Inlägg från: Nattson |Visa alla inlägg
  • Nattson

25/8-2007 del 2

Hej!

Hoppar in om jag får? Gifter mig också den 25aug i år. Vi skickade ut våra inbjudningar veckan före Påsk. min sambo har gjort en hemsida där man kan gå in och läsa om olika detaljet tex boende osv. Det varkar funka bra

Har ni alla hittat klänningar? Jag väntar på att min ska skickas från London. Men det lär dröja till slutet av maj/början på jun.
    Hur är det med era blivande? Har de provat kläder? Min har inte ens tittat efter några....

• Nattson

Tack Annisen! Har du lagt ut en bild på din längre bak i tråden?

• Nattson

Nu hittade jag inlägget där du visar din klänning! Den är jättefin! Ser spektakulär ut utan att vara för mycket!

• Nattson

A n n i s e n 25/8 - 2007

Nog tyckte jag att det pirrade till lite extra i magen när jag postade inbjudningarna.
    Och när telefonen ringde hemma dagen där på var jag lite spänd på ifall det var några gäster eller inte...

Nu på lördag kommer min kusin från London hit. Vi ska åka och titta på en klänning som hon ska ha, eftersom hon är min tärna. Min bästa kompis som också ska vara tärna har redan provat klänningen. Så det ska bli spännande!

• Nattson

Jag har drömt flera mardrömmar om bröllopet. En var bla annat att jag stod i kyrkan framme vid altaret. När jag tittar ner på min klänning ser jag att jag har en gamal potatis säck på mig. I panik tar jag tag i mamma som säger att jag är jättefin. Tårarna strömmar ner för kinderna och jag vill inte gifta mig alls. tillslut syr mamma på några pärlor så att det ska se bättre ut... Men jag hinner vakna innan gästerna kommer in i kyrkan.

• Nattson

En annan dröm jag hade var att det var den 25 augusti. Jag var ute och åkte vattenskidor plötsligt kom jag på att jag måste skynda mig tillbaka för att göra mig iordning. Jag frågar mamma hur mycket klockan är och hon svarar 15:00 (vi har tid 14:30). Blir helt tokig och försöker frenetiskt göra mig iordning. Frågar mamma och de andra tjejerna som är där varför ingen har sagt något tidigare... Svaret blev att jag måste lära mig att hålla reda på tider själv... Efter ett tag kommer min sambo ut ur kyrkan med många av våra kompisar. Alla går fram till mig och grattar till giftemålet. Tydligen är det så att prästen har tyckt att det går lika br autan brud så någon har intygat att jag vill gifta mig och de har genomfört det hela utan att jag fått vara med... Det var helt galet. Jag var så arg på min smabo när jag vaknade för att han hade låtit det hända ha ha

• Nattson

Nä det är inte bra för pumpen... ha ha man vaknar och går igenom all planering för att sedan försöka somna igen.

Jag har haft en till om ni orkar läsa... (verkar drömma extremt mycket om bröllopet) Jag är hemma hos mina föräldrar och har underkjol och någon typ av korsett på mig. Pappa börjar laga mat och jag undrar vad han håller på med, vi ska ju snart åka ner till kyrkan. Men han vägrar att köra mig förrän vi ätit och ingen annan vill hjälpa mig heller. Tydligen är det så att min klänning väntar i kyrkan så jag kan inte göra mig klar innan. Men om inte jag äter så hotar pappa att ingen annan ska få mat för det var tydligen han som skulle laga mat till alla gäster...
    Ha ha ytterligare en dröm om att jag får göra allt själv... undrar vad jag är rädd för egentligen

• Nattson

Hej,

Jag vet inte riktigt hur dagen kommer att se ut. Men först ska jag åka till frissan och fixa håret och sminkningen. Sen försöka äta lite innan. Vigseln är vid 14:30. Jag och min m2b ska inte sova sista natten tillsammans.

• Nattson

Hej på er!

Min frisörska vill att vi ska ha provuppsättning och sminkning ca en månad innan. Jag är lite nervös över att jag inte kommer att gilla det och att det då blir svårt att hitta någon med så kort varsel. Jag funderar på att fråga om man kan ha det tidigare, vad tror ni?

• Nattson

Jo jag har gått till henne de sista två åren. Men hon har en tendens att ta i lite mycket ibland.
    Dessutom har hon sagt att om jag inte ska ha uppsatt som vi pratat om så vet hon inte om hon vill göra min frisyr. Hon tycker att jag har ett svårt hår och vill inte riskera att det inte ska hålla hela dagen...
    Det är därför jag tvekar. Om jag inte blir nöjd med uppsättningen så känns det som om det är kort om tid att hitta någon annan...

• Nattson

Ja ni har rätt, nu har jag bestämt mig för att ringa henne och boka in en tid tidigare. Om hon surar så får jag gå till någon annan.
    Tackar för att ni pushade på mig lite!

• Nattson

Min sambo har pratat om att ha frockcoat, men vi får se vad det blir. Han har ju inte ens börjat titta på kläder...

Så nu är det alltså dags att fixa med hindersprövning och efternams anmälan. Det känns verkligen att det börjar närma sig. Usch jag blir lite nervös och stressad när jag tänker mer ingående på alla detaljer... Phu!

• Nattson

Att posta inbjudningarna fick det att vända sig i magen Tyvärr har det visat sig att två av våra inbjudningar har kommit bort. Så vi måste skicka ut nya till dem.
    I dag ringde jag min frissa, men hon var på semester så jag måste ringa henne nästa vecka.
    Igår var jag i Skokloster och besökte kyrkan där vi ska gifta oss. Det var en lite märklig känsla någ jag gick upp för gången och tänkte att här ska jag gifta mig snart! Härligt!!!!

• Nattson

Jag kommer garanterat att ha ett tårkalas den 25aug... Oj oj. Bara en titt på mamma och det är kört. när jag provade min klänning var det nära tårar och när mina tärnor provade klänningar så var det också nära till tårar! Om vi får några tal så kommer det att bli tufft att inte gråta tror jag.

• Nattson

Kluddan, det är upp till var och en när det gäller inbjudningar. Men det styrs nog lite av om man har catering osv. När man måste ange det faktiska antalet på de gäster som man ska ha osv.
    Jag beställde min klänning i feb och väntar nu på att den ska komma i slutet av maj eller början av jun
    Det ska bli så spännande när den kommer!

Svar på tråden 25/8-2007 del 2