• Karis Annelie

katastrofbröllop

Hej där!
    Man hör så himla mycket om hur underbart och vackert och perfekt allt är.
    Nu känner jag bara så, att hallå?! Allt kan inte vara perfekt.

så kan inte ni väga upp lite och skriva om hur allt gick fel?

Hur klänningen fastnade i klacken och ni ramlade i kyrkan och fick åka till akuten med bruten näsa?
    Hur era dukade bord utomhus blåste bort av en orkan och slöjan fastnade i ett träd?
    Hur era fästmän blev kidnappade på svensexa dan innan och kom försent och bakfulla till kyrkan?
    Hur alla gäster åkte till fel kyrka och ni satte på er klänningen bak o fram? (eller ja, det e snarare mina mardrömmar men ändå ;) )

Man ska inte gotta sig åt andras olycka, men när det gått en tid kanske man iaf kan skratta lite åt sin egen på nåt sätt....

• Svar på tråden katastrofbröllop
  • Bruden blå

Pumpalot

Det låter faktisk riktigt romantisk i mina öron. Gu vilket fint minne. ....DÄR plockade jag min brudbukette *S*

• Pumpalot

Bruden blå ja det blev ju bra tillslut. men hon var ju jätte ledsen först, hade köpt en väldigt dyr drömbukett.

• Lilla jag...

När vi ändå är inne på sånt här undrar jag vad man gör om man råkar svimma eller börjar gråta på ens eget bröllop (vigseln). det kan ju bli väldigt känslosamt och man vill ju gärna inte göra bort sig...

eller vad gör man om någon under vigseln säger att dom är emot bröllopet? fortsätter man bara vidare då eller?

• Majkis

Brud buketter i all ära men var är det värsta som kan försvinna. Brudgummen stannade för att kissa lite i skogen ska kanske tilläggas. Då slank ringara ur hans ficka. Jepp kom till kyrkan innan han upptäckte det hela. På nått sätt lyckades prästen lugna brudbaret och förlovnings ringarna annvändes i stället. Lyckligtvis kom ringarna till rätta lagom till bröllops festen.

• Snitte- 5/7-2008

SHIT vad hemskt at tappa ringarna :( huuuu

Ja vad gör man om någon är EMOT jag är rätt orlolig att en person som inte är bjuden men som kommer till kyrkan kan få för sig att försöka sätta stopp för det hela.... :(

• Fröken Malm

Lilla Jag,
    Jag tror inte att prästen frågar församlingen om det är nån som har nåt att invända ang äktenskapet mellan brud och brudgum......

Vad gäller att börja gråta så der jag det inte som att jag gör bort mig. Jag är en känslosam person och VET att jag kommer gråta.....får väl gömma en näsduk i buketten!

• laxpate

jag hörde om en tjej på mitt förra jobb som fick ett stort glas rödvin över sin vackra klänning mitt under middagenav en som skulle komma fram o gratta mellan rätterna...hon va inte glad..=(

• nenne78

tur att jag redan har gift mig så att ignet sånt kan hända - hahah!

Svar på tråden katastrofbröllop