• NinaHq

katastrofbröllop

Jag gifte mig 20 januari i år. Jag hade bokat in en tid för provsminkning (en andra eftersom jag inte blivit nöjd med färgerna på den första)och nagelfix dagen innan, men hon som skulle fixa det hade stängt affären när jag kom dit (panik!). Jag fick vänta med att ringa henne tills hon hade öppnat affären nästa dag eftersom jag inte hade något annat nummer till henne. Så jag ringer henne när jag är hos frisören, endast några timmar innan vigseln. Jag möts av er rejäl UTSKÄLLNING. Det visar sig att hon skrivit en tid i sina anteckningar och en helt annan på det visitkort hon gett till mig, vilket hon vägrar tro på. Hon är rejält otrevlig, men kommer över när jag erbjuder henne att se vad hon skrivit på lappen. Så hon kommer, är fortfarande jätteotrevlig, ser att hon skrivit fel på lappen, rycker åt sig den och säger att "ja, det kanske är lite mitt fel också!". Allt medan jag storgråter och sitter utan smink och med ogjorda naglar. Dessutom försöker hon få med sig frisören, min fotograf och min tärna på sin sida. Hon står alltså kvar ganska läge och argumenterar för att jag borde ha förstått att det var fel tid på min lapp. Och jag borde dessutom ha ringt och dubbelkollat detta (som om jag skulle ha tid att kolla om en tid är korrekt!). Nä, fy fan säger jag. Ursäkta språket, men detta fanns faktiskt med mig under resten av dagen. Som tur var ryckte frisören in och sminkade mig och gjorde en enklare variant av nagelfixning.

• NinaHq

Smultronpuss: Ha, ha, ha! Jo, provsmiskning kanske skulle vara något? Hi hi.

Svar på tråden katastrofbröllop