• Karis Annelie

katastrofbröllop

Hej där!
    Man hör så himla mycket om hur underbart och vackert och perfekt allt är.
    Nu känner jag bara så, att hallå?! Allt kan inte vara perfekt.

så kan inte ni väga upp lite och skriva om hur allt gick fel?

Hur klänningen fastnade i klacken och ni ramlade i kyrkan och fick åka till akuten med bruten näsa?
    Hur era dukade bord utomhus blåste bort av en orkan och slöjan fastnade i ett träd?
    Hur era fästmän blev kidnappade på svensexa dan innan och kom försent och bakfulla till kyrkan?
    Hur alla gäster åkte till fel kyrka och ni satte på er klänningen bak o fram? (eller ja, det e snarare mina mardrömmar men ändå ;) )

Man ska inte gotta sig åt andras olycka, men när det gått en tid kanske man iaf kan skratta lite åt sin egen på nåt sätt....

• Svar på tråden katastrofbröllop
  • Karis Annelie

det kan dom visst det. är det för mycket jobb för att nån ska kunna vara ledig är det självklart att de kan säga nej. iallafall är det så på mitt jobb, du kan aldrig anta att du får ledigt bara för du är ute i god tid. är det högsäsong så är det.

• rocketqueen

Marskatt
    HELT otroligt! Förstår inte hur chefer/ledare ("ledare" är väl ytterst tveksamt i detta fall) tänker ibland... Du kan inte prata med personen som fick kompledigt samma vecka och fråga om hon skulle kunna tänka sig att hoppa in igen, eller prata med andra på ditt jobb som kanske skulle kunna ställa upp (och erbjuda dig att hoppa in för dem senare)?

• Karis Annelie

gammal sägen från 1200 talet som fortfarande florerar kanske? ;) (och ja jag vet att tecknad film inte fanns då...)

• Marskatt

Tack alla som tar er tid att svara på mina inlägg om semester. Jag har pratat med chefen o hon fattade inte att det var så viktigt att få veta nu, så långt i förväg... Suck! Dessutom har jag ett jobb där semestern i värsta fall kan dras in med enormt kort varsel så det gäller att komma iväg o inte finnas tillgänglig när man väl fått semester. Tycker dessutom att de kan vara lite schyssta, för jag ska inte ha semester mitt i sommaren heller som ALLA andra ska. Hoppas det löser sig imorgon, vi ska ha "krismöte" om lovet då... Så, jag hoppas att jag slipper återkomma till den här tråden senare (i mars)! Tack tjejer för ert stöd!

• Smultronpuss

NinaHq:

Jag snabbläste ditt meddelande först och läste fel. Istället för prov sminkning läste jag prov smiskning ha ha. Tänkte först att ni kanske tänkte prova något nytt på bröllopsnatten. ;) Men fick inte ihop varför du bokat tid för prov hos någon annan än din man. Sen insåg jag mitt misstag. Som jag skrattade åt mig själv...

Sen såg jag att ni gifte er på min födelsedag :) Grattis i efterskott.

• Gemma

fea: Din berättelse får mig att reflektera över hur många som ger presenter för sin egen skull... att det faktiskt kan vara en rätt egoistisk handling.

• NinaHq

Smultronpuss: Ha, ha, ha! Jo, provsmiskning kanske skulle vara något? Hi hi.

• Kahlo

Vilken underbar tråd!!

Jag är inte gift men kan ge lite goa exempel från sonens dop:

Prästen var sen till kyrkan och prästens far dök upp för att förbereda genom att tända ljusen, öppna kyrkan etc. Det första prästpappan gör är att köra in i kyrkporten och riva av kofångaren, rusa ut utan att hälsa på någon av gästerna.

Sen lyckas halva min man släkt komma försent genom att inte hitta till kyrkan. Tio minuter innan start får min man kubba en kilometer för att guida dom rätt.

Några kommer försent ändå.

Farfar som ska sjunga i kyrkan har missat tiden och kommer inte.

Vi har sagt no, no till fotografering och mitt i alles så har vi kamror i fejan iallafall.

Jag ska läsa en egen tackdikt och blir alldeles känslosam och bölar loss mitt i dikten.

En liten klåfingrig gästdeltagare byter platser på placeringskorten för att det ska passa hans önskemål bättre.

Det var nog alles. Summa summarum så funderar vi på att om vi ska gifta oss, så har vi ett pyttelitet bröllop utomlands... med bara föräldrar och syskon.

• 4:e Maj

Det hemskaste jag har hort ar nog min kompis mans svensexa dar blev tva personer arresterade av polisen. Pa hennes mohippa nagra veckor senare blev en kvinna pa vag hem fran festen pakord av en bil och avled pa vag till sjukhuset. De ar inte alls varsta party prissarna utan hade bara sadan otrolig otur.

Svar på tråden katastrofbröllop