• Karis Annelie

katastrofbröllop

Hej där!
    Man hör så himla mycket om hur underbart och vackert och perfekt allt är.
    Nu känner jag bara så, att hallå?! Allt kan inte vara perfekt.

så kan inte ni väga upp lite och skriva om hur allt gick fel?

Hur klänningen fastnade i klacken och ni ramlade i kyrkan och fick åka till akuten med bruten näsa?
    Hur era dukade bord utomhus blåste bort av en orkan och slöjan fastnade i ett träd?
    Hur era fästmän blev kidnappade på svensexa dan innan och kom försent och bakfulla till kyrkan?
    Hur alla gäster åkte till fel kyrka och ni satte på er klänningen bak o fram? (eller ja, det e snarare mina mardrömmar men ändå ;) )

Man ska inte gotta sig åt andras olycka, men när det gått en tid kanske man iaf kan skratta lite åt sin egen på nåt sätt....

• Svar på tråden katastrofbröllop
  • lillskrollan

Yllo: Tänkte genom hela berättelsen att hoppas kvinnan ar bytt till en annan vänninna för hon lät ju helt knäpp

• Yllo

lillskrollan - Det var mitt eget bröllop och min f.d. bästa väninna

Jag läste dock lusen av henne efteråt och sa att jag var oerhört besviken på henne och förmodligen aldrig kommer att förlåta henne.. speciellt inte för att hon ljög för mig och sa att det var alkoholfritt (det där hon serverade mig hos frissan) för när hon först erbjöd det så tackade jag nej.. och då sa hon att det var alkoholfritt och att jag lungt kunde dricka det

• Yllo

snitte - hon minns inte så mycket av det... det var en av de tidigare historierna jag berättade om.. Hon svepte en hel del ren wiskey medan dom fixade hennes hår och hon var rätt så packad när dom kom till kyrkan....

• Majsan07

"Jag tager dej till min EXTRA hustru..." hahahahahaaaa! *gråter*

På jobbet pratade dom om (jag tror att dom hade hört det på radion??!) en brud som skulle skoja till det lite och svarade "nej" när prästen frågade tager du... Då avbröts hela vigseln och de fick göra om det flera månader senare!!!! hahaha

• Engäst

VAr på ett bröllop för antal år sedan. De hade anlitat brudgummens föräldras vänner som serveringspersonal. De var INTE nyktra! Inte heller brudgummens kompisar, redan i kyrkan var de rejält dragna. Hälften av alla gäster dök inte upp, de hade annat för sig, salladen var gjord dagen innan och hade blivit kladdig och brun, de hade gjort eget RÖDVIN som smakade mäsk, det vita var grumligt som sjövatten. Då middagen var slut hade brudgummens lillebror bjudit in ALLA i den lilla byn, på röjarfest....De var så många som sov över hos brudparet att de själva fick sova i husvagn på gården. Dagen efter hamnar brudgummen i koma pga sin diabetes.

Men...det är gifta än idag så vitt jag vet....

• Bettina.

Kanske ingen katastrof, men brudens far som hade ansvaret att se till att brudbuketten kom till kyrkan glömde totalt bort det och fick i sista stund sprina ut och "låna" en bukett från en grav.
    Bruden vart lite förvånad när han kom springandes med en helt annan bukett än vad hon hade beställt....

• Marskatt

engäst
    Men herregud! Är enormt glad att vi slipper sånt!

• Junibrud -07

Jag har också hört talas om den bruden som sa nej på skoj i kyrkan, prästen avbröt allt och de fick inte gifta sig förren 6 månader senare. Så skoja inte i kyrkan ;)

• ringsökaren

Har också hört om hon som sa nej, tror det var borgerligt i Frankrike och det blev uppskjutet för att ingen ska tvingas gifta sig mot sin vilja. Så det är nog bäst att säga "ja" med en gång...

Svar på tråden katastrofbröllop