• Karis Annelie

katastrofbröllop

Hej där!
    Man hör så himla mycket om hur underbart och vackert och perfekt allt är.
    Nu känner jag bara så, att hallå?! Allt kan inte vara perfekt.

så kan inte ni väga upp lite och skriva om hur allt gick fel?

Hur klänningen fastnade i klacken och ni ramlade i kyrkan och fick åka till akuten med bruten näsa?
    Hur era dukade bord utomhus blåste bort av en orkan och slöjan fastnade i ett träd?
    Hur era fästmän blev kidnappade på svensexa dan innan och kom försent och bakfulla till kyrkan?
    Hur alla gäster åkte till fel kyrka och ni satte på er klänningen bak o fram? (eller ja, det e snarare mina mardrömmar men ändå ;) )

Man ska inte gotta sig åt andras olycka, men när det gått en tid kanske man iaf kan skratta lite åt sin egen på nåt sätt....

• Svar på tråden katastrofbröllop
  • Soofia

Karis Annelie, ja du åtminstone skulle gästerna få sig ett gott skratt...Det jag var mest rädd för är att hon älskar att stå mellan benen och bli klappad på rumpan (typiskt för flattar tydligen) och stå mellan mina ben den dag, känns inte riktigt bra (formodligen skulle klänningen gå sönder...och bruden stå i underkjol vid altaret...)

_Cinderella_, tycker att de rpiser ni har fått är rätt biliga...skulle iaf själv aldrig fråga om jag fick ta med min egen flaska vin..men men det viktigaste är ju att hon sjunger fint i kyrkan!

• HalmstadNilla

oj, jag orkar inte läsa hela tråden men jag vet att en bekant/släkting till min svåger (kommer inte ihåg vilket men historien ska va sann) hade ett hemskt bröllop.
    Hans kompisar hade inte hunnit ha svensexa med honom så efter vigseln tog de honom och stack o kom inte tillbaka förrän kvällen.. Snacka om att förstöra hela dagen! Bruden fick sitta där själv på festen o vänta...

Min svärmor hade magsjuka den dagen och klarade precis av vigseln utan att spy men kunde inte äta nåt o leka lekar på festen.

En god vän till mej har en bror. Dagen innan bröllopet kommer en vän till bruden o berättar att hon varit otrogen mot honom senaste halvåret.. Förstår inte hur man kan va otrogen samtidigt som man planerar ett bröllop... Känns lite fel lixom... Han gifte sig me henne ändå o genomled alla "lycka till i livet" på festen och skilde sig eller fick det upphävt dagen efter...

• HalmstadNilla

oj, detta blev ju jätte tragiskt nu... förlåt...

• Pringlez

Haha..var på ett bröllop där "systembolaget" började i bakluckan på en bil på parkeringen fortsatte till kameraväskan som slutade med flaskan på bordet och väldigt "glada" gäster!!!

• Karis Annelie

Halmstadnilla men vilka hemsa kompisar maken hade som kidnappade honom på bröllopsdagen! Snacka om att inte ha vare sig respekt för paret, gästerna, eller ritualerna överhuvudtaget. usch.
    Och heeeeeemskt det där med otroheten. stackars kille. men att han ens genomförde det? Men det kanske tog några dagar för att det skulle sjunka in.. :( fy 17

• HalmstadNilla

Jo, det måste varit ganska knäckande! Jag vet inte om jag skulle klarat av det... Jag hade nog gråtit mej igenom hela kalaset...

• Karis Annelie

Jg hade iallafall inte kunnat säga JA i kyrkan. det hade helt enkelt låst sig. Men han gick nog på ren mekanik där. som en robot. stackars stackars. *skickar massa kramar till den killen som jag inte ens vet vem det är*

• Fru Cinderella

viktualia
    Jo jag vet, vart mest chockad över förfrågan!

• IdaJ

Min kusins farbror skulle gifta sig och hans blivande fru var väldigt nervöd just innan vigseln. Just då prästen ska börja så svimmar hon. Tärnorna hjälper henne och efter några minuter så ska dom försöka igen. Men hon svimmar.. Det slutar med att de gifter sig sittande i kyrkan efter att hon svimmat fyra ggr. "Resten" gick som planerat och det var jätte fint. Men det skämtas forfarande om svimmandet..

• Bed of roses

Jag kom på en..
    En kille jag känner blev ihop med sitt ex igen och de beslutade hastigt och lustigt att gifta sig.
    Kvällen innan brölloppet "smet" han iväg och drack och hon fick leta efter honom hela kvällen. På själva bröllopsdagen blev han full och ville hellre festa loss med sina kompisar än åka hem med sin nyblivna fru. Till slut fick hans svärmor gripa in och tvinga honom att åka hem med bruden..
    2 månader höll det äktenskapet..

Svar på tråden katastrofbröllop