Inlägg från: lotta49 |Visa alla inlägg
  • lotta49

25/8-2007 del 2

Hej! Jag kanske får hänga på här nu i stället för nyårstråden. Vi fick ju som sagt flytta vårt bröllop men nu är allt i rullning igen och i går blev vår inbjudning klar.

Vi ska skicka ut en varsin CD-romskiva till alla med ett bildspel på oss och all info om vår stora dag.

Skivan kommer vi att lägga i ett kort tillsammans med ett följblad och jag tror det blir ganska bra faktiskt.

• lotta49

Nu verkar det vara lite dött här måste jag säga

• lotta49

Hej! Kan lägga upp bild så fort inbjudningarna är klara, än så länge är bara skivan klar. Våra färger är blått, vitt och silver. Det färgtemat hade vi bestämt långt innan till nyår men vi valde att behålla det eftersom vi redan fixat så mycket med det temat, tärnans klänning etc. Dock kommer vi att göra det mer somrigt dagen till ära.

Vi kommer att gifta oss i min hemstad karlskoga. Själv då?

• lotta49

Klänningen ser ut så här:

www.1koo.com/wedding/itemdetailc.asp

scrolla ner lite så får du en större bild. Beställde den från Kina och den ser EXAKT ut som den på bilden. Det kunde inte bli bättre helt enkelt!

Själv då? Får man se din kanske?

• lotta49

Ååh! Den var jättevacker!

• lotta49

Ja, det kan man göra men det gjorde inte jag.

Är lite lat av mig och ville testa deras färdiga storlekar. Tog en storlek större än min vanliga och det verkar bli bra.

Då behöver jag inte ha dåligt samvete om jag inte kommer i kanonform efter graviditeten, då finns det lite exra utrymme i klänningen.

Hellre för mycket än för lite

Många varnar för att ta deras färdiga storlekar men själv tycker jag det är struntprat. Min syster tog två storlekar större eftersom hon är ganska stor och den blev kanon!

• lotta49

Min klänning är i deras white och fast tyget är lite tjockare siden så känns den väldigt sval och skön. Den är inte fodrad men det tycker jag inte behövs eftersom man gifter sig förhoppningsvis på en varm och fin dag.

• lotta49

Vad långt har ni kommit i planeringen om man får fråga?

Jag har inte beställt eller ens tittat på ringar än, det kanske är dax nu?

• lotta49

Jadå, var på bröllopsmässa i Örebro för några helger sedan och såg en där som jag fastnade för.

Det är en lokal smed som formar kollektionen och han verkade riktigt bra. Vet bara inte riktigt när man ska ta kontakt men antar att det måste bli snart.

Eftersom jag har en ganska bred förlovningsring, 6 mm i vitguld så trodde jag att jag skulle få korta ner den men han sade att det går att ordna ändå.

Kanske dax att ta kontakt nu? Har inte riktigt tänkt på att det är semestertider i mellan och så.

Svar på tråden 25/8-2007 del 2