Inlägg från: lotta49 |Visa alla inlägg
  • lotta49

25/8-2007 del 2

Måste säga att det verkligen var en vacker ring du fått tag på !

• lotta49

Ja, det hade jag tänkt mig. Har tittat på en med 6 st små runda diamanter i. Min m2b skall ha en likadan slät ring till i vitguld över sin förlovningsring. Han känner att han också vill ha något mer än bara 1 ring.

• lotta49

Hej igen! Här kommer en länk till hur våra inbjudningar kommer se ut.

Vi ska ju skicka en CD-romskiva till alla våra gäster och jag visste inte riktigt hur vi skulle "förpacka" dom.

Men jag fann lösningen hos Calligraphen.

Vi ska ha samma färg men en annan symbol och texten i silver. Sen ska vi stämpla dem med sigill i silver och sen lägga i kuvert så att inte sigillet spricker.

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1014715&PPC=61293

Är verkligen jättenöjd!

• lotta49

Vi tänkte faktiskt skicka dem om 2 veckor ungefär. Nästan alla i vår släkt och bekantskapskrets tar semester i Augusti och de brukar planera väldigt långt i förväg så därför tänkte vi vara ute i riktigt god tid.

Vi har tagit OSA senast 20 Juli för att kunna förbereda det sista i tid.

Själv då?

• lotta49

Eftersom det är så himla många par som vi ska bjuda så bilr det inte så många skivor som vi skickar ut.

Så det blev inte så dyrt som jag trodde faktiskt.

Sen är jag verkligen ingen "klipp & klistra" människa och är rädd för att det ska bli fel och då kanske det skulle kosta oss ännu mer, om inte pengar så i alla fall tid

• lotta49

När det gäller alkoholen så måste vi ta den via cateringfirman som vi ska ha men vi ska ha betalbar och låta gästerna köpa drinkar billigt, så får vi stå för mellanskillanden sen.

Vill ju inte ruinera våra gäster

• lotta49

Jag oroar mig över vår dukning. På borden ska vi ha vita linnedukar och sen ha löpare i mörkblått över. Linnedukarna står restaurangen för men de blåa löparna måste vi ordna själva och jag vet inte vart jag ska leta!!

Är det någon av er som har bra tips på vart man kan hitta såna, i marinblått/ mörkblått?

• lotta49

Det var en bra idé. Vart kan man köpa det? Panduro?

• lotta49

Annisen: Tack för tipset! ska definitivt kika hos floristen i morgon.

Lindza:

Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar om en vecka och vi har OSA senast 20 juli.

Själv då?

• lotta49

Nejdå, det är inte tajt. Gör det som känns bäst för er planering!

• lotta49

Hej brudar! Här kommer ett sent inlägg ifrån mig! I dag fick alla sina inbjudningar och vi fick såå mycket beröm för våra inbjudningar i form av dvd-skivor. Alla tyckte det var superläckert och har nu gått in under dagen för att spana in vår hemsida där vi lagt in all info inför dagen D.

Ville bara skriva av mig för jag tyckte det var så himla roligt att det blev uppskattat!

Ha annars en bra natt allihopa så hörs vi en annan dag!

• lotta49

Läs i går, såg inte vad klockan var

• lotta49

Här kommer vår planering för dagen om än lite lös:

09.00 Upp och äta mysig frukost med m2b.

11.00 Åka till frissan med syrran och bli snygg, beräknas ta ca 3-4 timmar. Samtidigt åker min m2b till hotellet och möter upp sin familj och sin bestman. Han byter om på hotellet.

15.00 mina döttrar kommer till salongen för på-klädning och sista fix med deras hår som mormor våfflar.

15.30. Åker mot kyrkan.

16.00 vigsel

17.00 gästerna åker till lokalen och minglar med drinkar och snacks medan vi fotar oss.

17,45-18.00 vi anländer till lokalen, brudskål.

18.30 middag med dans och underhållning.

12.00 åker till hotellet om vi inte fått partyfötter och stannar en timme till.

• lotta49

Kan tillägga att barnen sover hos mormor natten innan så att vi verkligen får mysig sovmorgon med champange-frukost och en massa mys dagen till ära.

Förresten,
    någon som INTE ska sova ihop med sin blivande natten innan vigseln??

Svar på tråden 25/8-2007 del 2