• Karis Annelie

katastrofbröllop

Hej där!
    Man hör så himla mycket om hur underbart och vackert och perfekt allt är.
    Nu känner jag bara så, att hallå?! Allt kan inte vara perfekt.

så kan inte ni väga upp lite och skriva om hur allt gick fel?

Hur klänningen fastnade i klacken och ni ramlade i kyrkan och fick åka till akuten med bruten näsa?
    Hur era dukade bord utomhus blåste bort av en orkan och slöjan fastnade i ett träd?
    Hur era fästmän blev kidnappade på svensexa dan innan och kom försent och bakfulla till kyrkan?
    Hur alla gäster åkte till fel kyrka och ni satte på er klänningen bak o fram? (eller ja, det e snarare mina mardrömmar men ändå ;) )

Man ska inte gotta sig åt andras olycka, men när det gått en tid kanske man iaf kan skratta lite åt sin egen på nåt sätt....

• Svar på tråden katastrofbröllop
  • mani07

Det höll på att gå åt skogen...

Min väninna skulle gifta sig förra sommaren. Ett par timmar innan vigseln får de veta att prästen blivit akut sjuk och körts på sjukhuset. Panik! Turligt nog bodde en pensionerad präst i närheten som kunde hoppa in. Han var dock 85+. Han kom vacklande in i kyrkan, fick stanna upp och hämta andan och såg allmänt skakig ut. Halvvägs in i akten börjar han svaja betänkligt och blir alldeles tyst och blek. Han tar tag i altaret och försöker verkligen ta sig i kragen men svajar mer och mer. Till sist var bestman, brugum och halva församlingen på väg in över altarringen för att hjälpa honom. Efter ett par minuter, lite druvsocker och vatten återhämtade han sig och kunde viga paret. Tyvärr blev akten inte så mysig, det enda man tänkte på var om prästen nu skulle klara det...

Det bröt isen bland gästerna iaf

Båda präster mår bra idag, har jag hört

• Fea

På mitt bröllop hade vi bett att inte få några presenter. Men så fick vi ändå en del, och folk insisterade på att vi skulle öppna dem (vilket jag ångrar att jag gick med på). Bland annat fick vi en rätt obegriplig glasskulptur av mina föräldrar. Nog illa så, men sedan råkade en av gästerna välta ner den på golvet = den gick sönder.

Mamma blev jättebesviken och alla började prata om det och om hur det förstörde allt och hur det aldrig skulle gå att hitta en ny. Jag tyckte inte att det gjorde så mycket med skulpturen, men att alla gjorde det så stort. Så jag sa till på skarpen att nu ska vi inte vara negativa och sedan släppte det. Några månader senare fick vi en ny likadan skulptur som de hade lyckats fixa. Den står numera i vårt fönster och jag undrar fortfarande varför vi fick den.

• Fru Cinderella

Fea

Vilken söt historia!

• Yoni

Jag läste en djupt tragisk men otroligt rolig historia här på BT för kanske ett år sen.

Det var en tjej som jobbat på ett hotell på Irland som hade vart med om en vigsel på sagda hotell till vilket brudens mor hade hårdbantat a la sjukhusdiet för att komma i sin klänning. På mottagningen serverades det som fördrink chokladbakelser och en kaffedrink. Brudens mor sänker ett par bakelser och ett par drinkar, men brudens mors mage, som ju varit mer eller mindre tom under flera veckor uppaskattade inte denna behandling.
    Jag vet inte hur lång tid det tog, men efter en tid utstötte hennes tarmar ett plågat ljud, och ut kommer bakelserna och kaffet i form av nr 2, relativt oannonserat.
    Klänningen blir brun inför allas ögon och brudens mor försvinner från mottagningen för att aldrig mer komma tillbaks.

Att skita ner sig på sin dotters bröllop måste ju ändå vara höjden.

• FruÖlandstok

Men gud va hemskt.. =( Man skulle aldrig mer våga visa sig..

EN kompis till min m2b lyckades göra det på en dejt en gång.. blev inget mer mellan dom två om man säger så.. ;)

• 20071231

Usch, jag lider verkligen med de drabbade...

• September mys

nä fyy vad hemskt!

• Marskatt

Tja, jag hoppas att inte vårt bröllop kommer att räknas till katastroferna.. till saken hör att jag sedan länge blivit lovad semester den veckan vi ska gifta oss, men nu när det blev "skarpt läge" eller vad man säger, så har min chef avslagit min semesteransökan. Utan att ange varför. Det betyder att jag ska jobba torsdag kväll och söndag kväll o vi gifter oss på en lördag. Kul! Not!

Stackars sambon som får fixa med kyrkan, fotografen o frisören själv... som om han skulle kunna gå till frisören istället för mig! Vad fasen tänker chefen med?! Suck... ska ta tjuren vid hornen på måndag, så får vi se om det blir kaos o katastrof, eller om de kan lösa sig. Tjejen som bett om kompledigt samma vecka har nämligen fått det beviljat!

• Karis Annelie

vilken dum chef, när hon lovat dej ledigt innan!! nä så får hon inte göra! iaf måste du ju slippa söndagen. jisses! då ska du ju bara ligga i sängen! i typ tre dygn :D

Svar på tråden katastrofbröllop