• Soofia

katastrofbröllop

Skrutt74...

Kan du ens tänka dig att det kan finnas folk på detta forum, som har int svenska som modersmål men som har lärt sig det...Då kan det faktiskt hända att man skriver fel...

Dessutom (och jag lärde mig svenska när jag var 23) kan jag upplysa dig om följande:

Många svenskar kan inte sitt eget språk, säger "han" i stället för honom och dig, mig istället för Jag och du (t.e hör man hela tiden" Jag har varit hos han eller Jag är längre än dig, vilket är fel eftersom hela meningen skulle vara jag är längre än (vad) du är.)

Men jag antar väl att du pratar och skriver alltid perfekt svenska....

• Soofia

et ska stå inte (skriver alldelles för fort när jag blir upprörd!)

• Soofia

Och det ska stå DET också....

• Soofia

Förlåt Karis Annelie, det var inte meningen (blir bara så arg när jag läser så onödiga kommentarer...)

Vi gifter oss den 16/06 och jag hoppas att jag inte kommer att kunna prata om katastrofbröllop, men klart att nåt kommer ju inte att gå som man har tänkt sig...(vi hade tänkt att ta vår hund som ringbärare men blev lite rädd att det skulle bli high chaparall med tanke på att hon är bara 2 år och älskar att hoppa på folk och pussa dem i örat...inte alltid uppskattat såklart!)

• Soofia

_Cinderella_, det låter riktig skumt tycker jag...tänk om alla gäster tog sin egen flaska sprit ellr vin efter maten...skulle se snyggt ut....

• Soofia

Karis Annelie, ja du åtminstone skulle gästerna få sig ett gott skratt...Det jag var mest rädd för är att hon älskar att stå mellan benen och bli klappad på rumpan (typiskt för flattar tydligen) och stå mellan mina ben den dag, känns inte riktigt bra (formodligen skulle klänningen gå sönder...och bruden stå i underkjol vid altaret...)

_Cinderella_, tycker att de rpiser ni har fått är rätt biliga...skulle iaf själv aldrig fråga om jag fick ta med min egen flaska vin..men men det viktigaste är ju att hon sjunger fint i kyrkan!

Svar på tråden katastrofbröllop