och stod glatt ocg drack ur dom extra fina champagneglasen...

• Therése

Första gången jag gifte mig hade vi en plan B för ALLT - utom två saker, och dessa två saker gick självklart fel.

1. Kyrkvaktmästare glömde bort oss. Vi hade planerat att komma till kyrkan en halvtimme innan vigseln för att inte behöva möta gästerna i dörren. Men kyrkan var låst och ingen där för att öppna åt oss... Präster (en väninna) och min syster tärnan sprang runt i 20 minuter och letade febrilt efter telefonnummer för att få tag i någon som kunde öppna och knappt 10 minuter innan vigseln skulle börja dök vaktmästaren upp. Då stod gästerna ute på kyrkbacken tillsammans med brudgummen och jag satt i en bil utanför på gatan (det regnade så jag ville inte stiga ur bilen förrän vi kunde gå in i kyrkan). Tjohej!

2. 3 minuter innan vigseln skulle börja (när vi fått komma in i kyrkan) dök en tjej upp och meddelade på knagglig engelska att vår organist var sjuk och att hon skulle spela i stället. Hon kunde dock ingen av våra utvalda musikstycken utan vi måste komma på något annat. Hon började föreslå de vanligaste bröllopsmarscherna, jag sa aldrig i livet, vad som helst utom det... Det blev ett par stressiga minuter av dividerande innan hon kom fram till vad hon skulle spela. Resultatet blev att jag inte har en aning om vilken musik som spelades eftersom det inte var något jag kände igen - jag vet bara att det inte var den musik vi hade valt ut.

Så här i efterhand kan man ju skratta åt det och resten av bröllopet gick utmärkt, men just då var det så där lagom kul!

• LaNovia

På min kusins bröllop så hade de glömt brudparetpå tårtan, inte så farligt, men det värsta var att de inte hade någon "kniv" eller nåt som man skär tårtan med, alla i köket letade desperata efter nåt...ingen hade ens tänkt på det..till slut såg någon nåt som hängde på väggen i lokalen, det var en jätte spade..så de skärde med den...blev jätte roligt! Ingen märkte att det inte var planerat,alla tyckte det var jätte häftigt!

• B1LLy

jag var ringbärare på min systers bröllop..å jag tappade hennes ring..just när prästen bad om ringarna...
    den sekunden tror jag att mitt hjärta slutade slå..
    allt blev bara svart,jag bara tittade ner å gick min väg-Hittade ringen i samma stund! Men det ögonblicket när jag tittade på ringkudden å såg att ena ringen var borta-det var hemskt! vet inte vad jag hade gjort om jag inte hade hittat ringen,usch..

• Skrutt74

LaNovia: "skärde" *asg* det heter skar för guds skull! Särskrivningar så det heter duga också...

• rocketqueen

LaNovia
    Hehe, gud vilken rolig spontangrej! :D Kanske lite stressande dock...

Skrutt74
    Det är ingen rättskrivningstävling som utlysts här på BT vad jag vet, så håll du dina onödiga kommentarer för dig själv...

Svar på tråden katastrofbröllop