katastrofbröllop
något som man kan tänka på när det gäller bröllopsnerver....
1: det är fullt möjligt att mensen kommer när du minst anar det!! Jag har benkoll på min mens eftersom vi försöker få barn o när vi gifte oss visste jag att det var lugna puckar på den fronten.... TJI FICK JAG!!
När jag var på toan o kissade efter bröllopsmiddagen var hela min fina spetsbody (o dyyyyyyr) helt nerblodad och på min innerkjol fanns det tydliga blodfläckar... FAN!!
En hel vecka för tidigt kom den enligt almenackan....
Hade absolut ingen möjlighet att byta underkläder eftersom klänningen mer eller mindre var beroende av den spetsbody jag hade på mig..
Så jag fick linda bindor runtom själva grejen i grenen som man knäppte och försöka tvätta av det värsta.
2: I kyrkan var maken nervös o det märktes - för hans vigselring kunde jag bara få på halvvägs... sen tog det stopp.. Jag lirkade, slet, drog, tryckte, pressade, skruvade.. men inget hände. Jag fick ge upp och maken fick själv försöka få på ringen ända upp..
Prästen tog det med ro o fällde en kommentar som fick församlingen att brista ut i gapskratt och "plopp" - ringen fick plötsligt plats på fingret...
Jag hann bli rejält svettig o nervös - jag hade trots allt varit den som beställt storleken på vigselringarna och hann börja undra om det blivit fel o missförstånd någonstans... *huääää*