Inlägg från: Noomi |Visa alla inlägg
  • Noomi

25/8-2007 del 2

Annisen
    Haha, ja.. men jag var inte rolig att ha att göra med efter att allt var klart! Sambon fick ju muta mig med presenter för att jag skulle bli på humör igen! :D
    Ser verkligen inte fram mot att göra festprogrammen, vet inte ens vad de ska innehålla.

• Noomi

:D Vilka drömmar!
    Har själv haft ett par sådana. Samtliga går ut på att jag har glömt massa saker som jag får fixa sista dagen. Som t ex klänning samt inbjudningar till alla. Inte bra för hjärtat det här!

• Noomi

Ok, jag kan försöka mig på ett schema. Har inte jättekoll på dagen än så länge dock så mycket kommer förmodligen ändras.

06:30 (gäsp) Snabb dusch och frukost med sambom.
    07:30 Frissan för håruppsättning och sminkning. Beräknas ta 4 timmar.
    11:30 Brudgummen möter upp hos frisören. Sen tar vi oss vidare mot något av våra "photo locations" (har två). Fotografering fram tills vigseln med avbrott för lunch.
    15:00 Vigsel
    15:45 Transport vidare till festlokalen.
    16:00 Mingel och ev. nån aktivitet, som t ex mingelbingo.
    17:30 Middag
    20:30 Dans
    21:15 Tårta
    22:00 Dans
    01:00 Nattamat
    01:45 Brudparet fortsätter firandet på tumanhand. :)

• Noomi

Pillisen
    Jag har tänkt (om vi kör denna grej) att trycka upp varsin bricka till varje gäst med ett visst antal rutor på (4x4?). Rutorna kommer innehålla lite info som passar in på gästerna (en gäst per ruta) och sen gäller det för alla andra att hitta just den gästen som då får signera sin ruta. När nån har 4 i rad har denna vunnit en flaska champagne eller liknande.

Rutorna kan innehålla text som t ex:
    Har varit bosatt i Japan.
    Svimmade under en läkarundersökning.
    Har raggat på prinsessan Madeleine.

• Noomi

2007 Bröllop
    Vi har skickat ut, men än är det ingen större brådska. Ta det lugnt du! :)

• Noomi

Nattson
    Jag får nog hålla med. En frisör ska ju vara säker på att hon kan göra just den frisyr som du vill ha.
    Själv var jag extremt petnoga när jag valde frisör för bruduppsättningen efter en totalt misslyckad baluppsättning. Jättefin frisyr, men den passade inte mig för fem öre. Jag kollar aldrig på bilder från den dagen och så vill jag verkligen inte ha det med mina bröllopsbilder!

• Noomi

Nattson
    Det låter bra. Och se till så att du blir nöjd med sminkningen också! Du får säga till att ni ska börja väldigt sparsamt och sen öka på efterhand tills du är nöjd (med tanke på att hon tenderade att ta i).
    Lycka till! :)

• Noomi

Alla får vara med! Välkomna! :)
    Kluddan - Men då har ni ju det viktigaste ordnat, skönt. Och grattis förresten!

• Noomi

Brud0708
    Nej, vi har inte fått alls många svar (är i smyg lite besviken...men vi har trots allt låång tid kvar tills sista o.s.a).
    Familjerna hörde av sig direkt, samt ett par kompisar, sen har det trillat in efter hand.
    Hittils har alla tackat ja i alla fall, det är ju bra! :)

• Noomi

Näe, vi har också o.s.a 1/7.

• Noomi

Jäklar, är det redan dags för sånt!
    Jag tror att det gäller tre månader bara, men jag är inte hundra.

• Noomi

Oj, är det!! Haha, nu blev jag ju lite nervös. Känns lite väl verkligt för mitt stackars hjärta. :D

• Noomi

Annisen
    Nej, har bara laddat ner den. Men det ska väl inte vara så krångligt hoppas jag. :)

kluddan
    Min sambo ska också ha kostym. Jättesnyggt!

• Noomi

;o)
    Lämnar man blanketten till vigselförrättaren på bröllopsdagen så ser väl han/hon till att rätt datum gäller. Stämplar det eller nåt, inte vet jag. Men eftersom man själv inte kan fylla i datum verkar det nästan som att det gäller från den dag det registreras.

• Noomi

Man skickar det väl till det lokala skattekontoret... eller travar in med det själv.

• Noomi

Ja, nog är det förvirrande alltid! :D
    På BT står dessutom att om det inte lämnas in personligen ska det bevittnas av två personer. Det såg jag dock ingenting om på papprena. Suck
    Jag tror att vi går dit med intyget själva i alla fall, då kan man ju fråga om namnändringsblanketten också.

• Noomi

;o)
    Fin sida, tyckte om texterna! :)

Stina
    Förstår vad du känner, vi var likadana. Tokfnittrandes lade vi alla inbjudningarna på lådan och undrade vad 17 vi gett os in på. :D

• Noomi

Alltså folk är så roliga! I vår inbjudan har vi o.s.a som rubrik och sen står det att senast den 1 juli vill vi veta om de kan komma eller inte. Solklart va?
    Svara kan de göra genom att ringa oss eller maila en speciell svarsadress.
    Nu har jag fått mail från en kompis till en helt annan mail där han skriver att han inte vet om jag behöver ett "ja, tack", men att jag får ett i alla fall.
    Ska jag gissa mig till det annars då eller? Visst, han har sagt tidigare (innan inbjudan gick ut) att han gärna kommer, men man vill ju vara säker.
    Ingen av mina närmsta vänner har svarat heller, därmot fick jag reda på i helgen att alla har bokat hotell.
    De är för söta! :D

• Noomi

Anledningen till att killen inte visste om han skulle svara eller inte var pga att han inte fått nån inbjudan. Satan! Tänk om fler kommit bort, är skitnervös nu!
    Tycker ni man ska skicka iväg ett massmail för att kontrollera att alla har fått?

• Noomi

Annisen - Nej, precis... det skadar ju inte. Ska ta och göra det.
    Nej, det var inte utomlands. Killen är inneboende hos en annan kompis + hans tjej, och de hade fått inbjudan. Tror han är skriven där, men jag fick post till min nya adress innan jag var skriven där, så det borde inte heller ha varit något problem i sådana fall.
    Usch vad trist!

Svar på tråden 25/8-2007 del 2