• Karis Annelie

katastrofbröllop

Hej där!
    Man hör så himla mycket om hur underbart och vackert och perfekt allt är.
    Nu känner jag bara så, att hallå?! Allt kan inte vara perfekt.

så kan inte ni väga upp lite och skriva om hur allt gick fel?

Hur klänningen fastnade i klacken och ni ramlade i kyrkan och fick åka till akuten med bruten näsa?
    Hur era dukade bord utomhus blåste bort av en orkan och slöjan fastnade i ett träd?
    Hur era fästmän blev kidnappade på svensexa dan innan och kom försent och bakfulla till kyrkan?
    Hur alla gäster åkte till fel kyrka och ni satte på er klänningen bak o fram? (eller ja, det e snarare mina mardrömmar men ändå ;) )

Man ska inte gotta sig åt andras olycka, men när det gått en tid kanske man iaf kan skratta lite åt sin egen på nåt sätt....

• Svar på tråden katastrofbröllop
  • SillyLilly

De är fortfarande ihop. Hon pratar om att skilja sig och gifta sig igen och ha en alkoholfri fest men om det blir av vet jag inte.

Jag vet faktiskt inte vad jag gjort om det varit mitt eget bröllop och min m2b hade betett sig så (den risken är som tur är mindre än minimal)...

• FruÖlandstok

Jag kan säga det om min sambo hade gjort så.. då hade gästerna känt sig ännu mer obekväma för jag hade skällt ut honom efter noterna.. som tur är så vet jag också att det aldrig kommer att ske..

Man behöver inte skilja sig för att gifta sig igen.. man kan ju förnya sina löften bara å ha ny fest med det.. =)

• Bens wife

Jag har hört om ett bröllop där tärnan och tillika toastmastern fick akut missfall mitt under vigselceremonin. HUR hemskt kan det bli? Både chocken för henne som fick åka till sjukhus för skrapning istället, och för brudparet, då tärnan/toastmastern var den enda som hade koll på festen och resten av kvällen...
    Ja, ni ville höra katastrofer...

• FruÖlandstok

Karis Annelie
    du skulle nog inte öppnat denna tråden den blir bara värre å värre ;)

• Lainan

Usch vad fruktansvärt med missfallet...

Hmm, hade min blivande betett sig som SillyLilly beskrev hade jag nog sparkat ut honom från lokalen och försökt ha en trevlig bröllopsfest UTAN honom. Som tur är, så är risken även hos oss mindre än minimal...

• Lilla jag...

Jag har också varit på bröllop där det urartat men den här gången var det bruden som skrek på sin mans familj att dom var dumma i huvet och att hon hatade hans familj och ångrade att hon gift in sig i den...
    konstigt nog är dom fortfarande gifta..hur nu det går ihop?!

• praline

Var på ett bröllop där en nära vän till brudparet hade sex med brudgummens kusin på bröllopsfesten och vissa gäster såg detta och det tar ju inte lång tid förrän det börjar sprida sig, det värsta var att kusinen hade sin sambo med sig och han var helt ovetande, tyckte så synd om honom, vilken dålig stil.

• brud 11/11

jag var på ett bröllop en gång där bruden var så stupfull att brudgummen fick ta med sig sin brud hem för att sova av sig ruset, och detta redan innan huvudrätten... det var katastrofalt...

• FruÖlandstok

där kan man snacka om ågren dagen efter.. så full att man missar sin EGEN bröllopsfest.. hemska tanke..

• Pumpalot

min kompis glömdesin brudbukett hemma, och gifte sig med en blomma hon plockade i skogen utanför kyrkan

Svar på tråden katastrofbröllop