Inlägg från: Nyfiken gul , nu fru |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul , nu fru

katastrofbröllop

något som man kan tänka på när det gäller bröllopsnerver....

1: det är fullt möjligt att mensen kommer när du minst anar det!! Jag har benkoll på min mens eftersom vi försöker få barn o när vi gifte oss visste jag att det var lugna puckar på den fronten.... TJI FICK JAG!!
    När jag var på toan o kissade efter bröllopsmiddagen var hela min fina spetsbody (o dyyyyyyr) helt nerblodad och på min innerkjol fanns det tydliga blodfläckar... FAN!!
    En hel vecka för tidigt kom den enligt almenackan....
    Hade absolut ingen möjlighet att byta underkläder eftersom klänningen mer eller mindre var beroende av den spetsbody jag hade på mig..
    Så jag fick linda bindor runtom själva grejen i grenen som man knäppte och försöka tvätta av det värsta.

2: I kyrkan var maken nervös o det märktes - för hans vigselring kunde jag bara få på halvvägs... sen tog det stopp.. Jag lirkade, slet, drog, tryckte, pressade, skruvade.. men inget hände. Jag fick ge upp och maken fick själv försöka få på ringen ända upp..
    Prästen tog det med ro o fällde en kommentar som fick församlingen att brista ut i gapskratt och "plopp" - ringen fick plötsligt plats på fingret...

Jag hann bli rejält svettig o nervös - jag hade trots allt varit den som beställt storleken på vigselringarna och hann börja undra om det blivit fel o missförstånd någonstans... *huääää*

• Nyfiken gul , nu fru

en söt historia o en mindre rolig...

1: ett par bekanta skulle gifta sig på deras dotters 4-års dag med den stolta dottern som brudnäbb.. Allting flyter på som det ska göra och ser fint ut.. Tills dom väl står vid altaret och ska avge sina löften...
    Då går maken iväg.....

???

Förklaringen är att deras dotter är jättekissnödig och nästan står o gråter framme vid altaret - prästen ser detta o viskar teaterviskning att någon kan kila iväg o kissa dottern o att kantorn kan spela något under tiden.. Bruden står lugnt kvar vid altaret men hör gästerna sorla i bakgrunden o måste vända sig om o förklara läget...

Alltmänt asgarv...

Så ha med i beräkningen om kissnödiga brudnäbbar!!!

2: Mindre rolig historia.. Ett par bekanta till mina föräldrar skulle gifta sig och dom hade slagit på stort. Dom träffades i 40+ -åldern och gifte sig på lite äldre dagar alltså..

Paret bor sedan många år i sverige men båda är födda i finland så det var många finska vänner o släktingar med som gäster.

Som en överaskning framåt småtimmarna hade några gäster från finland hyrt in några söta tjejer som skulle showa o dansa för brudparet. Allt går som det ska tills dom börjar köra sitt extranummer..
    Dom börjar klä av sig o strippa mitt framför brudparet och kör upp både tuttar o rövar i nyllet på båda två och vill ha pengar i troskanterna och börjar dansa på borden och utföra sexuella rörelser på borden och stolarna..

Där spårar festen ur och många blir upprörda - speciellt dom äldre gästerna - o många tackar för sig o går därifrån i vredesmod..

Vid den här tiden är även ett gäng från finland BRA på kanelen och är allmänt odrägliga och eländiga..

Värst är nog att brudparet är frireligiösa och har gift sig i sin kyrka och hela tillställningen har varit väldigt mycket "gud o hallelulja" och alla gäster o brudpar är djupt religösa..

Svar på tråden katastrofbröllop