• Karis Annelie

katastrofbröllop

Hej där!
    Man hör så himla mycket om hur underbart och vackert och perfekt allt är.
    Nu känner jag bara så, att hallå?! Allt kan inte vara perfekt.

så kan inte ni väga upp lite och skriva om hur allt gick fel?

Hur klänningen fastnade i klacken och ni ramlade i kyrkan och fick åka till akuten med bruten näsa?
    Hur era dukade bord utomhus blåste bort av en orkan och slöjan fastnade i ett träd?
    Hur era fästmän blev kidnappade på svensexa dan innan och kom försent och bakfulla till kyrkan?
    Hur alla gäster åkte till fel kyrka och ni satte på er klänningen bak o fram? (eller ja, det e snarare mina mardrömmar men ändå ;) )

Man ska inte gotta sig åt andras olycka, men när det gått en tid kanske man iaf kan skratta lite åt sin egen på nåt sätt....

• Svar på tråden katastrofbröllop
  • FruÖlandstok

Ah, det förklarar varför kinserna vi hade hemma på besök i veckan såg helt förskräckta ut när min sambo frågade om dom ville ha en whisky =)

• Fru Cinderella

Ölandstok

*skrattar* stackars kineser, de måste trott att han var spritt språngande galen

• Marskatt

*skrattar* Jo, vi har en kompis som är adopterad från Korea som blir likadan... efter ett halvt glas vin (eller ibland ett helt) tuppar han mer eller mindre av i soffan... surt för hans sambo som verkligen älskar viner och dessutom är kock! Jag har med andra ord hört det där om genen förut... När jag var över o hälsade på min sambo i Kina skulle det dessutom bjudas på både det ena o det andra i spritväg, o de blev lika förvånade över att jag klarade av det som serverades. Gott var det däremot inte... Men man får väl hålla god min!

• FruÖlandstok

Hm, när jag tänker efter är en nära vän till mig och min sambo kines. Hans föräldrar flyttade hit när han var sju år. Han tål hur mycket som helst.. haha men han kanske vant upp sig succesivt eller så finns det undantag..

• Gemma

Ölandstok: Nej det stämmer inte. Whiskey är otroligt populärt här, Jack Daniels och Johnny Walker kan köpas i varenda liten supermarket tillsammans med de lokala varianterna. Absolut Vodka finns nästan överallt. Vin är däremot inte lika poppis.

Sen är det en myt att de inte klarar av att dricka. Många blir såklart jättedåliga men det beror säkert på en kombination av gener + faktumet att man dricker ren sprit + en kroppsvikt som ofta är riktigt låg.

• Gemma

...för övrigt ser man nästan aldrig fulla kineser på gatan.

Men nu tillbaka till ämnet: Katastrofbröllop!

• NinaHq

Jag gifte mig 20 januari i år. Jag hade bokat in en tid för provsminkning (en andra eftersom jag inte blivit nöjd med färgerna på den första)och nagelfix dagen innan, men hon som skulle fixa det hade stängt affären när jag kom dit (panik!). Jag fick vänta med att ringa henne tills hon hade öppnat affären nästa dag eftersom jag inte hade något annat nummer till henne. Så jag ringer henne när jag är hos frisören, endast några timmar innan vigseln. Jag möts av er rejäl UTSKÄLLNING. Det visar sig att hon skrivit en tid i sina anteckningar och en helt annan på det visitkort hon gett till mig, vilket hon vägrar tro på. Hon är rejält otrevlig, men kommer över när jag erbjuder henne att se vad hon skrivit på lappen. Så hon kommer, är fortfarande jätteotrevlig, ser att hon skrivit fel på lappen, rycker åt sig den och säger att "ja, det kanske är lite mitt fel också!". Allt medan jag storgråter och sitter utan smink och med ogjorda naglar. Dessutom försöker hon få med sig frisören, min fotograf och min tärna på sin sida. Hon står alltså kvar ganska läge och argumenterar för att jag borde ha förstått att det var fel tid på min lapp. Och jag borde dessutom ha ringt och dubbelkollat detta (som om jag skulle ha tid att kolla om en tid är korrekt!). Nä, fy fan säger jag. Ursäkta språket, men detta fanns faktiskt med mig under resten av dagen. Som tur var ryckte frisören in och sminkade mig och gjorde en enklare variant av nagelfixning.

• Fru Cinderella

NinaHg

GRattis till bröllopet!

Men usch vilken människa.. skönt att du hade frisören där.. jag skulle förmodligen ha kysst marken hon gick på efter det inhoppet ;)

• Zozo

Det där med fläckar (vin eller kaffe etc).. Det gar nog inte att "ta bort" allt fran borden etc Händer det sa händer det.. Vad som däremot är jättebra är sana där färdigindränkta servetter. Det finns iaf här i frankrike. de är indränkta med nagon slags fläcklösningsmedel och det använde vi da min väninna fick just rödvin över sin vita klänning - det syntes knappt alls under resten av kvällen.
    Själv fick jag ett helt glas champagne över min röda klänning men det syntes inte heller när det torkat.

Ta för guds skull inte sana detaljer för allvarligt - som om det inte skulle bli rätt bukett, en liten fläck eller nagot annat.. är det nagon som inte sköter sig sa ha nagon annan att kasta ut dem och .. HA ROLIGT! Lycka till!

Svar på tråden katastrofbröllop