katastrofbröllop
engäst
Men herregud! Är enormt glad att vi slipper sånt!
engäst
Men herregud! Är enormt glad att vi slipper sånt!
Å andra sidan har de flesta kineser ett otroligt dåligt "ölsinne" (läs sinne för spritdrycker) över huvud taget, så det behövs väldigt lite för att de ska bli på kanelen... Min sambo upphörde aldrig att förvånas över det när han var i Kina. Och killarna på hans jobb tyckte han var fantastisk som kunde dricka mer än 2 öl utan att trilla under bordet!
*skrattar* Jo, vi har en kompis som är adopterad från Korea som blir likadan... efter ett halvt glas vin (eller ibland ett helt) tuppar han mer eller mindre av i soffan... surt för hans sambo som verkligen älskar viner och dessutom är kock! Jag har med andra ord hört det där om genen förut... När jag var över o hälsade på min sambo i Kina skulle det dessutom bjudas på både det ena o det andra i spritväg, o de blev lika förvånade över att jag klarade av det som serverades. Gott var det däremot inte... Men man får väl hålla god min!
Tja, jag hoppas att inte vårt bröllop kommer att räknas till katastroferna.. till saken hör att jag sedan länge blivit lovad semester den veckan vi ska gifta oss, men nu när det blev "skarpt läge" eller vad man säger, så har min chef avslagit min semesteransökan. Utan att ange varför. Det betyder att jag ska jobba torsdag kväll och söndag kväll o vi gifter oss på en lördag. Kul! Not!
Stackars sambon som får fixa med kyrkan, fotografen o frisören själv... som om han skulle kunna gå till frisören istället för mig! Vad fasen tänker chefen med?! Suck... ska ta tjuren vid hornen på måndag, så får vi se om det blir kaos o katastrof, eller om de kan lösa sig. Tjejen som bett om kompledigt samma vecka har nämligen fått det beviljat!
Vi gifter oss dessutom på annan ort. 50 mil hemifrån. Och mitt jobb kräver närvaro på just de tiderna i så fall, det går inte att jobba in i förväg - ungdomarna i lägenheten behöver ju hjälp just de tiderna. Ska kolla om någon kan tänka sig att byta torsdagen med mig (jag tar vilken annan dag som helst åt den som erbjuder sig!) o söndagen måste jag ta en rejäl funderare på hur jag ska lösa. Min syster erbjöd sig precis att "gå intro" nästa helg o så ta mitt helgpass! Fast det blir dyrt för kommunen det... Anställa nån bara för de timmarna. Blir väl billigare att ge en arbetskamrat kval övertid i så fall.
Tack alla som tar er tid att svara på mina inlägg om semester. Jag har pratat med chefen o hon fattade inte att det var så viktigt att få veta nu, så långt i förväg... Suck! Dessutom har jag ett jobb där semestern i värsta fall kan dras in med enormt kort varsel så det gäller att komma iväg o inte finnas tillgänglig när man väl fått semester. Tycker dessutom att de kan vara lite schyssta, för jag ska inte ha semester mitt i sommaren heller som ALLA andra ska. Hoppas det löser sig imorgon, vi ska ha "krismöte" om lovet då... Så, jag hoppas att jag slipper återkomma till den här tråden senare (i mars)! Tack tjejer för ert stöd!