• Karis Annelie

katastrofbröllop

Hej där!
    Man hör så himla mycket om hur underbart och vackert och perfekt allt är.
    Nu känner jag bara så, att hallå?! Allt kan inte vara perfekt.

så kan inte ni väga upp lite och skriva om hur allt gick fel?

Hur klänningen fastnade i klacken och ni ramlade i kyrkan och fick åka till akuten med bruten näsa?
    Hur era dukade bord utomhus blåste bort av en orkan och slöjan fastnade i ett träd?
    Hur era fästmän blev kidnappade på svensexa dan innan och kom försent och bakfulla till kyrkan?
    Hur alla gäster åkte till fel kyrka och ni satte på er klänningen bak o fram? (eller ja, det e snarare mina mardrömmar men ändå ;) )

Man ska inte gotta sig åt andras olycka, men när det gått en tid kanske man iaf kan skratta lite åt sin egen på nåt sätt....

• Svar på tråden katastrofbröllop
  • Fru Cinderella

Japp tillbaka till katastrofer.. bra inlägg TS ;)

Hmm.. min solist frågade i går om hon fick ta med sig eget vin till festen efter bröllopet! jag svarade lite snyggt att jag inte tror att det är okej med restaurangen.. vad tror folk att det är en vanlig suparfest?! Tilläggas bör kanske att vi har betalbar!

• rocketqueen

Karis Annelie
    Haha, oj...sorry! :D Har nog inte varit med om någon katastrof på bröllop, men nu blir det en puff iaf!

• Soofia

Förlåt Karis Annelie, det var inte meningen (blir bara så arg när jag läser så onödiga kommentarer...)

Vi gifter oss den 16/06 och jag hoppas att jag inte kommer att kunna prata om katastrofbröllop, men klart att nåt kommer ju inte att gå som man har tänkt sig...(vi hade tänkt att ta vår hund som ringbärare men blev lite rädd att det skulle bli high chaparall med tanke på att hon är bara 2 år och älskar att hoppa på folk och pussa dem i örat...inte alltid uppskattat såklart!)

• FruÖlandstok

_Cinderella_
    Vadå? är det inte meningen att man ska supa tokigt mkt på ett bröllop? Vad ska man då göra ;) ;)

• Soofia

_Cinderella_, det låter riktig skumt tycker jag...tänk om alla gäster tog sin egen flaska sprit ellr vin efter maten...skulle se snyggt ut....

• Karis Annelie

öö ska din solist drick aöverhuvudtaget? är inte hon där för att sköta ett jobb? skum tjej!!! eller ja, hon kanske bara sjunger i kyrkan förstås. Men det är iaf konstigt att fråga sånt, som att det är röjröjröj!!

• Fru Cinderella

Ja hon ska bara sjunga under vigseln.. jo tyckte också det var lite mysko.. visst klart att folk får dricka under festen.. men ta med sig eget.. det är ju inte direkt någon trädgårdsgrillning direkt..

• Karis Annelie

Soofia det var inte riktat till dig eller någoin speciell, var bara överhängande risk att det hela skulle ta över totalt, och det var ju mindre skoj samtalsämne än tokiga hundar som slickar prästen i ansiktet! :D kan riktigt se det framför mig. Ringen far all världens väg och prästen får en rejäl avslätning :D haha

• Fru Cinderella

hennes anledning var att det var dyrt att handla i baren efteråt (Har visserligen resutaurangpriser eftersom det är dom som står för baren).. men ändå 35kr för öl/cider eller 45kr/glaset för vin.. helt okej priser.. kan ju tillägga att hon går upp krogen en 2 gånger i veckan och det har on råd med!

• viktualia

_Cinderella_ - om ni ska vara på ett ställe /restaurang som har serveringstillstånd, så är det förbjudet för gästerna att ta med sig egen sprit. Detta för att serveringstillståndget bara gäller den alkohol som stället serverar. Så hälsa alla gäster att låta extraflarran vin stanna HEMMA!

Svar på tråden katastrofbröllop